Kypärän koko?

Mittailija

Morjens,

Ajokausi lähenee pikaista tahtia ja uuden kypärän osto olisi edessä. Olen ollut tyytyväinen vanhaan Arain Viperiin ja samassa mallistossa ajattelin pysyä.

Ajattelin tilata briteistä uuden kypärän, mutta mitoitusongelma iski vastaan. Haluasin saman kokoisen kypärän, kuin edellinenkin oli. Kypärän ulkopinnassa on tarra, jossa lukee koko L (59-60cm). Sisäpinnassa on tarra, jossa lukee M (57-58cm). Onko mahdollista mitata tai muuten saada selville kumpi näistä on kypärän oikea koko?

9

5778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thrthj

      Ja mittaa pääsi ympärys. Tuota kypärääsi valmistettaneen niin, että sisäpehmusteita vaihtamalla siitä tulee M tai L. Kypärä kannattaisi ostaa sovittamalla jolloin sen tulisi puristaa hieman, pehmusteet menevät kasaan käytettäessä , joten väljää kypärää ei kannata ostaa.

      • OHEI 09

        jos mahdollista kannattaa ajaa haluttu kypärä ensin miltä tuntuu koska ajaessa ne kypärän hyvät ja huonot puolet tulee hyvin esiin vaika kyllähän se hiukka käytössä muuttuu kun pehmusteet muotoutuu sisustan mukaan!


      • Kokeilemati
        OHEI 09 kirjoitti:

        jos mahdollista kannattaa ajaa haluttu kypärä ensin miltä tuntuu koska ajaessa ne kypärän hyvät ja huonot puolet tulee hyvin esiin vaika kyllähän se hiukka käytössä muuttuu kun pehmusteet muotoutuu sisustan mukaan!

        Päitä on monen mallisia. Melonista kottaraispönttöön. On täysin mahdotonta kokeilematta tietää sopiiko vai ei. Esim. leuka voi ottaa kiinni jossain mallissa ja sitä ei koko kerro.


      • Mittailija

        Kiitos vastauksista. Tilannehan siis on se, että olen vaihtamassa kypärää saman valmistajan samassa mallistossa. Aikaa on siis ollut tyypata pottaa jo.

        Olen sen verran tyytyväinen ollut kypärään, että haluaisin siis identtisen kypärän edellisen kanssa(toisilla väreillä tietenkin ;).

        Kokomerkinnät ovat vain ongelma, kun en tiedä onko vanha kypärä L vai M kokoa.


    • Nimetön

      Olin eilen Arain edustajan kanssa/ kypäriä myyvän kaverin kanssa juttusilla. Hän kertoi, että kypärän koko voi olla erilainen eri maissa. Näin ainakin Arain osalta. Tämä johtuu siitä, että pienä, vaikkakin tunnettuna ja laadukkaana, firmana yhtiö pystyy palvelemaan eri maita mahdollisimman hyvin. Eli esimerkiksi koko Mvoi olla aivan eri Suomessa kuin Usassa.Edustajan mukaan moni onkin tilannut itselleen netistä kalliin hkirjahyllynkoristeen. Itselläni on Nolanin ja Shoein kypäriä. Shoein koko L ja Nolanin koko M ovat minulle passeleja.Näin se vaan vaihtelee. Kuten kokeneena motoristina (huomaan sen kypärävalinnastasi)tiedät: kypärää on hankala ostaa kokeilematta ja ennenkaikkea ajamatta .

      • sopivaa kypärää

        noilla kriteereillä, katsos kaikilla ei ole aikaa/haluja lentää ympäri kyliä testailemassa eri kypärämerkkejä.

        Mitähän ihmettä se vartin koeajolenkki ylipäätään todistaa, kun ne toppingit venähtää kesässä kuitenkin.

        Itse ajan mieluummin sopivan väljällä, kuin puristavalla kypärällä. Sopiva suojaa kolaritilanteessa yhtä hyvin kuin puristavakin. Vai onko jotakin tutkimustulosta kumoamassa tätä?

        Kyllä se isompikin päässä pysyy. Pää irtoaa ennemmin, kuin leukahihna. Koska pyörässäni on kate, ei paljon tarvitse lepatuksista ja pyörteilyistä välittää, sen puoleen voisi käyttää vaikka sinkkiämpäriä jos haluaisi ja laki sallisi.

        Turha siitä koosta (on tässäkään asiassa) stressiä ottaa, valitkaa motoristit reilusti se isompi vaihtoehto. Mahtuupahan sitten huppua ja puffia sinne väliin. Ne kirjahyllyn koristukset on just niitä S- ja M-kokoja.

        Ne on ne kilpakuskit sitten täysin eri asia, niiden kypäräkriteereistä sitten toisella kertaa..


      • Nimetön
        sopivaa kypärää kirjoitti:

        noilla kriteereillä, katsos kaikilla ei ole aikaa/haluja lentää ympäri kyliä testailemassa eri kypärämerkkejä.

        Mitähän ihmettä se vartin koeajolenkki ylipäätään todistaa, kun ne toppingit venähtää kesässä kuitenkin.

        Itse ajan mieluummin sopivan väljällä, kuin puristavalla kypärällä. Sopiva suojaa kolaritilanteessa yhtä hyvin kuin puristavakin. Vai onko jotakin tutkimustulosta kumoamassa tätä?

        Kyllä se isompikin päässä pysyy. Pää irtoaa ennemmin, kuin leukahihna. Koska pyörässäni on kate, ei paljon tarvitse lepatuksista ja pyörteilyistä välittää, sen puoleen voisi käyttää vaikka sinkkiämpäriä jos haluaisi ja laki sallisi.

        Turha siitä koosta (on tässäkään asiassa) stressiä ottaa, valitkaa motoristit reilusti se isompi vaihtoehto. Mahtuupahan sitten huppua ja puffia sinne väliin. Ne kirjahyllyn koristukset on just niitä S- ja M-kokoja.

        Ne on ne kilpakuskit sitten täysin eri asia, niiden kypäräkriteereistä sitten toisella kertaa..

        ei uutena kannata kuitenkaan jo vaalmiiksi isoa ostaa. Oikeassa olet toppausten venumisen suhteen.


      • Päätöntä menoa.
        sopivaa kypärää kirjoitti:

        noilla kriteereillä, katsos kaikilla ei ole aikaa/haluja lentää ympäri kyliä testailemassa eri kypärämerkkejä.

        Mitähän ihmettä se vartin koeajolenkki ylipäätään todistaa, kun ne toppingit venähtää kesässä kuitenkin.

        Itse ajan mieluummin sopivan väljällä, kuin puristavalla kypärällä. Sopiva suojaa kolaritilanteessa yhtä hyvin kuin puristavakin. Vai onko jotakin tutkimustulosta kumoamassa tätä?

        Kyllä se isompikin päässä pysyy. Pää irtoaa ennemmin, kuin leukahihna. Koska pyörässäni on kate, ei paljon tarvitse lepatuksista ja pyörteilyistä välittää, sen puoleen voisi käyttää vaikka sinkkiämpäriä jos haluaisi ja laki sallisi.

        Turha siitä koosta (on tässäkään asiassa) stressiä ottaa, valitkaa motoristit reilusti se isompi vaihtoehto. Mahtuupahan sitten huppua ja puffia sinne väliin. Ne kirjahyllyn koristukset on just niitä S- ja M-kokoja.

        Ne on ne kilpakuskit sitten täysin eri asia, niiden kypäräkriteereistä sitten toisella kertaa..

        Ja mulle opetettiin mp korttia ajaessani, et ei missään nimessä ei kypärää mikä pyörii päässä. Kolari tilanteessa lähtee päästä kuin nato ohjus vaikka hihna olis kireellä ettei henki kulje. Sanottiin että mieluummin hiukan liian kireä kuin väljä. Se kyllä muotoutuu kun kk ajelee. Posket saavat pullottaa alkuun...


    • oooo0

      itsellä on pään ympäryys muutama milli alle 59cm ja nolanin L on oikea koko minulle,kypärä ei ole puristava eikä väljä.

      mittaa pään ympäryys, M koon kypärä on suunniteltu heille joiden pään ympäryys max on aika lähelle 58cm,puoli tai sentti on paljon pään mitassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6224
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5723
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3224
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2554
    5. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2540
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1749
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      13
      1735
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe