`Minä uskon, että maanpäällä on pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan pään, Kristuksen alaisena, Pyhän Hengen kokoon kutsumana. Se on samassa uskossa, mielessä ja käsityksessä; sillä on monenlaisia lahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, vailla ryhmittymisiä ja jakaantumisia. Minäkin olen sen osa ja jäsen, sen omistamista rikkauksista osallinne. Siihen Pyhä Henki on minut saattanut ja siihen liittänyt siten, että olen kuullut ja yhä edelleen kuulen Jumalan sanaa. Juuri tämä on siihen tulemisen alku. Ennen siihen tulemistamme me olimme kokonaan perkeleen omia, Jumalasta ja Kristuksesta kerrassaan tietämättöminä. Näin Pyhä Henki viimmeiseen päivään asti pysyy pyhän seurakunnan eli kristikunnan tykönä. Sen välityksellä hän meitä saattelee, sitä hän käyttää sanan julistamiseen ja harjoittamiseen ja tämän välityksellä hän saa aikaan ja lisää pyhitystä. Näin se päivittäin yhä kasvaa ja vahvistuu uskossa ja sen hedelmissä, jotka hän saa aikaan``
Weha: "pitäydyn tähän lutherin isonkatekismuksen opetukseen täysin ja on myös siten tunnustuskirjoissamme"
Olennanen kohta on, johon ette te mielestäni pitäydy:
"Se on samassa uskossa, mielessä ja käsityksessä"
weha: "Tämä on olennainen asia, on vain yhdenlaista uskoa"
Olen tällaisen kirkon jäsen ja jossa, ei ole myöskään riitoja ja hajaannuksia, eli saarnanvirassa ollaan yksimielisiä opissa ja näin myös veljeni ja sisareni.
Tehän, esim luterilaiset opetatte taas ihan päinvastoin, että esim. uudestikastajien joukossa ja väärien paimenien joukossa, olisi Jumalan lapsia.
Me taas sanomme, ettei väärien paimenten seuraajissa ole Jumalan lapsia ja väärässä opissa voi vahingossakaan pelastua:
Joh10:5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.
Lutherin opetus:
36
1114
Vastaukset
- Et pettänyt - en pettynyt
Muistit uudestikastamisen!
- srk-lahko
on muuttunut oikein "kirkoksi"?
>Olen tällaisen kirkon jäsen ja jossa, ei ole myöskään riitoja ja hajaannuksia, eli saarnanvirassa ollaan yksimielisiä opissa ja näin myös veljeni ja sisareni.
hajaannuksia lahkossa on ollut parikymmentä, oppi venyy kuin purukumi ja vakuutteluista huolimatta "pinnan alla" riidellään jatkuvasti, ei sitä "5 viisasta miestä" eli työvaliokunta saa rauhoitetuksi-hajaannus on rymisten tulossamutta se eriasia, kuin olen kirkon jäsen, jossa ei ole hajaannuksia ja se on yksimielinen saarnanvirassa ja samoin veljeni ja siskoni, on samassa käsityksessä.
Sekoitat tietämättömyyttäsi tai ihan ilkeyttäsi käsityksiä.
opetukseen, ei pitäydy edes ns. pienet luterilaiset tunnustukselliset kirkot, "kansan kirkon ulkopuolella", puhumattakaan kaikista kirkon sisällä olevista, luterilaisista "suuntauksista".
- Minäkin haluaisin tietää
mikä se yksimielinen ja -kielinen kirkko on.
"Olen tällaisen kirkon jäsen ja jossa, ei ole myöskään riitoja ja hajaannuksia, eli saarnanvirassa ollaan yksimielisiä opissa ja näin myös veljeni ja sisareni."
Käsittääkseni riitaisuus ja erimielisyys on ihmiseen sisäänrakennettu ja ilmenee aina muodossa jos toisessakin aina siellä, missä ihmisiä kokoontuu yhteen.apt.2:42. "Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa".
1.kor.1:10. "Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa".- suinkaan merkitse
weha kirjoitti:
apt.2:42. "Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa".
1.kor.1:10. "Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa".VAIN ME-opin julistamista ja Jeesuksen nimessä ja veressä-litaniaa.
Eiköhän puheen pitäisi sisältää muistutuksia Jeesuksen maanpäällisestä toiminnasta ja hienoista ohjeista, rohkaisuista, neuvoista arkipäivän elämään, surevien lohdutusta, iloa iloitsevien kanssa ja kaikkea muutakin maan ja taivaa väliltä unohtamatta Jeesuksen toisen tulemisen odottamista pian tapahtuvaksi. suinkaan merkitse kirjoitti:
VAIN ME-opin julistamista ja Jeesuksen nimessä ja veressä-litaniaa.
Eiköhän puheen pitäisi sisältää muistutuksia Jeesuksen maanpäällisestä toiminnasta ja hienoista ohjeista, rohkaisuista, neuvoista arkipäivän elämään, surevien lohdutusta, iloa iloitsevien kanssa ja kaikkea muutakin maan ja taivaa väliltä unohtamatta Jeesuksen toisen tulemisen odottamista pian tapahtuvaksi.opeta monella tavalla, ei Raamatun, eikä uskonpuhdistajan mukaan. sama mieli ja käsitys, tarkittaa mitä lukeekin, että opettaminen on yksimielistä saarnanvirassa.
Näin myös sinun mainitsemistasi asioista, seurakuntani opettaa yhdellä tavalla.- Delilah1
weha kirjoitti:
opeta monella tavalla, ei Raamatun, eikä uskonpuhdistajan mukaan. sama mieli ja käsitys, tarkittaa mitä lukeekin, että opettaminen on yksimielistä saarnanvirassa.
Näin myös sinun mainitsemistasi asioista, seurakuntani opettaa yhdellä tavalla.Pyhästä Hengestä:
Joh 14:26
"Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, Hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut"
Pyhä Henki siis muistuttaa siitä, mitä jeesus on sanonut. Pyhä Henki ei keksi ihmisoppeja eikä- säännöksiä ihmisten kannettavaksi.
Joh.15:26
"Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, niin hän on todistava minusta"
Eli Pyhän Hengen päätehtävä on kirkastaa Kristusta ja hänen sovitustyönsä voimaa ihmisille.
Voitaisiinko tästä olla samassa mielessä ja käsityksessä? Delilah1 kirjoitti:
Pyhästä Hengestä:
Joh 14:26
"Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, Hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut"
Pyhä Henki siis muistuttaa siitä, mitä jeesus on sanonut. Pyhä Henki ei keksi ihmisoppeja eikä- säännöksiä ihmisten kannettavaksi.
Joh.15:26
"Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, niin hän on todistava minusta"
Eli Pyhän Hengen päätehtävä on kirkastaa Kristusta ja hänen sovitustyönsä voimaa ihmisille.
Voitaisiinko tästä olla samassa mielessä ja käsityksessä?pintapuolisesti, niin se ei kerrö vielä yhtään mitään. Olethan sinäkin, käsitykseni mukaan ekumeninen, eli hyväksyt "sekahedelmäkeitot" la ruuat, ts. "ravan".
Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.- Delilah1
weha kirjoitti:
pintapuolisesti, niin se ei kerrö vielä yhtään mitään. Olethan sinäkin, käsitykseni mukaan ekumeninen, eli hyväksyt "sekahedelmäkeitot" la ruuat, ts. "ravan".
Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.aikamoinen eripuraisuuden aiheuttaja aikanaan omassa kirkossaan, samoin Jeesus.
Yritän olla niin vilpitön kuin pystyn. Missä määrin sitten omaa vatsaani palvelen, niin en pysty arvoimaan.
Toin vain esiin muutamia Raamatun jakeita Pyhän Hengen tehtävästä, kun joskus se Pyhän Hengen tehtävä tuppaa jäämään pelkästään sen: Ottakaa Pyhä Henki...jne. varaan.
Mutta kiitos kommentistasi kuitenkin, vastaushan se oli tuokin:) Delilah1 kirjoitti:
aikamoinen eripuraisuuden aiheuttaja aikanaan omassa kirkossaan, samoin Jeesus.
Yritän olla niin vilpitön kuin pystyn. Missä määrin sitten omaa vatsaani palvelen, niin en pysty arvoimaan.
Toin vain esiin muutamia Raamatun jakeita Pyhän Hengen tehtävästä, kun joskus se Pyhän Hengen tehtävä tuppaa jäämään pelkästään sen: Ottakaa Pyhä Henki...jne. varaan.
Mutta kiitos kommentistasi kuitenkin, vastaushan se oli tuokin:)eripuraisuuden aiheuttaja, kun pitäytyi Jumalan oppiin, samoin Jeesus.
Ne on eripuraisuuden aiheuttajia tuon raamatunkin kohdan mukaan, jotka opettavat väärin ja toisin.- eripuraisuuden aiheuttaja,
weha kirjoitti:
eripuraisuuden aiheuttaja, kun pitäytyi Jumalan oppiin, samoin Jeesus.
Ne on eripuraisuuden aiheuttajia tuon raamatunkin kohdan mukaan, jotka opettavat väärin ja toisin.kun vaahtoaa joka palstalla omaa erinomaisuuttaan!
Harvoin saa lukea noin itserakasta ja omahyvväistä
hengellistä kirjoitusta!
Tuollainen meuhkaaminen ei ainakaan koroita
Jeesusta! - Herkko Kenttämaa
weha kirjoitti:
eripuraisuuden aiheuttaja, kun pitäytyi Jumalan oppiin, samoin Jeesus.
Ne on eripuraisuuden aiheuttajia tuon raamatunkin kohdan mukaan, jotka opettavat väärin ja toisin.seremonioiden puhdistajaan ja uudelleen järjestäjään lutheriin.Usko syntyy Kristuksen Sanan kuulemisesta, syntyessään se on puhdasta, se voi vain pilata luterilainen ja lestadiolainen hapatus.
eripuraisuuden aiheuttaja, kirjoitti:
kun vaahtoaa joka palstalla omaa erinomaisuuttaan!
Harvoin saa lukea noin itserakasta ja omahyvväistä
hengellistä kirjoitusta!
Tuollainen meuhkaaminen ei ainakaan koroita
Jeesusta!Se on Pyhän Hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa
Herkko Kenttämaa kirjoitti:
seremonioiden puhdistajaan ja uudelleen järjestäjään lutheriin.Usko syntyy Kristuksen Sanan kuulemisesta, syntyessään se on puhdasta, se voi vain pilata luterilainen ja lestadiolainen hapatus.
luterilaisia ja oppimme sopii tunnustuskirjoihin, ihan piispojen mukaankin.
- Nikanoori
weha kirjoitti:
luterilaisia ja oppimme sopii tunnustuskirjoihin, ihan piispojen mukaankin.
samalla se on siis Pyhän Hengen vastainen, Sana ja Henki ovat yhtä.
- Tuo kirkko
on Kristuksen kirkko.
Se on kaikkien elävää uskoa kantavien ihmisten yhteisö.
Siihen tullaan sisälle Jeesuksen kautta, joka on tie totuus ja elämä. Jeesus on myös lihaksi tullut Jumalan Sana. Siinä puolestaan sanotaan: "Pyrkikää ahtaasta portista sisälle, jne."
Näin Luherkin asian ymmärsi. Hänhän piti, että josilloin turmeltuneen katolisen kirkon sisällä oli elävää uskoa.
Lestadius piti, että jo silloin hajaannukseen joutuneessa lukijaisliikkeessä oli elävää uskoa ja Raattamaa kirjoittaa uskovansa, että kirkon piirissä vaikuttavissa heräyksissä on elävää uskoa ja toivoo niiden yhdistymistä. (Mirje Matilda Fogmanille). Ei hän tuominnut vaan toivoi Hengen yhteyttä.
Minkä verran vanhoilliset etsivät Jumalan lapsia muista joukoista?
Opettaako vl-liike niin, että ihmisen pitää uudestisyntyä?
Ei vaan uskovan perheen lapsi, joka ei ole tehnyt sellaisia syntejä, jotka olisivat häpeäksi vanhemmilleen tai vl-liikkeelle on jumalan lapsi kaikkine vanhanaatamin karvoineen, kunhan osoittaa kuuliaisuuden seurakunnalle.- ja raikkaasti
Arvaas mitä enää puuttuu? Sissos - mitäs jos joku ryhmittymä nyt kokoontuu yhteen ja ottaa nimekseen tuon "Kristuksen Kirkon"? Se se enää puuttuu.
On niin, että Jeesuskin piti synagogaa tärkeänä ja opetti siellä oikein, vaikka siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia. Samoin toimivat apostolit, jos saivat siihen luvan ja opettaa oikein. Näin mekin voimme kirkossa opettaa oikein. Siellä tavoittaa myös paljon ulkopuolisia ihmisiä. Se on tosi hyvä mahdollisuus julistaa evankeliumia. Kirkko on hengellinen esivalta minulle.
Todellinen, hengelliseen kirkkoon tosiaan, kuuluu ne jotka ovat elävässä uskossa, ja ne ovat myös uskonpuhdistajan mukaan, myös samassa uskossa, mielessä ja käsityksessä. Ei ole monenlaisia oikeita uskoja.
Jos ihminen on lapsuuden uskosta luopunut ja saa parannuksen armon, hän syntyy silloin UUDESTAAN ylhäältä, joka on myös paluuta kasteen armoliittoon.- Jopas jotain!
weha kirjoitti:
On niin, että Jeesuskin piti synagogaa tärkeänä ja opetti siellä oikein, vaikka siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia. Samoin toimivat apostolit, jos saivat siihen luvan ja opettaa oikein. Näin mekin voimme kirkossa opettaa oikein. Siellä tavoittaa myös paljon ulkopuolisia ihmisiä. Se on tosi hyvä mahdollisuus julistaa evankeliumia. Kirkko on hengellinen esivalta minulle.
Todellinen, hengelliseen kirkkoon tosiaan, kuuluu ne jotka ovat elävässä uskossa, ja ne ovat myös uskonpuhdistajan mukaan, myös samassa uskossa, mielessä ja käsityksessä. Ei ole monenlaisia oikeita uskoja.
Jos ihminen on lapsuuden uskosta luopunut ja saa parannuksen armon, hän syntyy silloin UUDESTAAN ylhäältä, joka on myös paluuta kasteen armoliittoon.Wehailit logiikkaasi: "siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia."
Toki tiedämme vanhoillislestadiolaisista, että he ovat elämäntapauskovia, siis farisealaisia, mutta epäuskoisiksi on heitä(kin) ilkeää kutsua. Mistä lähtien tullimiehiä on ollut kunniallista nimitellä epäuskoisiksi?
Saisit hävetä, nimim. Weha! Jopas jotain! kirjoitti:
Wehailit logiikkaasi: "siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia."
Toki tiedämme vanhoillislestadiolaisista, että he ovat elämäntapauskovia, siis farisealaisia, mutta epäuskoisiksi on heitä(kin) ilkeää kutsua. Mistä lähtien tullimiehiä on ollut kunniallista nimitellä epäuskoisiksi?
Saisit hävetä, nimim. Weha!julkijumalattomia, jopa Jumalan kieltäjiä ja on leipäpappejakin, niin tullimiehiä ja fariseuksia, ihan sekakansaa.
Raamattu itse nimittää fariseuksia ja publikaaneja epäuskoisiksi:
Matt.18:17. "Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa"- mitenkään
weha kirjoitti:
On niin, että Jeesuskin piti synagogaa tärkeänä ja opetti siellä oikein, vaikka siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia. Samoin toimivat apostolit, jos saivat siihen luvan ja opettaa oikein. Näin mekin voimme kirkossa opettaa oikein. Siellä tavoittaa myös paljon ulkopuolisia ihmisiä. Se on tosi hyvä mahdollisuus julistaa evankeliumia. Kirkko on hengellinen esivalta minulle.
Todellinen, hengelliseen kirkkoon tosiaan, kuuluu ne jotka ovat elävässä uskossa, ja ne ovat myös uskonpuhdistajan mukaan, myös samassa uskossa, mielessä ja käsityksessä. Ei ole monenlaisia oikeita uskoja.
Jos ihminen on lapsuuden uskosta luopunut ja saa parannuksen armon, hän syntyy silloin UUDESTAAN ylhäältä, joka on myös paluuta kasteen armoliittoon.erikoisesti luterilaista kirkkoa, vaan Kristuksen kirkkoa, joka muodostuu elävää uskoa kantavista ihmisistä. Se on hengellinen.
Raamattu ennustaa, että ensin tulevat mustat hevoset ja sitten valkeat hevoset...Kaikkina aikoina on ollut olemassa kirkko, jonka opetus on vaihtelevassa määrin maallistunut. Jo Vanhan Testamentin aikoina joutui Jumala lähettämään profeetoita, joiden ympärillä toimi pieniä "herätysliikkeitä", koska leevin pappeus oli turmeltunut.
Myös Suomeen tuotiin miekoilla ja seipäillä katolinen usko ja sen myötä tuli valkoeat hevoset eli elävä usko. Sen määrä on aina ollut vähäistä ja joukot pieniä. Näin on nytkin.
Elävää uskoa kantavat muodostavat kuitenkin Kristuksen kirkon.
Toinen asia: Vanhoilliset eivät opeta uuden syntymisen välttämättömyyttä.
Oman yhteisön jäsenet ovat uudestisyntyneet luonnollisessa syntymässä eivätkä tarvitse uuutta syntymistä. (Näin opettaa Juhakki).
Nuorelle vl:lle ei tarvitse missään elämän vaiheessa tulla uskon omakohtaiseksi. Ei ole tarvis kokea, että kääntymystä eikä sydämen ja mielen muutosta, josta Luther opettaa.
Ei tarvitse muutenkaan olla päivittäistä uskonelämää. Riittää, kun käy seuroissa ja noudattaa tapoja ja muistaa halveksia muunlaisia uskovia. - tuo viimeinen
mitenkään kirjoitti:
erikoisesti luterilaista kirkkoa, vaan Kristuksen kirkkoa, joka muodostuu elävää uskoa kantavista ihmisistä. Se on hengellinen.
Raamattu ennustaa, että ensin tulevat mustat hevoset ja sitten valkeat hevoset...Kaikkina aikoina on ollut olemassa kirkko, jonka opetus on vaihtelevassa määrin maallistunut. Jo Vanhan Testamentin aikoina joutui Jumala lähettämään profeetoita, joiden ympärillä toimi pieniä "herätysliikkeitä", koska leevin pappeus oli turmeltunut.
Myös Suomeen tuotiin miekoilla ja seipäillä katolinen usko ja sen myötä tuli valkoeat hevoset eli elävä usko. Sen määrä on aina ollut vähäistä ja joukot pieniä. Näin on nytkin.
Elävää uskoa kantavat muodostavat kuitenkin Kristuksen kirkon.
Toinen asia: Vanhoilliset eivät opeta uuden syntymisen välttämättömyyttä.
Oman yhteisön jäsenet ovat uudestisyntyneet luonnollisessa syntymässä eivätkä tarvitse uuutta syntymistä. (Näin opettaa Juhakki).
Nuorelle vl:lle ei tarvitse missään elämän vaiheessa tulla uskon omakohtaiseksi. Ei ole tarvis kokea, että kääntymystä eikä sydämen ja mielen muutosta, josta Luther opettaa.
Ei tarvitse muutenkaan olla päivittäistä uskonelämää. Riittää, kun käy seuroissa ja noudattaa tapoja ja muistaa halveksia muunlaisia uskovia.kohta on se, joka vl:t autuuttaa! Ja sitten tekeydytään muka ainoiksi oikeiksi, vaikka siinä leirissä ei muuta tehdäkään, kuin riidellää ja mesotaan toisten uskon kimpussa.
- Sakkeus tuli alas
weha kirjoitti:
julkijumalattomia, jopa Jumalan kieltäjiä ja on leipäpappejakin, niin tullimiehiä ja fariseuksia, ihan sekakansaa.
Raamattu itse nimittää fariseuksia ja publikaaneja epäuskoisiksi:
Matt.18:17. "Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa">Raamattu itse nimittää fariseuksia ja publikaaneja epäuskoisiksi
Täyttä puppua!
- wehana no
Vaihtelu virkistää vai mitä juhankki
- Kempelainen
Minä uskon, että maanpäällä on pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan pään, Kristuksen alaisena, Pyhän Hengen kokoon kutsumana. Se on samassa uskossa, mielessä ja käsityksessä; sillä on monenlaisia lahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, vailla ryhmittymisiä ja jakaantumisia. Minäkin olen sen osa ja jäsen, sen omistamista rikkauksista osallinne. Siihen Pyhä Henki on minut saattanut ja siihen liittänyt siten, että olen kuullut ja yhä edelleen kuulen Jumalan sanaa. Juuri tämä on siihen tulemisen alku. Ennen siihen tulemistamme me olimme kokonaan perkeleen omia, Jumalasta ja Kristuksesta kerrassaan tietämättöminä. Näin Pyhä Henki viimmeiseen päivään asti pysyy pyhän seurakunnan eli kristikunnan tykönä. Sen välityksellä hän meitä saattelee, sitä hän käyttää sanan julistamiseen ja harjoittamiseen ja tämän välityksellä hän saa aikaan ja lisää pyhitystä. Näin se päivittäin yhä kasvaa ja vahvistuu uskossa ja sen hedelmissä, jotka hän saa aikaan`` ** Älä viitti höpöttää. Luther ei koskaan puhut SAMASSA uskossa, kuten VL. Pitää vian kysyä, mikä Pyhä Henki se kylvää sellaista vihaa, joka mobilisoi Hänet Jumalan omaisuuskansan, samoin kun SRK uskovia valmisti saatanalle heittämään, sekä itsemurhiin ajamaan. Se ei ollut Pyhä, vaan itse saatana molemmilla.
Weha: "pitäydyn tähän lutherin isonkatekismuksen opetukseen täysin ja on myös siten tunnustuskirjoissamme" ** Niinhän te teette. Ette Raamattuun, vaan Lutheriin, Laestadiukseen ja muihin ihmisiin.
"Se on samassa uskossa, mielessä ja käsityksessä" ** Mitä se on, kerro tarkemmin. Kuuluuko siihen tuo teille molemmille niin tuttu antisemitismi ja lähimmäisen kiusaaminen sekä kaappi- juoppous.
Kylläpä kirkasti Herraamme Jeesusta Kristusta. - Väärin ymmärtänyt.
Erinomaista vl-opin esilletuontia tälle palstalle, joka on ikkuna vl-kristillisyyteen ulkopuolisille. Jopa mediakin lainaa tältä palstalta kirjoituksia ja mielipiteitä. Toimit juuri niin kuin sefun linjapuheessa esitettiin.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000042061555
Jotta oikea vl-usko ja opetus tulisi tätä kautta tiedoksi, niin oppia ei pidäkään kääriä silkkipaperiin, vaan sanoa suoraan, että Luther on oppi-isänne vl-mäisesti tulkiten: "Minä uskon, että maanpäällä on pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan pään, Kristuksen alaisena, Pyhän Hengen kokoon kutsumana. Se on samassa uskossa, mielessä ja käsityksessä; sillä on monenlaisia lahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, vailla ryhmittymisiä ja jakaantumisia."
Sinä kuulut tähän pyhien pyhään pieneen joukkoon=vl-lestadiolaisuus, joka on kirkko kirkossa ja jota hallitaan Oulusta.
Tässä kirkossa ei näytä olevan hajaannuksi, jos ei oteta lukuun pappiseriseuraa ja vuosikymmenen kestäneitä hoitokokouksia, joita pidettiin kososlais-uusheräyksen hengessä. Tästä seurasi, että nykyään monien todistusten mukaan vl-kirkossa vallitsee rauha ja keskinäinen rakkaus. Se on hyvä se.
Harmi vain, että eksyin päivänä muutamana vl-foorumille. Sieltä paljastui vl-kirkon koko kuva kaikessa karmeudessaan.- Väärin ymmärtänyt
weha kirjoitti:
mistä on eroon jouduttu ja päästy. Oulusta ei hallita mitään.
Minä pidän sekahedelmäkeitosta.
Väärin ymmärtänyt kirjoitti:
Minä pidän sekahedelmäkeitosta.
San.14:12. "Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie".
- kävelyttää
weha kirjoitti:
San.14:12. "Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie".
vanhoillisia tuota kuoleman tietä pitkin.
- Väärin ymmärtänyt
kävelyttää kirjoitti:
vanhoillisia tuota kuoleman tietä pitkin.
- kävelyttää
Väärin ymmärtänyt kirjoitti:
äärimmäisen harvoin samaan ketjuun, missä weha on. Koskaan en ryhdy keskusteluun hänen kanssaan. Nyt en malttanut olla laittamatta tuota lyhyttä virkettä.
- Väärin ymmärtänyt
kävelyttää kirjoitti:
äärimmäisen harvoin samaan ketjuun, missä weha on. Koskaan en ryhdy keskusteluun hänen kanssaan. Nyt en malttanut olla laittamatta tuota lyhyttä virkettä.
Oikeastaan pistin wehalle tuon ensimmäisen viestini siksi, kun palstalta poistui eräs kommenttini, joka liittyi sefun linjapuheeseen.
Ihan kurillani kokeilin, pysyykö samantyyppinen kommenttini nyt palstalla. Ei ainakaan vielä ole poistunut. Sopihan se mielestäni aloituksen aiheeseenkin.
- Kenessä on Pyhä Henki
Martti Luther kirjoittaa teoksessaan Mannaa Jumalan lapsille lokakuun 10. päivän kohdalla;
'' Teihin on - uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti. Emme saa epäillä, vaan olla vakuuttuneita siitä, että Pyhä Henki asuu meissä. Se joka näkee itsessään halua ja rakkautta Jumalan sanaan ja mielellään kuulee, puhuu, ajattelee ja kirjoittaa Kristuksesta, tietäköön, ettei se ole hänessä mikään luontainen taipumus. Se on Pyhän Hengen lahja.
Kun mielellämme kuulemme saarnattavan Kristuksesta, Jumalan Pojasta, joka tuli meidän tähtemme ihmiseksi ja lain alaiseksi, Herra, meidän Jumalamme lähettää varmasti tämän uskon saarnan kautta sydämiimme Pyhän Hengen. Hyvin hyödyllistä onki, että uskovat ovat vakuuttuneita siitä, että heillä on Pyhä Henki. Totuttautukoon siis jokainen jatkuvasti pitämään totena sitä, että hän on suljettu Jumalan armoon ja että hän itse tekoineen miellyttää Herraa, meidän Jumalaamme. Mikäli hän on tästä epävarma, pyrkiköön vakaasti pääsemään varmuuteen.
Tällaista halua ja rakkautta Kristukseen ja hänen sanaansa emme kuitenkaan saa inhimillisen kykymme emmekä ahkeran harjoituksen varassa. Yksin Pyhä Henki vaikuttaa sen, että kuulemme mielellämme Kristuksesta emmekä mitään harrasta niin paljon kuin hänen evankeliuminsa tunnetuksi tekemistä, että monet siihen kääntyisivät.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2035958Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492695- 1562252
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne411972Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161769- 821404
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621387Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241311Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https341262Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.109997