Osaisiko joku täällä neuvoa, mistä kaupasta voisi ostaa perinteisien liljojen sipuleita? Tarkoitan keisarinkruunua, tiikerinliljaa ja varjoliljaa. Kävin Maatiaisen sivuilla, mutta siellä myytiin näiden SIEMENIÄ! Eikö niiden kehittyminen kukkivaksi liljaksi kestä monta vuotta? "Tavallisissa" kaupoissa olen nähnyt vain semmoisia kirkuvan-kirjavia Hollannin-tuonteja.
Maatiaisliljojen sipuleita
3
667
Vastaukset
Särkän perennataimistolta (Raahe) ja Oulujoen taimistolta (Muhos).Jos taimistot liian kaukana ni molemmat toimittaa myös postin/matkahuollon välityksellä.
www.sarkanperennataimisto.fi
www.taimisto.net- sinulle!
Kiitos vastauksesta! Tuolta Oulujoen taimistolta olenkin tilannut joskus ruusuja, mutta eipä tullut mieleen, että sieltä saa myös niitä liljoja... Kiitos myös Särkän taimiston linkistä!
- Botanisti
Voin suositella esim. Särkän perennataimistoa Raahessa tai Oulujoen taimistoa. Näitä olen itse käyttänyt ja hyviksi havainnut. Särkän valikoimaan kuuluvat tänä vuonna kaikki mainitsemasi liljat.
Monesta muustakin liikkeestä kyllä löytyy googlaamalla mainitsemiasi liljoja, mutta ongelmana on se, ettei alkuperää/lisäyslähdettä tavallisesti mainita. Samalla nimellä voikin sitten saada yllättäen vaikka mitä. Itse olen esim. saanut nimellä "tiikerililja" ainakin neljää erilaista liljaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336764- 376253
- 293454
- 452910
- 342664
- 152348
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481907En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777