Tässä koeajoraportti, nyt alfa-kuume pentele soikoon nousee itselläkin! http://www.ajovalo.net/Koeajot/MiTo.html
MiTon
14
1695
Vastaukset
- audi A3 tai
Audi A4 ehkä myös mielummin Audi TT jos ei halua olla kokoajan korjaamolla!
- saksalaiset
paskarattaat millään tavalla vaihtoehto Mitolle. Hinnoittelu pilvissä ja Suomi-palstan asiantuntijoiden (BMW / Audi-palsta) mukaan ylivoimaisesti maailman huonoin auto.
- tylsä!
saksalaiset kirjoitti:
paskarattaat millään tavalla vaihtoehto Mitolle. Hinnoittelu pilvissä ja Suomi-palstan asiantuntijoiden (BMW / Audi-palsta) mukaan ylivoimaisesti maailman huonoin auto.
Jep, ja A3 on todella teutoonisen tylsä harmaavarpunen. Ei voi hintaluokassaan olla tylsemmän näköistä autoa, tojotkin hakkaa ulkonäössä 6-0. Ei ole MiTolle vaihtoehto, ei...
- vältellä
juuri noita mainittuja ettei tarvii olla korjaamolla kokoajan alustanosia, puolia yms vaihtamassa
- MiToMa
vältellä kirjoitti:
juuri noita mainittuja ettei tarvii olla korjaamolla kokoajan alustanosia, puolia yms vaihtamassa
täällä pyörii jotku audihemmot. Audia ei voi verrata jaloon italialaiseen autoon. Audi on autounion ja surkeen ruma ja tehoton ja ruma.
- .........
MiToMa kirjoitti:
täällä pyörii jotku audihemmot. Audia ei voi verrata jaloon italialaiseen autoon. Audi on autounion ja surkeen ruma ja tehoton ja ruma.
Audisti enkä Alfisti, mutta kyllä se Alfa tuntuu olevan tehoton, esim. 159 3.2, surkea suorituskyky.
- jos otetaan
MiToMa kirjoitti:
täällä pyörii jotku audihemmot. Audia ei voi verrata jaloon italialaiseen autoon. Audi on autounion ja surkeen ruma ja tehoton ja ruma.
ja laitetaan viivalle, niin ei taoda mito pärjätä? Eikä tavi olla edes A5 ehkä on komee
- retwe
jos otetaan kirjoitti:
ja laitetaan viivalle, niin ei taoda mito pärjätä? Eikä tavi olla edes A5 ehkä on komee
eikös se tavi ole lintu
- opettajaa
jos otetaan kirjoitti:
ja laitetaan viivalle, niin ei taoda mito pärjätä? Eikä tavi olla edes A5 ehkä on komee
olit, kun koulussa opiskeltiin mm. kieliä?
- Alfailija
Kun näistä keskustelun alla olevista ajokeista valitaan laatu- ja status -kriteereillä parempi vaihtoehto, on se ehdottomasti Audi! Mutta jos vaakakupissa painaa enemmän persoonallisuus, tempperamentti, ajo-ominaisuudet ja tyyli (joka on useimmille tämän sohjolan asukkaalle totaalisen outo käsite) on valinta luonnollisesti Alfa Romeo!
- GP sporty
Viestin kirjoittaja sai minut heräämään ja peruuttamaan MiTo:n tilauksen. Kävin teettämässä lobotomia-leikkauksen, jotta persoonallisuuteni häviäisi, kävin ostamassa tuulipuvun, vaimon vaihdoin lihavaan ja tyylittömään ja nyt aion käydä ostamassa upean peruspunaisen A3 sportbackin! Se on samanlainen kuin naapurillakin, joten sen on oltava hyvä.
- GP sporty
Viikko vuokra MiTo:lla takana. Nizzan Europcarilla tuollainen oli jo tarjolla ja suureksi yllätykseksi pihalla odotti 155hv versio! Kyllä kelpasi Provencen mutkateitä lasketella menemään... Auton kojetaulussa on kytkin, jolla voi muuttaa auton käyttäytymistä (DNA). D-moodissa moottori vastaa kaasuun HETI jo alhaisilta kierroksilta. Tuntui, että täydet väännöt (230Nm) on jo 1800rpm käytössä. Mittaristosta saa samalla ahtopainenäytön esiin. Dynamic moodissa ohjaus tukevoitui ja esp toimii hieman laveammin. Jarrut olivat nelimäntäiset Alfan logoilla ja ilmausruuvi hyvin esillä. Pakoputkistokin oli viritetty matalaääniseksi ja kaasua nostettaessa kuului pieni hörähdys. Normaaliasennon ero oli huomattava; kaasu reagoi pidemmällä matkalla hitaammin ja voima tulee vasta ylemmillä kierroksilla. Ajettavuus oli parempi kuin vastaavassa GrandePuntossa (1.4-16V sporty). Meno on tukevampaa, eikä kori heilu niin paljoa alemman painopisteen ansiosta. Ohjaus tuntui hyvältä, eikä sähköisestäkään tehostimesta ole pahaa sanottavaa. Renkaat olivat Bridgestone Turanza ER300 kokoa 195/55/16 eli eivät kovin sporttiset. Oikea rengas ja peli on varmasti ajettavuudeltaan tehonsa väärti.
- deltassa....
Jä sellainen no jaa-fiilis. Ei innostanut omistaja-asteelle asti. Nykyinen autoni on Ibiza FR 150. Alfassa jäi vaivaamaan tietty laadun puute sisällä, kuten liikaa kovaa muovia joka vieläpä on juuri sellaisen näköistä, ja rengasäänet yhtä kovat kuin Ibizassa. Ja suuntavakavuus ei ollut Iben tasolla, ja ohjaustunnossa puutetta. Kone oli hyvä kun oli se d-moodi päällä, pirteämpi kuin Ibizassa. Tuo ulkonäkökin hivenen mietityttää. Keulan valot saisivat olla samantyyliset kuin 159:ssä, nyt ilme on vähän pliisu ja ristiriidassa komean alfa-kolmion kanssa. Sivulta ja takaa se on ihan makean näköinen. Jos tuon varustelisi mieleisekseen, hintaa tulisi noin 23 tonnia. Mielestäni jkv liikaa, joten odotan 147-mallin seuraajaa.
- saksalaisella ajava
kiitos hyvästä vertailusta. Sellainen tärkeä seikka kuitenkin kiinnostaa, että osaatko verrata ibizan ja miton muuta melutasoa, onko miten samoissa? rengasääniinhän voi vaikuttaa paljon rengasvalinnoilla. Ibizahan on hintaansa nähden hyvä, mutta melutaso meni hieman yli oman makurajan, nyt vähän mietityttää, että onko Mitossa sama tilanne, kun on kuitenkin aika pieni auto. Isoa sinällään en tarvitse, mutta melko hiljaisen haluan silti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305830- 345333
- 293014
- 342454
- 372118
- 152088
- 361992
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401653