MiTo artikkelit?

yks utelias

Onko Mitosta maailmalla mitään hyviä koeajoja/artikkeleja kilpailijoita vastaan? Ja pystyykö auto luvattuihin suorituskykyihin? (kulutus ja kiihtyvyys, sekä melutaso kiinnostaa) Erityiseti 155hv mallista. Ja mahtaako suomeen tulla lainkaan tätä 180hv mallia joka julkistetaan ennen GTA mallia? Miten muuten huollot, onko vielä fiattia kalliimmat/tiheämmin? Muistelen että fiat bravossa 60tkm saakka verrattaessa huollot maksaisivat 1000 euroa enemmän kuin golffissa.

9

1075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MeeToo

      Lehdistössä MiTo on saanut ihan hyvän vastaanoton. Ei ihan Minin veroinen ajettava (sähköinen tehostus), mutta kuitenkin erinomainen ajaa. Luvatut arvot pitänevät paikkansa. Huollot maksavat ja taatusti enemmän kuin jossakin Volkkarissa. Pikkuautossa 60 tonnia tulee täyteen aikaisintaan kolmessa vuodessa ja jos tuon extratonnin jakaa sille ajalle, niin... On se sen arvoista!

      • sdads

        180 hv versio oli hollannin maahantuojan oma malli, ei tehtaan. "but the Alfa is sufficiently improved to be on a par, overall, with the Cooper S, and a usefully more appealing car." http://www.youtube.com/watch?v=Z62z8jl8Vlc


    • 3 v / 60 tkm

      > Onko Mitosta maailmalla mitään hyviä koeajoja/artikkeleja kilpailijoita vastaan? Johan noita kommentteja tulikin ja itselläni on samaa havaintoa, että ei aivan Minin veroinen, muttei yhtä kalliskaan ...ja myös tuoreempi (jos/kun pitää saada muukuin naapurillakin on -auto). http://www.iltalehti.fi/autot/200905159546154_at.shtml http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/article282623.ece Hyvin on siis Alfa saanut autoa viritettyä, koska pohjana ollut GP ei niin kauheasti ole kiitosta niittänyt ajettavuudesta. > Miten muuten huollot, onko vielä fiattia kalliimmat/tiheämmin? Eiköhän se kalliiden huoltojen syy ole 1,4 koneen nokkahihnan vaihto 60 tkm kohdalla. Kieltämättä tuo on negatiivinen piirre - etenkin, kun se vaihtoväli on 3 v/60 tkm eli 15 tkm/vuosi ajava pääsee vaihtohommiin jo 45 tkm kohdalla.... Mutta on noissa TM yms. huoltokuluissa aika paljon astian makua. Niissä lasketaan vain kulut 60 tkm asti eli esim. 90 tai 120 tkm välein vaihdettava remmi on ilmainen.... Ja ajoa tulee just silleen sopivasti paljon, ettei ikinä tarvitse tehdä huoltoa useammin kuin 15/20/30 tkm välein ... eli ei esim. kerran vuodessa, vaikka ajoa tulisikin vain 15 tkm/vuosi. Ja niitä Golfinkin huoltokustannuksia saattaa käytännön elämässä pikkuisen nostaa tarve lisäillä pari litraa öljyä vaihtojen välillä. Ja onhan hankintahinnassakin ihan vaan pikuisen eroa. Mutta VAGniikan maailman logiikalla kannattaa maksaa VAGineesta 2-3 tonnia enemmän (ks. melkein mikä tahansa vertailu), koska tällä investoinnilla säästää pari sataa per vuosi huoltokuluissa ja toisen mokoman bensakuluissa. Kun tuohon laskee korkokulut päälle, niin voiton puolelle pääsee jo 15 vuodessa tjsp. Eli tosielämässä tonnien erot hankintahinnassa painavat enemmän kuin muutaman satasen erot vuotuisissa käyttökuluissa. Mitohan on varsin pätevästi hinnoiteltu.... ällistytin juuri itseäni havaisemalla, että Yaris tehokkaimmalla (132 hv) moottorilla maksaa pari tonnia enemmän kuin Mito. Oi, kun ois Mito ollut saatavilla jo vuosi sitten!

      • poit

        itse pidä nsitä aivan minin veroisena tai jopa parempana, mistä tuo 60 tuhannen hihnanvaihto tieto on peräisin??


      • yms
        poit kirjoitti:

        itse pidä nsitä aivan minin veroisena tai jopa parempana, mistä tuo 60 tuhannen hihnanvaihto tieto on peräisin??

        Konehan on sama kuin Bravossa, Deltassa yms. joten vois kuvitella, että remmin vaihtovälikin on ennallaan.


      • weggww
        yms kirjoitti:

        Konehan on sama kuin Bravossa, Deltassa yms. joten vois kuvitella, että remmin vaihtovälikin on ennallaan.

        mistä se tieto on peräisin että bravossa ja deltassa on 60?


      • hhhdfh
        weggww kirjoitti:

        mistä se tieto on peräisin että bravossa ja deltassa on 60?

        taitaa olla piti oikein tarkistaa...


      • hihna?

        Mitä halvattia? Onko Fiatin/Miton 1,4 TJetissä vielä hihna? Minä luulin koko ajan että ois jo ketjulla.


      • dfhsdas
        hihna? kirjoitti:

        Mitä halvattia? Onko Fiatin/Miton 1,4 TJetissä vielä hihna? Minä luulin koko ajan että ois jo ketjulla.

        ei sillä väliä vaikka on hihna ,mutta vaihtoväli saisi kyllä olla hiukan pidempi...ihme homma jos tosiaan tuo 60


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5840
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5343
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3034
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2088
    7. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      38
      2043
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1691
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1656
    Aihe