Microsoft Access -hakuongelma

Nimetön

Käytän aktiiivisesti tekemääni tietokantaa, jossa on suunnilleen 400 tietuetta.

Yksittäistä tietuetta poistaessa, tai muokatessa, menee suurin osa ajasta oikean tietueen löytämiseen. Ctrl f toimii joskus jos tietää mitä hakee. Haluaisin tietokantaan haun joka toimisi suoraan jossakin kentässä vain osa hausta kirjoittamalla, jotta pääsisin käsittelemään oikeaa tietuetta nopeasti.

Kokeilin asettaa makron "EtsiTietue" yhteen kenttään, mutten saanut sitä toimimaan.

Olisiko jolla kulla Accessia käyttäneellä/wba ohjelmointia tehneellä mestarilla antaa vinkkiä tai esimerkkiä miten voisin asian toteuttaa.

Accessin templatet on koluttu läpi, yhdessäkään ei ole vastaavaa hakua. Tekijät ilmeisesti olettavat että ihmiset oikeasti selaavat pari sataa napsua eteenpäin joka kerta kun käyttävät tietokantaansa..!!

3

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenttiin joista etsit usein tietoa voit laittaa seuraavanlaisen pätkän:

Private Sub AsNimi_DblClick(Cancel As Integer)
      DoCmd.RunCommand acCmdFind
      End Sub

Kaksoisnapsautuksella etsintä kohdistuu valittuun kenttään lomakkeella. Muuta hakuehdot sopiviksi.

• Nimetön

Ok..kokeilen tuota huomenna. Oletko itse mestari accessin kanssa? Mitä mieltä olet ajatuksesta, että tekisin haun kyselyllä? Voisiko toimia tällaisessa tapauksessa. Sellaista tänään kokeilin ja toimi periaatteessa hyvin, ongelmaksi tuli kuitenkin etten keksinyt järkevää tapaa tuoda kyselyn tulokset takaisin lomakkeelle..

• Nimetön kirjoitti:

Ok..kokeilen tuota huomenna. Oletko itse mestari accessin kanssa? Mitä mieltä olet ajatuksesta, että tekisin haun kyselyllä? Voisiko toimia tällaisessa tapauksessa. Sellaista tänään kokeilin ja toimi periaatteessa hyvin, ongelmaksi tuli kuitenkin etten keksinyt järkevää tapaa tuoda kyselyn tulokset takaisin lomakkeelle..

Olen kantapään kautta jotakin saanut korvien väliin.

Mutta asiaan. Kyselyjähän voi tehdä niinpaljon kuin vain mielikuvitusta riittää. Ja jos joku kysely ei vaikka toimikaan niin siitä ei mitään vahinkoa pääse tapahtumaan, delete-näppäin poistaa ongelman.

Kyselyyn perustuva suodatus esim. kyllä/ei kentissä on todella tehokas, kun laittaa sen painikkeen taakse. Eikun kokeilemaan, ja mielikuvitus valloilleen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6119
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5633
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3154
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2457
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2198
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1739
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1707
    Aihe