Kun mulla nyt on tuo valinnaisten valinta kasille ja ysille edessä niin haluaisin tietää, minkälaista on kaupalliset aineet? Tietenkin oon eri koulussa kuin te(varmaan) kaikki mutta kai opetusmenetelmä on aika sama kaikkialla... Kun se kuulostaa aika siedettävältä mutta sitten jos se on tosi tylsää niin joudun kestämään sitä kaksi vuotta!
Kaupalliset aineet?
5
2217
Vastaukset
- jonde
taitaa riippua aika paljolti koulusta. meillä oli joka toinen viikko tylsää ja normaalia opetusta ja joka toinen viikko käytiin vierailuilla eri yrityksis ja silleen:). muissa kouluissa oon kuullut et on ollu tylsää
- Onnenkeiju88
Meidän koulussa,on tosi tylsää kaupallisten tunneilla,paitsi silloin,kun ollaan netissä.
Itse valitsin sen kasille miun kaverin kaa,kun aateltiin,että se on hauskaa,mutta toisin kävi...
- ota ihmeessä
varsinkin lukio-opiskeluja ajatellen kannattaa ottaa. ja eihän se niin vaikeaa ole.
- Nyt 9. luokalla
Eli, jos joku muukin haluaa tietää kaupallisista aineista, niin laittelen nyt tähän. Meillä ainakin Kontiolahden koulussa kaupallisten aineitten opiskelu on ollut hauskaa. 8.luokalla tehtiin yritysvierailuja, vierailijoita kävi tunnilla ja opiskeltiin teoriaa siten, että kirjotettii kalvolta asioita vihkoon, joista oli kokeet (2/lukuvuosi). Katsottiin myös filmejä. 9.luokalla olemme pitäneet omaa kioskia, jossa oppii rahan käyttöä ja kirjanpitoa, sekä myyntitaitoja. Ensimmäisen tunnin olemme käyttäneet yleensä kaupassa ja pankissa asiointiin, kioskiin liittyen, sekä osa on tehnyt mainoksia tai jotakin muuta ATK luokissa. Toisella tunnilla olemme opiskelleet teoriaa. Aika vähän on kirjoittamista ollut, kun olemme saaneet monisteita ja tehtävämonisteita. Nämä asiat ovat tulleet kokeeseen (2/lukuvuosi). Olemme myös katsoneet filmejä. Kaiken kaikkiaan opiskelu on ollut mukavaa ja kaupallisten aineitten opiskelijoita on 4 ryhmää. 2 8.luokan ja 2 9.luokan ryhmää, joten kyllä se aika suosittu aine on. 9.luokan opiskelijoita on noin 40. Kannattaa siis valita kaupalliset aineet. Kaupallisten aineitten sisällön näkee koulun OPS:sta. Esim. meidän koulun ops löytyy tuosta http://koulu.kontiolahti.fi/ops.htm
- Anonyymi
Ap joko olet tehnyt valinnan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2035958Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492695- 1562252
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne411972Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161769- 821404
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621387Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241311Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https341262Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.109997