rele

ohjausjännite

olisi tarvetta ohjata 24v ns.yleisreleellä 12v jännitettä eli varastaa ohjaus peruutusvalosta ja laittaa se ohjaamaan relettä joka syöttää virtaa 12v. jännitteellä esim.peruutuskameralle. kysymys kuuluukin onko releet tehty niin ettei ohjatun ja ohjaavan piirin välillä ole MITÄÄN yhteyttä ettei kamerasta tule se savu ulos jolla se toimii?

6

2080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ugh!

aika monessa tsydeemissä saattais ilmaantua palaneen käryä jos ohjaus- ja päävirta olis keskenään kosketuksissa.
      Ja asiahan on helppo tarkistaa ihan yksinkertaisella kotikonstilla, mittari napaan (ei kuitenkaan omaan vaan releen) kiinni ja niin eespäin.

• toisinpäin

olis tarkotus ohjata 24v venttiiliä 12v ohjauksella, eli jos on 24v rele niin se ei varmaan 12v ohjauksella vedä. Entäs 12v rele kestääkö 24v virtaa vai palaako kynnet poikki.
        Ja tarkotuksena ohjata kauko-ohjattavalla keskuslukon ohjaimella hake auton purkulaittetta kauempana pölystä.

• alá arvi
        toisinpäin kirjoitti:

olis tarkotus ohjata 24v venttiiliä 12v ohjauksella, eli jos on 24v rele niin se ei varmaan 12v ohjauksella vedä. Entäs 12v rele kestääkö 24v virtaa vai palaako kynnet poikki.
        Ja tarkotuksena ohjata kauko-ohjattavalla keskuslukon ohjaimella hake auton purkulaittetta kauempana pölystä.

Jännitteen kaksinkertaistuessa (12V->24V) VIRTA puolittuu. Pienjännite ei vielä lyö kynsille. Virta taas on se mikä lämmittää ja sulattaa vaikka jakoavaimen akun napojen väliin.
        En näe syytä miksei toimisi. Mutta eikö noita kaukosäätimiä ole tuohon hommaan vielä tehty?

Ja nyt kun oikein aloin funtsia niin releet mitä mulla on tallissa, eiköhän nuo ole 12-24V. Pitää tarkistaa.

• nuita
        alá arvi kirjoitti:

Jännitteen kaksinkertaistuessa (12V->24V) VIRTA puolittuu. Pienjännite ei vielä lyö kynsille. Virta taas on se mikä lämmittää ja sulattaa vaikka jakoavaimen akun napojen väliin.
        En näe syytä miksei toimisi. Mutta eikö noita kaukosäätimiä ole tuohon hommaan vielä tehty?

Ja nyt kun oikein aloin funtsia niin releet mitä mulla on tallissa, eiköhän nuo ole 12-24V. Pitää tarkistaa.

Onhan nuita kaukosäätöisiä alkaen 50000e alv ja saat 50m3 kontin kaupan päälle.

Oon jo rakennellu auton etupäästä toimivan purun ohjauksen mut tuntuu pöly vaan leijailevan joka paikkaan, mikä ei sinällään haittaa mutta kun on pienellä vaivalla mahollista välttää sitä niin miksipä ei.

• sähkärinä sun kysymys
        toisinpäin kirjoitti:

siis releessä on sisällä ns vetokäämi joka vetää koskettimet kiinni ja näiden koskettimien läpi voit viedä vaikka 48v jos haluat ja nämä koskettimet ovat eri piiriä kuin vetokäämi joka voi olla vaikka 6v.

• Ei ole yhteyttä.
      Tietysi kannattaa tehdä harjoitus kytkennät auton akun vieressä ja mittailla 12v virtoja.
      Luonnollisesti käytät 24v relettä.
      Tämä varoksi koska en ole kyseistä viritystä tehnyt mutta paljon muita erikoisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5320
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2357
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1582
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      228
      1529
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1467
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1165
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1133
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      291
      1085
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe