elikkä unterstellt ist gerät...
Sinne geschärft..
Sie schätzt
Brandinspektor Bender....
Sanakirjasta en löytänyt kun en edes tiedä okein sanan perusmuotoa.
Olen alkanut kääntämään
5
673
Vastaukset
- apuapua
Sinne geschärft = aistit terävöityneenä
Sie schätzt = Hän (nainen) arvostaa
Brandinspektor Bender = Palotarkastaja bender
Perusmuotoja: unterstellen, das Gerät - DieGanzGenaue
Schätzen-sanalla on myös merkitys "arvioida" (siis tuon myös täysin oikean "arvostaa" rinnalla).
Eli Sie schätzt voi myös tarkoittaa "Hän arvioi", esim. "Sie schätzt, daß der Film zwei Stunden dauert" (hän arvioi filmin kestävän kaksi tuntia). - sinä käännät?
toivottavasti et asiakkaalle, joka jotain maksaa. Nimittäin kielitaitosi tuntuu olevan niin alkutekijöissään, että kannattaisi jättää ne hommat asiantuntijoille.
- sanoja ei löydy
omaksi ilokseni vaikka ei minun tarvitsisi edes vastata. Tarkoitukseni on palauttaa vanhoja ja ruostuneita saksanopintoja mieleeni ja aloittaa opintoja siten uudelleen.
Tiedän, että kielitaitoni on alkeellinen ei sitä tarvitse minulle huomauttaa ja eikä se ole sinulta pois, jos kielen opiskelu kiinnostaa ja haluisin oppia.
Niin ja ei niitä perusmuotoja voi aina heti muistaa, varsinkin kun aikaa on mennyt jo yhdeksän vuotta kun viimeksi luin saksankieltä. Enkä ole sen jälkeen kieltä yhtään harrastanut tai ylipäänsä käyttänyt. Sanathan ovat juuri niitä jotka unohtuvat ensimmäiseksi.
- pishui
tsemppiä vaan,kunhan selviät suomenkielestä ensin, verbi "alkaa" vaatii infinitiivin eli alkaa kääntää tai ruveta kääntämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337124- 386574
- 293594
- 453120
- 342774
- 162552
- 372198
- 162106
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481977- 341840