Moi!
Ajattelin antaa saksalaisen farkkuni vaimon käyttöön ja hankkia itselleni jonkun jenkkiauton lämpimäksi ajokaudeksi, ehkä jopa ympärivuotiseksi käyttöautoksi.
Tarkkana miehenä edellytän seuraavaa: auton pitäisi olla kestävä, siedettävän janoinen ja edullinen varaosiltaan. Minulle siis kävisi aivan hyvin kutoskone.
Tärkeitä kysymyksiä:
- kutoskone vai kasi (perustelut!) ?
- kumpi parempi, manuaali- vai automaattivaihteisto?
- mikä koneen litrakoko paras ja huolettomin 2.8, 3.4 vai 3.8?
- onko vm. 93-97 Camaro kriteerini täyttävä auto?
(nuo koneiden koot voi olla pielessä, sorry!)
Jostakin syystä juuri Camaro tuntuisi kaikkein eniten miellyttävän silmääni, joten älkää hirveästi suositelko muita malleja.
Camaro käyttöautoksi
22
10092
Vastaukset
- Fiksuako
No älkääs nyt olko niin henmmetin ylpeitä - vastauksia kehiin pallinaamat!
- normisälli
Ei jenkkihemmoilta kannata mitään kysellä ku ei niitä taida kiinnostaa muu ku se oma kosla joka on tietty maailman paras. Mikään muu ku .itun v8 merkkaa mitään. Taitavat vielä pääsääntösesti olla aika nuoria nää täällä roikkuvat, nii ei kannata esittää mitää järkeviä tai taloudellisuuteen pohjaavia kyssiä, kas kun pappa betala.
- chevy!
tietysti kasi!!!!tyhmä kysymys....pallinaama!!!!!
- kahd
Itselläni sama juttu mielessä ja kyselin sitä muutama viikko sitten ja tuli ihan asiallinen vastauskin. Ks tätä chevypalstaa taaksepäin. Ja itsellenikin riittäisi hyvin V6 camaro esim. vm 2000. Ehkä ensivuonna tulee sen aika, eihän noi paljoa enää maksakkaan.
- jnfgjnfgjhgfjhgfh
Käyttöautoksi muttei käytännöllinen.
Talvella lipsuu niin pirusti ja pitkät ovet on toivottomat ahtailla parkkiksilla.
Vikoja mun autossa ei sen 1,5 vuoden aikana ollut mitä sellaisen omistin.
Viimeistely on tietty ihan perinteistä jenkkiä eli kaikki on vähän sinnepäin, mutta jos se ei haitaa niin osta pois. - Type LT
Camaro on käyttöautona ihan hyvä jos ei tarvitse tavaratilaa ja vain kaksi henkilöä' on kuljetettavana. Kuutoskone on melko laiska painavaan autoon. Polttoainetta kuluu silti kohtalaisen runsaasti koneen matalaviritteisyydestä
johtuen. Auto on suomalasiin parkkiruutuihin leveä eli pitää löytää paikka, jossa
kuskin oven saa auki ilman että poistuminen ja sisäänmeno vaatii akrobaatin temppuja. Sähkölaitteet saattavat vanhemmissa autoissa toimia miten sattuu.
Talviautona huono ajettava takavedon ja kevyen perän takia, tosin jos nauttii
leveistä peräluistoista, niin tällä autolla ne onnistuvat. Automaattivaihteisto
on jenkkiautossa melkein sen paras ominaisuus eli ei stressiä kaupunkiruuhkissa
kun vaihtamisesta ei tarvitse huolehtia. Ajaminen jenkkiautolla on mukavaa kun ensin tottuu siihen että se liikkuu eri tavalla kuin japanillaiset ja eurooppalaiset
pikkuautot.- ^^^^^^^^
En oikein ymmärrä tuota väitettä:"Talviautona huono ajettava takavedon ja kevyen perän takia".
Camaron ja Firebirdin painonjakauma on 51/49, eli jokseenkin tasan etu-ja takapään välillä. Dynaamisen painonsiirtymän ansiosta, takana on aina kiihdytyksessä enemmän painoa kuin edessä.
Linkeissä on tarpeellinen tieto Camarosta:
http://img31.imageshack.us/img31/1507/48388717.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/7673/50094543.jpg
http://img197.imageshack.us/img197/5512/14732771.jpg - ätykkä
^^^^^^^^ kirjoitti:
En oikein ymmärrä tuota väitettä:"Talviautona huono ajettava takavedon ja kevyen perän takia".
Camaron ja Firebirdin painonjakauma on 51/49, eli jokseenkin tasan etu-ja takapään välillä. Dynaamisen painonsiirtymän ansiosta, takana on aina kiihdytyksessä enemmän painoa kuin edessä.
Linkeissä on tarpeellinen tieto Camarosta:
http://img31.imageshack.us/img31/1507/48388717.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/7673/50094543.jpg
http://img197.imageshack.us/img197/5512/14732771.jpgVAROITUS: "Tieteellisten tutkimusten mukaan kuskin paino voi tehdä ajamisen jenkkiautolla mahdottomaksi talvella ja omistajia kehoitetaan laittamaan amerikkalaisvalmisteinen auto sille soveltuvaan säilytystilaan ja laittamaan penkeille koinestoainetta. Konepellille tulee sijoittaa kyltti talvella ajaminen kielletty. Autosta tulee tieteellisten tutkimisten mukaan etupainoinen...."
Ei vaisinkaan. jenkki se olla pitää oli kesä tai talvi. siis: L.Y.V. eli laatua ympäri vuoden :)
- HJK Kotka city
Osta vaan Camaro mutta 3,1 lt koneella. Kiihtyy sillä ihan mukavasti ettet jää jalkoihin. Takapenkille ei mahdu kun pari lasta ja jos kuski on iso niin repsikan puolelle vaan mahtuu. Pienemmällä koneella kulutus on noin 7,5 lt-10,5 lt sadalla. Manuaali laatikko kyllä olisi edullisin mutta automaatin voittanutta ei ole mikään. Hinta noissa kyllä on korkeahko koska niissä on urheiluauto status. Itse ajelen Chevrolet Luminalla 1995 ja olen ihan tyytyväinen. Autokin on puolet halvempi kun Camaro vaikka tekniikka on lähes sama.
- ''''''''+++
3-4 sukupolven ruisku camaroissa ei mainittavia kulutuseroja v6-v8.moni on kironnut
kun ostanu v6 ja mieli alkaa tehdä kasia.kiva kutosellakin on ajella.3,8 kuutonen jo
meneekin kivasti.kasissa sitten vääntöä ja tehoa jo eri lailla,säilyttää paremmin arvonsakin kuin 6:n. - Minna Meginness
Hienoa!! Sinä kehut samaa autoa kuin minun 1995 mallinen Lumskis oli. Hyvä auto kaikin puolin, tilava ja kulkeva, ei mitään vikoja 7 v. omistusaikana eikä syönyt edes bensaa mitenkään pahasti. Ajaton, kaunis ja tyylikäs malli, todellinen "SHE", kuningatar! Naiselle mahtava!
- Alkuperäinen kyselijä
Joku tuossa puhuin 6n konevaihtoehtojen olevan 3,4 tai 3,8 L. Oliko sulla painovirhe (3,1)? Miten se Lumina on herkkä ruostumaan? Entä ajeletko sillä kesät talvet ja varaosien hinta liekö miten kallis?
Oikeestaan sen on ihan hyvännäköinen kaara toi Lumina. Onko se tosiaan liki samaa tekniikkaa Camaron kanssa? - ätykkä
Alkuperäinen kyselijä kirjoitti:
Joku tuossa puhuin 6n konevaihtoehtojen olevan 3,4 tai 3,8 L. Oliko sulla painovirhe (3,1)? Miten se Lumina on herkkä ruostumaan? Entä ajeletko sillä kesät talvet ja varaosien hinta liekö miten kallis?
Oikeestaan sen on ihan hyvännäköinen kaara toi Lumina. Onko se tosiaan liki samaa tekniikkaa Camaron kanssa?pari vuotta sitten oli paha Lumina kuume ja kiersin monta lumppaa kattomassa. Kaikissa oli sama vika: ruostetta takaoven kaaren ympärillä ei muualla. Takaoven kun aukaisee näkyy erikoinen kumilärpykkä, jonka alle kertyy sontaa ja kostetta.Jätin sitten ostamatta tällä kertaa. mutta nyt kesällä löysin ihanan luminan täysin ruosteettoman vm. -96 ja kyllä olen tyytyväinen. Oven välit ovat kuin uudessa ja alustaa kehuttiin katsastuksessa. Tosin ruostesuojaus on tehty ajallaan. Nätti on ja tilava, kaikki kamat mahtuu mukaan. Nyt pitää vaan muistaa pesun yhteydessä kuivata oven välit, ettei kumilärpykkä haudo ruostetta ja pitää ovia auki että kuivuvat.
- Anonyymi
Alkuperäinen kyselijä kirjoitti:
Joku tuossa puhuin 6n konevaihtoehtojen olevan 3,4 tai 3,8 L. Oliko sulla painovirhe (3,1)? Miten se Lumina on herkkä ruostumaan? Entä ajeletko sillä kesät talvet ja varaosien hinta liekö miten kallis?
Oikeestaan sen on ihan hyvännäköinen kaara toi Lumina. Onko se tosiaan liki samaa tekniikkaa Camaron kanssa?Ei ole. Kuutos -Camaro on 3.8l ja Lumina 3,1l. Edellä mainittu LTv8 on 5,7l.
- Anonyymi
ätykkä kirjoitti:
pari vuotta sitten oli paha Lumina kuume ja kiersin monta lumppaa kattomassa. Kaikissa oli sama vika: ruostetta takaoven kaaren ympärillä ei muualla. Takaoven kun aukaisee näkyy erikoinen kumilärpykkä, jonka alle kertyy sontaa ja kostetta.Jätin sitten ostamatta tällä kertaa. mutta nyt kesällä löysin ihanan luminan täysin ruosteettoman vm. -96 ja kyllä olen tyytyväinen. Oven välit ovat kuin uudessa ja alustaa kehuttiin katsastuksessa. Tosin ruostesuojaus on tehty ajallaan. Nätti on ja tilava, kaikki kamat mahtuu mukaan. Nyt pitää vaan muistaa pesun yhteydessä kuivata oven välit, ettei kumilärpykkä haudo ruostetta ja pitää ovia auki että kuivuvat.
Veljellä oli lumina todella hieno ja ruosteeton päältä,, lähdettiin sitten viemään venettäni vesille niin koko karmeus paljastui eli vetokoukku kaikkinensa lähti irti ja vene koukussa kiinni ,auto oli niin mätä mutta onneksi säikähdyksellä selvittiin kun ei ollut paljon nopeutta ja auto oli katsastettu
- camaro95
Meidän perhe (2 2) ajelee kesät 95 Z28:lla, eli autossa on 5,7 l kasi. Vaihteisto on automaatti eli tehoja hiukan hukkuu, mutta vastapainoksi saa mukavuuden. Bensaa menee kaupungissa ~13-14 l ja tien päällä n. 8,5...10 l.
4 gen Camaroa on saanut kahdella eri kutosella (3,4 ja 3,8) sekä kahdella kasilla (LT1 ja LS1), kulutuksessa on tuskin suuria eroja kutosen ja kasin välillä.
Autoon mahtuu kohtalaisesti vaikka takana on kaksi turvaistuinta, tavaratilaakin on kohtuullisesti coupe-autoksi. Rengasmelua piisaa mutta se kuuluu asiaan. Mutta parasta on kasin murina... =) - ätykkä
minulla oli viiden litran camaro käyttöautona ainakin 6 vuotta siihen saakka kun täytyi saada turvakaukaloa penkkiin. Siihen ei camaron penkit ole oikein sopivia, eikä vaunut tai rattaat mahdu kyytiin. Kyllä se automaatti pitää olla oli kesä tai talvi. Jos vähän sutii liikennevaloissa jäisellä kelillä jarru pohjassa niin siihen kyllä tottuu. jos on pitkät työmatkat niin viehän se kutonen vähän vähemmän.alle 10 litran pääsee 100 kilsalla. kasilla menee himpun yli kevyellä kaasujalalla. 3.8 litran koneesta ei ole ainakaan mitään huonoa kuullut. Yhdessä buickissa minulla oli tää 3,8, vanhakin vielä mutta ei mitään vikaa. Joku tietävä sanoi, että ovat vielä sitkeempiä kuin kasit... Camaro kyllä hivelee silmää, siihen vielä päädyn varmaan joskus uudestaankin. Nyt ajan järkevästi luminalla kun siihen mahtuu kamat mukaan.
- Pörje
Terve! Mulla on jo vuos ollut camaro (94 Z28) käyttiksenä, enkä ole hetkeäkään katunu sitä!
Ne kutos koneet kannattaa unohtaa heti, (all show - no go...) ja veekasi kuluttaa samanverran kun ei tarvi ajaa kaasu pohjassa kokoajan. ja niitä kutos koneisii camaroita on vaikeempi myydä kun ne kasilla.
Itellä on automaatti koska ajan paljon stadissa ja muutenkin vaihteiden vaihtaminen ei kiinosta. tosin manuaali kiihtyy vähän nopeammin.
Ja jos haluat 93-97 camaroo kasilla niin se on 5.7l (350cid) LT1 jossa on se 275-285 hv (tehtaan mukaan) ja pitäis kulkee 0-100 5.7s!
camaro on mukava auto ajaa, sopivan pehmee, mutta myös tarvittaessa sopivan jämäkkä! kyytiin mahtuu helposti 4 henkeä ja yllättävän paljon matkatavaroita! Ja takaselkänojan saa viellä käänettyä alas jos tarvii kuskata jotain! Penkit on mukavat ja varusteisiin kuuluu ilmastointi, väkionopeudensäädin ja kuskin sähköjakkara.
Tehtaan ilmoittama keskikulutus on 12.4l / 100km, maantiellä menee noin 8-9 l ja motarilla se 10l. kaupungissa mulla on vienny 14-18 riipuen fiiliksestä :)
Ja ihan hyvin sillä pystyy ajaa talvetkin, pitää vaan muistaa ottaa easysti! - siinä on tyyliä
Noita Iron duke kamaroita on joskus suomessakin nähnyt myynnissä, eikä paljon maksa, ja onhan se legendaarinen vehe http://www.time.com/time/specials/2007/article/0,28804,1658545_1658533_1658527,00.html
- Camaroot
4th Gen Camaroista ehdottomasti paras vm.1998-2002 LS1 V8 moottorilla ja manuaali askilla.
Itse ajelen kesäisin '98 Z28 Camaroa (LS1 T56)
Suosittelen... On muuten helvetin hyvä ajaa ja tehokas.. - Gm-man
nyt ei ainakaan alle neljällä litralla saa. Eikös Camaroissa jotain 5.7 tai 7.4 litrasia ollut.
- cam4
3,8 vm 2000 hyvin pärjää talvella nastarenkaat kyllä vaatii yritin kitkoilla viime talvena aluks. lukkoperä ja luiston esto on,käyntii lähtee hyvin ilman lämmitintä,kulutus kaupunki ajossa talvella suurimmillaan 15,l /100 km motarilla,8,9/100km
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336694- 376153
- 293414
- 452870
- 342634
- 152328
- 372168
- 162026
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons471890En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777