Vakuusmaksun ja asumisoikeusmaksun palautus

krista2

Asutaan asoasunnossa. Ollaan miettineet ostaa omaa asunto. Miten pitkä irtisanomisaika? Milloin palautetaan meille vakuusmaksun ja asumisoikeusmaksun? Mitkä ovat vakuusmaksun palautuksen kriteerit?

7

4103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan.

jos et näin yksinkertaisiin asioihin saa ason sivuilta vastausta niin miten olet tämän paikan löytänyt?

• krista2

oliko tämä vastaus kysymykseen!?

• jfjlfjfjj

Tässä linkki Asokotien Kysytyimmät kysymykset -osioon.
      http://www.asokodit.fi/faq/

Tai soita asuntosi omistavaan yhtiöön ja kysy sieltä.

• krista2

Kiitos linkistä. Yritin olla viikolla yhteydessä meidän toimistoon, mutta sieltä sain epäystävällisen kohtelun.

• vakkuusmaksu
        krista2 kirjoitti:

Kiitos linkistä. Yritin olla viikolla yhteydessä meidän toimistoon, mutta sieltä sain epäystävällisen kohtelun.

Luovuin asosta tammikuussa ja kaikki meni hyvin, kunnes sopimusajan päätymisen jälkeen palautettiin vakuusmaksu, josta oli vähennetty loppusiivouskulut 210 euroa ... siis mitä, muijan kanssa puunattiin päivä lattioita, ikkunoita ja kämppä kiilsi.
        Tekninen isännöitsijä tarkasti kämpän ja totesi, että kaikki kunnossa ja kämppä on siisti.
        Tulee kuitenkin tapettien vaihto mutta se on normaalia kulumista jonka maksaa aso ja että vakuuden saatte kokonaan takas, näin siis lopputarkastuksen suorittanut isännöitsijä ja siittä on vielä todistuspaperi jossa asukkaan korvattava summa on 0 euroa.

Oli tapetit vaihdettu ja remonttimiehien jälkeen käynyt siivooja ja siivouslasku vähennetty vakuusmaksusta vaikka loppusiivoukseni oli isännöitsijä jo aiemmin hyväksynyt. Että näin asolla.    

• Anonyymi

Yleisesti taitaa olla 3 kk irtisanomisaika. Minulla vakuuden palauttamiseen meni kaksi viikkoa, aso-maksua en ole vielä takaisin saanut ( ei ole vielä mennyt kolmea kuukautta irtisamisajan päättymisestä) Kovin hidasta ja kankeaa toimintaa ainakin minun kohdalla ollut. Rahojaan joutuu odottelemaan pitkään eikä mitään laskelmaa/ aika-arviota maksun palautuksesta tule. Asumisoikeus järjestelmä on hyvä niin kauan kuin et halua siitä pois. En suosittele ellei ole todella pitkäpinnainen luonne.

• Anonyymi

Nykyään palvelua ei saa puhelimitse mistään. Kaikki pitäisi osata itse etsiä netistä. Rahat kyllä kelpaavat sisään muuttaessa mutta kun muutat pois, vakuuden takaisinmaksua viivytellään 2 viikkoa ja sitten asumisoikeusmaksun palautusta viivytellään se 3 kk irtisanomisajan jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6344
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5813
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3274
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2670
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2574
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2238
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1926
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1789
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1737
    Aihe