Olin aiemmin multasormi, asuin omakotitalossa.
Kerrostalossa kaikki "mättää".
Laitoin jo helmikuulla erilaisia päivänsinen siemeniä multaan sisällä, mutta jotakin tein väärin, vain muutama pitkä luippo jäljellä.
Tilasin Exotic Cardenista erilaisia köynnöskrasseja, jotka ajattelin kylvää suoraan parvekelaatikkoon (köynnöskrassi) ja amppeleihin (tav.krassi). Ajattelin kasvattaa niitä ensin sisällä, ja kun kelit lämpenevät siirrellä säiden mukaan alussa sisälle ja ulos.
Mitä minun pitää muistaa? Kertokaa, kiitos!
Joko on liian myöhäistä
7
1898
Vastaukset
- krasseja idättää
Laitan itse krassit itämään vasta vapun maissa.
Talvella itämään laitetuista siemenistä aika harvoin kasvaa mitään kunnollista, pitäisi olla kasvuhuonemaiset olosuhteet, ensimmäinen vaatimus: valtavasti valoa.vielä vaikka kylväsit avomaalle. Tietenkin kukinta on aikaisempaa, jos vähän esikasvattaa. Mutta minäkään en ole vielä krasseja enkä tuoksuherneitä kylvänyt. Ne ovat parempia istuttaa sitten varsinaisille paikoilleen, kun eivät ole pitkiä ronkeloita.Krassi on aika vaatimaton kasvupaikkansa suhteen, kasvaa ja kukkii köyhemmässäkin maassa.Ja kasvaa ja kukkii puolivarjossakin, vaikka auringosta pitääkin!
- silloin kukkii
marja-liisa41 kirjoitti:
vielä vaikka kylväsit avomaalle. Tietenkin kukinta on aikaisempaa, jos vähän esikasvattaa. Mutta minäkään en ole vielä krasseja enkä tuoksuherneitä kylvänyt. Ne ovat parempia istuttaa sitten varsinaisille paikoilleen, kun eivät ole pitkiä ronkeloita.Krassi on aika vaatimaton kasvupaikkansa suhteen, kasvaa ja kukkii köyhemmässäkin maassa.Ja kasvaa ja kukkii puolivarjossakin, vaikka auringosta pitääkin!
Mie en ole koskaan esikasvattanut, suoraa maahan ja ehtivät hyvin kukkimaan. Esikasvatus on turhaa touhua,kun on muita 'pakollisia' vaikka kuinka paljon.
- kukitus
silloin kukkii kirjoitti:
Mie en ole koskaan esikasvattanut, suoraa maahan ja ehtivät hyvin kukkimaan. Esikasvatus on turhaa touhua,kun on muita 'pakollisia' vaikka kuinka paljon.
Miekkaliljat ei ole ikinä ehtineet kukkia jos olen sipulit suoraan maahan istuttanut.Ainakin niiden kohdalla esikasvatus on välttämätön, ja muutamien muidenkin. Mutta varmaan voisi tänä keväänä helpata noiden krassien suhteen ja katsoa pääsisikö jatkossa ilman esikasvatusta.
- esikasvattaa
kukitus kirjoitti:
Miekkaliljat ei ole ikinä ehtineet kukkia jos olen sipulit suoraan maahan istuttanut.Ainakin niiden kohdalla esikasvatus on välttämätön, ja muutamien muidenkin. Mutta varmaan voisi tänä keväänä helpata noiden krassien suhteen ja katsoa pääsisikö jatkossa ilman esikasvatusta.
kunhan ei aloita liian aikaisin.
Aloitan toukokuun alussa. Noin viikon tai allekin, kestää ensimmäiset lehdet tulla, ja kesäkuussa maahan.
Niin sitä on noin kuukauden etuajassa, verrattuna jos suoraan maahan kylväisi.
Siemeniä kannattaa liottaa vedessä päivän verran ennen multaanlaittoa, itää varmasti ja nopeammin. - ulkona itämässä...
esikasvattaa kirjoitti:
kunhan ei aloita liian aikaisin.
Aloitan toukokuun alussa. Noin viikon tai allekin, kestää ensimmäiset lehdet tulla, ja kesäkuussa maahan.
Niin sitä on noin kuukauden etuajassa, verrattuna jos suoraan maahan kylväisi.
Siemeniä kannattaa liottaa vedessä päivän verran ennen multaanlaittoa, itää varmasti ja nopeammin.... onko mitään saumoja pärjätä???
- laittaisin itämään
ne on joskus hitaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2546937Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664464Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1393258- 1562342
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181880Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1711626Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311508- 821504
Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https391405Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1121077