nainen armeijaan

Jonna19

Olen menossa armeijaan, mutta mistä ihmeestä saan selville mihin joukkoon haluan hakea ja minne päin suomea? opastakaa joku vähän?! :D Itse olen harkinnut esim. sotilaspoliisia.. leidi 19

11

1607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

Okei, eli siis, kerta olet jo päättänyt hukata vuoden elämästäsi en siihen puutu sen enempää. Vastataas tuohon kysymykseesi: 1. Kannattaa hakea kohtuu lähelle niin ei koko loma mene junassa/bussissa istumiseen. Poikkeuksena tietenkin jos johonkin erikoisjoukkoon mikä on vain yhdessä paikassa haluat. 2. En osaa sanoa millaisista asioista olet kiinnostunut, se helpottaisi... Mutta siis osoite: http://www.mil.fi/varusmies/erityistehtavat/ kertoo erityistehtävistä... 3. Sotilaspoliisi, lääkintämies yms. "erityistehtävät" mitkä eivät kuitenkaan vaadi erityistä osaamista ovat yksi vaihtoehto. Sotilaspoliisina olosta ehkä jotain hyötyä vartiointialalle, riippuu. Joskus spollet voineet tehdä vartijakortin intissä. Lääkintämiehenä toimimisesta se etu että saat EA 1 ja 2 tehtyä ja oppii hieman lääkinnästä, mikä ihan hyvä yleistaito. Eipä muuta, ei se todellakaan ole sen arvoista!

• Jonna19

Haaveena on tulla joku kaunis päivä poliisiksi, joten en usko että armeija on minulle hukkaan menetettya aikaa. Ja turha sanoa, ettei armeijasta olisi mitään hyötyä, tai sano vaan mutta en kuuntele. Ja muutenkin uskon että tämä on se minun juttuni, mulle on ihan yks hailee mitä muut siitä ajattelevat :) Kiitos kuitenkin näistä neuvoista.

• tuntuu...
        Jonna19 kirjoitti:

Haaveena on tulla joku kaunis päivä poliisiksi, joten en usko että armeija on minulle hukkaan menetettya aikaa. Ja turha sanoa, ettei armeijasta olisi mitään hyötyä, tai sano vaan mutta en kuuntele. Ja muutenkin uskon että tämä on se minun juttuni, mulle on ihan yks hailee mitä muut siitä ajattelevat :) Kiitos kuitenkin näistä neuvoista.

sun jutulta? Kukaan nainen ei ole sitä uskottavasti kertonut!

• .tyttö.
        tuntuu... kirjoitti:

sun jutulta? Kukaan nainen ei ole sitä uskottavasti kertonut!

No esimerkiks mä haluun lentää ja oon aina ollut kiinnostunut aseista, että sen takia ilmavoimiin. Mikä muu taho kouluttaa lentäjät ilmasiks ja viel maksaa sulle siitä?

• Koot Kot Kot KOOOT
        .tyttö. kirjoitti:

No esimerkiks mä haluun lentää ja oon aina ollut kiinnostunut aseista, että sen takia ilmavoimiin. Mikä muu taho kouluttaa lentäjät ilmasiks ja viel maksaa sulle siitä?

Kiinnostaako tappaminen, onko tappaminen mukavaa ja mielekästä hommaa jossa on mukava olla? Ei kannata mennä sinne missä on ilmaista. (Kannattaa enneminkin tarkastella haluatko todella kannattaa tätä ja tukea tätä vai haluatko että olisi jokin toinen tapa hoitaa asia ja sinulla olisi ehdotus siihen) Nykyään tällä tavalla saadaan helposti kontrolloitua ihmisiä sinne tappajakouluun kun näitä ei tarjota siviilissä näitä ilmaisia juttuja ja esimerkiksi rekkakortti oli tappokoulussa halvempi jos muistan oikein. Mutta miten siviilissä? Eikö ne ilmaisjutut pitäisi siirtää myös siviiliin eikä vain sitoa militaristisiin laitoksiin ja näin tällä tavalla saada ihmiset juoksemaan sinne kuin päättömät kanat.

• Koot Kot Kot KOOOT
        Koot Kot Kot KOOOT kirjoitti:

Kiinnostaako tappaminen, onko tappaminen mukavaa ja mielekästä hommaa jossa on mukava olla? Ei kannata mennä sinne missä on ilmaista. (Kannattaa enneminkin tarkastella haluatko todella kannattaa tätä ja tukea tätä vai haluatko että olisi jokin toinen tapa hoitaa asia ja sinulla olisi ehdotus siihen) Nykyään tällä tavalla saadaan helposti kontrolloitua ihmisiä sinne tappajakouluun kun näitä ei tarjota siviilissä näitä ilmaisia juttuja ja esimerkiksi rekkakortti oli tappokoulussa halvempi jos muistan oikein. Mutta miten siviilissä? Eikö ne ilmaisjutut pitäisi siirtää myös siviiliin eikä vain sitoa militaristisiin laitoksiin ja näin tällä tavalla saada ihmiset juoksemaan sinne kuin päättömät kanat.

"Eikö ne ilmaisjutut pitäisi siirtää myös siviiliin eikä vain sitoa militaristisiin laitoksiin ja näin tällä tavalla saada ihmiset juoksemaan sinne kuin päättömät kanat." Eli ihmiset juoksevat kuin päättömät kanat tappajakouluun kun siellä saadaan ilmaiseksi juttuja itelleen tai halvemmalla. Kannattevampaa olisi siirtää nämä jutut siviiliin eikä vain sitoa näitä militaristisiin laitoksiin.

• .tyttö.
        Koot Kot Kot KOOOT kirjoitti:

Nii no joo, se nyt vaan valitettavasti on niin että tällä hetkellä ei ole muuta ilmaista lentäjäkoulua ja maksullisiin ei ole varaa, joten täytyy mennä sillä mitä on. Myöskään hävittäjälentäjäksi ei pääse mitään muuta kautta, jos sellanen kiinnostaa. Sitte siitä tappamisesta, Suomessa tuskin ihan heti tulee sellasta tilannetta ja jos tuleekin, ni onhan niitä keinoja päästä siitä velvollisuudesta. Ja myöskin ilmavoimista on mahdillisuus päästä siviililentäjäksi koulutuksen jälkeen.

• kohta inttiin

täältä löytyy maavoimien aselajit http://www.mil.fi/maavoimat/aselajit/ klikkaat vasemmalta palstalta aselajin kohdalta jonkin kuudesta aselajista. Niissä kerrotaan, mihin tehtäviin voi kouluttautua ja missä. sivun ylhäältä voi valita myös merivoimat ja ilmavoimat

• spol nainen

Itse olen ollut armeijassa, siis naisena, :D ja juurikin sotilaspoliisihommissa. Jos kiinnostaa kysellä lisää varusmiesajasta niin vastaan mielelläni!

• Plutoonapäällikkö

Joo ... Kyllähän daamit armeijaan kelpaa, mullakin esimies ryhtyi hengaamaan erään vänrikinrääpäleen kanssa,Niin siis väkisellä päässyt armeijaan, ja nirkun narkun va-vänskäksi. Mutta kyllä tuokin ruma akka sai ukkomiehieen liikettä...HKu ja SJo tunnistakoon itsensä!!!

• ...
        Plutoonapäällikkö kirjoitti:

Joo ... Kyllähän daamit armeijaan kelpaa, mullakin esimies ryhtyi hengaamaan erään vänrikinrääpäleen kanssa,Niin siis väkisellä päässyt armeijaan, ja nirkun narkun va-vänskäksi. Mutta kyllä tuokin ruma akka sai ukkomiehieen liikettä...HKu ja SJo tunnistakoon itsensä!!!

Lääkitys siellä on kohdallaan, kun vapaaehtoisesti haluaa sinne paskamestaan mennä, ja jättää aivot narikkaan vähintään puoleksi vuodeksi. Ei ole ihan tervettä touhua olla käyttämättä aivoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6594
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6043
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3334
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2790
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2614
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2308
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2006
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1849
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1767
    Aihe