BLUE1 lentää rikkinäisillä

koneilla?

8

1829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten olis?

      Olisiko ollut iskevämpi otsikko?

    • laajenee

      Yleensähän SAS-vetoisten yhtiöiden koneissa on ollut laskutelinevikoja. Tämä merkitsee monipuolisuuden kasvua yhtiössä!

      Muistissa on kuitenkin ne vanhat hyvät ajat, jolloin SAS laskeutui kerran vuosikymmenessä mereen, koska norjalaiset ovat vanhaa merenkulkijakansaa.

    • meininki_

      Koneesta hajoaa osa maailmalla ja sillä ei lennetä ennen kun se korjataan. Oliko tässä jotain epätavallista?

      Hyvin te taas vedätte :)

      • SAS:lle

        "Koneesta hajoaa osa maailmalla ja sillä ei lennetä ennen kun se korjataan. Oliko tässä jotain epätavallista?"

        Ei tietenkään mitään epätavallista. Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä. Kaikkien yhtiöiden koneet menevät joskus rikki. Luotettavat yhtiöt korjaavat vian eivätkä lähde lentämään rikkinäisellä koneella.


      • viat löytyvät
        SAS:lle kirjoitti:

        "Koneesta hajoaa osa maailmalla ja sillä ei lennetä ennen kun se korjataan. Oliko tässä jotain epätavallista?"

        Ei tietenkään mitään epätavallista. Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä. Kaikkien yhtiöiden koneet menevät joskus rikki. Luotettavat yhtiöt korjaavat vian eivätkä lähde lentämään rikkinäisellä koneella.

        "Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."

        Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?

        Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama. RAMP tsekki tehtiin vaan ennen lentoon lähtöä ja tarkastuksissahan viat yleensä löytyvät. Vai oletko eri mieltä?


      • tarkastetaan
        viat löytyvät kirjoitti:

        "Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."

        Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?

        Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama. RAMP tsekki tehtiin vaan ennen lentoon lähtöä ja tarkastuksissahan viat yleensä löytyvät. Vai oletko eri mieltä?

        ""Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."

        Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?

        Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama."

        Keksin sen painetun HS:n uutisesta. Siinä sanottiin, että

        a) ELT-tarkastuksessa ei yleensä tarkasteta tätä rikkinäiseksi todettua laitetta. Ei siis ole mitään varmuutta siitä, että se ei ollut ollut rikki jo pitkään.

        b) Ranskan ilmailuviranomaisten mielestä kone ei ollut lentokelpoinen.


      • lööppiretostelua
        tarkastetaan kirjoitti:

        ""Epätavallista oli se, että yhtiö olisi lentänyt rikkinäisellä koneella, jos ulkopuoliset eivät olisi estäneet sitä."

        Aika nerokasta päättelyä! Tosin... mistä moisen keksit?

        Kone lensi kuitenkin ehjänä Pariisiin. Lentoonlähtötarkastuksessa oltaisiin todettu ELTin olevan viallinen ja lopputulos olisi ollut sama."

        Keksin sen painetun HS:n uutisesta. Siinä sanottiin, että

        a) ELT-tarkastuksessa ei yleensä tarkasteta tätä rikkinäiseksi todettua laitetta. Ei siis ole mitään varmuutta siitä, että se ei ollut ollut rikki jo pitkään.

        b) Ranskan ilmailuviranomaisten mielestä kone ei ollut lentokelpoinen.

        a)ELTiä ei saa testata koska se lähettää hätäsignaalin testatessa ja viranomaiset voivat luulla tätä oikeaksi hädäksi. ELTille on kuitenkin indikaatio josta voi tarkistaa lähettääkö se turhaan tai ei ole jostain syystä valmiudessa. Milläs ranskalaiset olisivat todenneet sen toimimattomuuden jos sitä ei saa testata...?

        b)Ei tuo kone olisi ollut kenenkään muunkaan mielestä lentokelpoinen. Edes miehistön. Paitsi tietyillä reiteillä jossa ELTiä ei vaadita.

        Ts. Normi laitevika joita on kaikilla.

        HS artikkelissa on muutenkin tätä perus Amsterdamin jälkeinen JYMY-UUTINEN tyylistä revittelyä. Todennäköisesti saadaan taas lueskella jonkun aikaa lentoyhtiöiden edesottamuksista tarkemmin.

        Poistelevat muuten verkkoliitteen keskustelustaan kaikki kommentit jossa vihjataan vähääkään siihen että uutisoinnissa olisi yhtään ylidramatisointia :) Sananvapauden juhlaa.


      • JHP
        lööppiretostelua kirjoitti:

        a)ELTiä ei saa testata koska se lähettää hätäsignaalin testatessa ja viranomaiset voivat luulla tätä oikeaksi hädäksi. ELTille on kuitenkin indikaatio josta voi tarkistaa lähettääkö se turhaan tai ei ole jostain syystä valmiudessa. Milläs ranskalaiset olisivat todenneet sen toimimattomuuden jos sitä ei saa testata...?

        b)Ei tuo kone olisi ollut kenenkään muunkaan mielestä lentokelpoinen. Edes miehistön. Paitsi tietyillä reiteillä jossa ELTiä ei vaadita.

        Ts. Normi laitevika joita on kaikilla.

        HS artikkelissa on muutenkin tätä perus Amsterdamin jälkeinen JYMY-UUTINEN tyylistä revittelyä. Todennäköisesti saadaan taas lueskella jonkun aikaa lentoyhtiöiden edesottamuksista tarkemmin.

        Poistelevat muuten verkkoliitteen keskustelustaan kaikki kommentit jossa vihjataan vähääkään siihen että uutisoinnissa olisi yhtään ylidramatisointia :) Sananvapauden juhlaa.

        Itse koneessahan ei ollut mitään vikaa vaan yhdessä tärkeässä turvalaitteessa. Konetta on yhtä turvallista lentää ELTin kanssa ja ilman sitä. ELT ei siis vaikuta lentoturvallisuuteen sinäänsä vaan auttaa pelastajia löytämään koneen, jos se esim tippuu metsään tai veteen. Mutta toki kaikkien turvalaitteiden tulee olla kunnossa jokaisella lennolla, sitä ei voi kiistää. Tarkoitukseni oli vain sanoa, ettei kyseisessä Parisiin tapauksessa matkustajille aiheutunut mitään vaaraa. Jos Elttiä joudutaan käyttäämään, on jokin muu jo mennyt pahasti vikaan. Toimimaton ELT ei konetta taivaalta tiputa alas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6099
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5573
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3144
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2427
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2168
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2138
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1726
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1697
    Aihe