Tuli tuossa ostettua uusi auto ja mietin että jos sitä tulis pidettyä tällä kertaa vähän pidempään kuin kolme vuotta.
Kannattaako teetättää ruostesuojaus? Paljonko se maksaa ja onko siitä jotain haittaa, esim. auton omalle ruostumattomuus takuulle? Pitääkö se tehdä heti ihan uutena, vai ehtiikö vähän myöhemminkin?
Ruostesuojaus, neuvokaa tyhmää
6
1528
Vastaukset
- älä suojaa ruostetta
Jos meinaat pitää tällä kertaa vähän pidempään, niin suojaa.
Mekaanisia osia on helppo vaihtaa, mutta peltien hitsailu on aina kallista ja työlästä, ellei halua kulkea "tilkkutäkillä".
Teetätäin itse muutama kuukausi sitten ns. täyskäsittelyn, pojha, ovet jne. 4,5 mertiseen autoon ja tarjoushinta oli n. 700.- euroa - pieni hinta 33 t€:n autoon.
Tämä ei muuta (kun tehdään nykyisin reikiä poraamatta) tehdastakuuta, tämä kannattaa kuitenkin varmistaa myyjältä. Lisäksi ruosteenestokäsittelyyn kuuluu jopa 12 vuoden takuu -> edellyttää uusintakäsittelyt n. 3 vuoden välein.
Parempi tehdä uutena, mutta kunhan homman hoitaa ennen kuin auto on 12 kk vanha, tuo käsittelytakuun saa 12 vuoteen..
Jos autosi on japsi tai Ford, niin suojaa ihmeessä, jos VW-ryhmään kuuluva, niin ne kestää 6-8 vuotta, jos ranskis, niin kestää sen 6 vuotta jne.. - koppalakki
kannattaa tehdä heti uuteen autoon. Samalla vaihdetaan huopapohjaiset sisälokasuojat parempiin. Vaikka et pitäisi autoa kuin kolme vuotta, niin joku toinen ajaisi sillä vielä monta vuotta ilman ruosteongelmia. Tehtaan antamalla pitkällä puhkiruostumistakuulla ei ole oikeastaan mitään tekemistä todellisen ruostumisen kanssa. Ruostuminen alkaa sisäpinnoista ja hitsaussaumoista, ei maalipinnasta.
- autosta
Tuohan riippuu täysin autosta. Jos se autosi on japsi, esim. Mazda, niin suojauta ihmeessä. Muuten on hitsaushommia tiedossa jo viiden vuoden kuluttua.
Laadukasta eurooppalaista ei tarvitse tervailla.- tervaa munas
"Laadukasta eurooppalaista ei tarvitse tervailla. "
Ai että mersu ja fordi ei ruostu vai? Mistä näitä huumoripellejä sikiää. Subaru ja Toyota eivät ruostu nykyään sen enempää kuin "laadukkaat" eurooppalaiset. - hmmm en
tervaa munas kirjoitti:
"Laadukasta eurooppalaista ei tarvitse tervailla. "
Ai että mersu ja fordi ei ruostu vai? Mistä näitä huumoripellejä sikiää. Subaru ja Toyota eivät ruostu nykyään sen enempää kuin "laadukkaat" eurooppalaiset.Luulin, että Fordi on amerikkalainen Lada.
- ruoste voittaa aina
Kannattaa mielestäni ehdottomasti teettää käsittely, vaikka lopulta pitkällä aikavälillä ruoste voittaa aina. Omakin Avensis lähtee maanantaina "tervaamoon". Keski-Suomen pikkukaupungissaa veloitus on 610 euroa.
Niin, paljonhan se on rahaa, mutta jos sillä pidentää käyttöikää, niin ei se paljoa ole verrattuna arvon alenemiseen. Edellisellä autolla, Carina kakkosella ajettiin 20 vuotta, ennen kuin ruoste otti voiton ihan kokonaan. Kori kesti pitkään juuri uutena tehtyjen käsittelyiden ansiosta ja tietysti myös huolellinen pesu ja vahaus lisäsivät ikää.
Ja uuteen autoon se onnistuu aina paremmin, kun suht puhtaat paikat, mihin tehdä. Käsitykseni noista tehtaan takuista on kyllä aika huono. Voivat aina vetäytyä "normaalin kulumisen aiheuttaman" ruostumisen taakse.
Lisäksi saat pienen lisä-äänieristyksen, joka nykyautoissa on usein alustan osalta yllättävän heikko. Ja kun jäykkä kori vielä oikein johtaa äänet toimien kuin banjo, niin helpotusta - ei tosin mitään suurta ihmettä - saa hiukan ruosteenestokäsittelyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336764- 376253
- 293454
- 452910
- 342664
- 152348
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481907En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777