Peräpukamat....

Pelokas

Voisko joku auttaa mua??!! Mulle tuli hirvee peräpukama viime perjantaina, ja nyt se sit on vaa kasvanu... Se on REILUSTI ulkopuolella ja sattuu kiitettävästi...Hain tänään Hädensa-voidetta. Kertokaa rakkaat ihmiset, auttaako toi, kuinka pian ja jääkö toi hetula tohon peräaukon suulle loppuelämäkseni vai lähteex se siit veke?
AUTTAKAA!!

16

15747

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hädensa

kutinaan ja kirvelyyn, mutta se kuroutuma pitäisi varovasti pikku hiljaa omin sormin ujuttaa takaisin. Kunnon alapesu, sitten työhön, kyllä sen oppii:) ja lääkäri olisi hyvä juttu.

• Pelokas

Mut voix sen muljauttaa tollasena pallerona sinne takasin vai "surkastuttaax" toi litku sen? Lääkäriin en haluais mennä, kun asun pienellä paikkakunnalla, jossa lääkärinä toimii setäni. Yksityiseen ei ole varaa... Ja pullahtaako se joka ponnistuksella ulos?

• lisää
        Pelokas kirjoitti:

Mut voix sen muljauttaa tollasena pallerona sinne takasin vai "surkastuttaax" toi litku sen? Lääkäriin en haluais mennä, kun asun pienellä paikkakunnalla, jossa lääkärinä toimii setäni. Yksityiseen ei ole varaa... Ja pullahtaako se joka ponnistuksella ulos?

voide poistaa kivun ja kutinan, mutta ei surkastuta. "syötä" sitä juuresta molemmin puolin niin, että "häntä" uppoaa viimeisenä". Pullahdusvaaraa en osaa arvioida.

• moon

Ensinnäkin säännöllinen pesu esim. Lactacydillä ja Dactacort voidetta. Hädensa ei välttämättä ole mikään hyvä ratkaisu. Vältä sellaisia ruoka-aineita, jotka saattavat ärsyttää sitä pukamaa.

• Kivulias

Vuosi sitten sama juttu. Terveyskeskuslääkäri veti viillon pattiin ja puristi tyhjäksi. Ei käynyt kipeää kun puudutti ensin. Piti käydä kerran vielä tämän jälkeenkin. Lopulta raksautin patin rikki itse pari viimeistä kertaa. Tämän jälkeen patti surkastui ja sen jälkeen ei vaivoja ole ollut.

• Pelokas

Miten sä sen ite teit?Mä en pysty menee lekuriin, sillä meiän kunnallises on töis mun setä, ni ei juur huvita alkaa esittelee hanurii sille... Autappa ja opetappa mullekkin mainio kikkasi! ;o)

• Vaiva
        Pelokas kirjoitti:

Miten sä sen ite teit?Mä en pysty menee lekuriin, sillä meiän kunnallises on töis mun setä, ni ei juur huvita alkaa esittelee hanurii sille... Autappa ja opetappa mullekkin mainio kikkasi! ;o)

Homma on niin, ettei sitä voi tehdä itse ensimmäisellä kerralla. Sitten kun viilto on tehty tulee siihen rupi. Tämä rupi sitten aukeaa aika helposti. Eli mene toiseen lääkäriin. Ja tokko se sinun hanurisi paljon normaalista poikkeaa, jos lääkäri on niitä muutamia tuhansia jo nähnyt.

• Sattui ainakin täällä niin ...
        Vaiva kirjoitti:

Homma on niin, ettei sitä voi tehdä itse ensimmäisellä kerralla. Sitten kun viilto on tehty tulee siihen rupi. Tämä rupi sitten aukeaa aika helposti. Eli mene toiseen lääkäriin. Ja tokko se sinun hanurisi paljon normaalista poikkeaa, jos lääkäri on niitä muutamia tuhansia jo nähnyt.

Pari kommenttia täältäkin tuohon pukaman puhkaisuun. Minulle tehtiin se muutama päivä sitten, ja oli kyllä KOVIN KOSKAAN tuntemani kipu! Puudutus ja lääkäri olivat asianmukaiset, mutta itse toimenpide puristuksineen oli niin kivulias, etten siihen enää uudelleen suostuisi(kylmäpuudutus ei kai tehonnut tarpeeksi,ja sitä paitsi se jo itsessään sattui-tuntui polttavalta!) Kaiken lisäksi pukama täyttyi uudelleen verellä jo parissa päivässä- eli nyt odottelen oikeaan leikkaukseen pääsyä, jossa tehdään epiduraalipuudutus/nukutus. En halua ketään pelotella, mutta kannattaa varautua myös tällaiseen, koska on aina tapauskohtaista.

• Kokenut
        Sattui ainakin täällä niin ... kirjoitti:

Pari kommenttia täältäkin tuohon pukaman puhkaisuun. Minulle tehtiin se muutama päivä sitten, ja oli kyllä KOVIN KOSKAAN tuntemani kipu! Puudutus ja lääkäri olivat asianmukaiset, mutta itse toimenpide puristuksineen oli niin kivulias, etten siihen enää uudelleen suostuisi(kylmäpuudutus ei kai tehonnut tarpeeksi,ja sitä paitsi se jo itsessään sattui-tuntui polttavalta!) Kaiken lisäksi pukama täyttyi uudelleen verellä jo parissa päivässä- eli nyt odottelen oikeaan leikkaukseen pääsyä, jossa tehdään epiduraalipuudutus/nukutus. En halua ketään pelotella, mutta kannattaa varautua myös tällaiseen, koska on aina tapauskohtaista.

Kyllä se siitä voiteillakin saattaa kutistua. Mulla oli sama homma keväällä, yht äkkiä ilmesty hirvittävä patti reiän suulle. Muutaman viikon päästä se hävis.

• mala

Polttavaan, kirvelevään ja kipeään ulkoiseen peräpukamaan sain itse avun homeopaattisesta lääkkeestä nimeltä Aesculus c6. Saa ainakin ympyrätalon apteekista Helsingistä. Vaiva helpotti kahdessa päivässä eikä ole tullut takaisin. Suosittelen todella kokeilemaan.

• mala

Huomioitavaa muuten näissä homeopaattisissa lääkkeissä on että n.15 min ennen tai jälkeen lääkkeen oton ei saisi syödä tai juoda. Ovat erittäin herkkiä aineita ja vaikutus saattaa mennä jos suussa on voimakkaita makuja. Myöskään lääkkeitä ei saa säilyttää paikoissa joissa voimakkaita hajuja. Lääkettä otetaan 5kpl 3-4 kertaa päivässä kunnes oireet helpottaa, sitten voi vähentää ja pikkuhiljaa lopettaa. Laitoin nämä neuvot siksi, että lääkettä ostettaessa ei tule mitään ohjeita, koska Lääkettä määräävät homeopaatit jotka yleensä kertovat nämä asiat.

• kärsimyksistä oppii

lopettakaa lihan syönti,naudanliha on kaikista pahinta,ärsyttää peräsuolta kaikista pahiten .kumma kun näistä asioista ei puhuta peräpukamien yhteydessä,koska nämä,siis naudan ja sian liha on ainoat jotka niitä aiheuttaa

• Daegg

Ammattilaisena en näe lääkärin puoleen kääntymistä tarpeellisena tilanteessasi vaan suosittelen daegolax peräpukamavoidetta vaivoihisi. Kyseinen lääkevalmiste kuivattaa peräpukamat jolloin ne tippuvat irti kuin kypsät rusinat. Sitä voi käyttää myös ennalta ehkäisevästi jolloin pukamia ei pääse syntymään. Voitele sitä pöllönsilmääsi aamuin ja illoin sekä aina ruokailun yhteydessä. Sivuoireena voi ilmetä peräpukamia sekä veristä ripulointia. Mikäli oireet eivät helpota ensimmäisen puolen vuoden aikana, keskustele asiasta lääkärisi kanssa.

• Egg

Ikivanha ketju- varmaankin aloittajalla on nykyisin muut vaivat, kuin pukamat.

Kuitenkin vastaan siksi, että itselläni oli ulkoinen pukama muutama vuosi sitten. Kävin gastrokirurgin vastaanotolla ja hän poisti vaivan saman tien. Ei kannata odotella liian kauna joidenkin voiteiden tehoamista. Suoraan vain asiantuntijalle ja se on siinä.

• Daegg

Kaikki eivät ehkä halua lähteä esittelemään ryppyreikää lääkärille, joten daegolax voide tuo helpotuksen mukavasti kotioloissa. Ystävällisin terveisin dr daeg

• Anonyymi

Kantsii ooteella. Vesi on vanhin voitehista. Hiljaa hyvää tulee vaikka perä pitäisikin ääntä. Onks daegolax hyväääää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      257
      6957
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4524
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      139
      3258
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2342
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1890
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      171
      1626
    7. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      31
      1518
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1514
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      39
      1405
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      112
      1077
    Aihe