Inarin karhunpesä

poroo

Tämä kysymys nyt ei oikein kuulu tänne, mutta en sille muutakaan paikkaa keksinyt. Te jotka kiertelette leirintäalueilla olette varmaanki poikenneet Inarin Karhunpesäkivellä. Paikka mainostaa erittäin edullista poronkäristystä. Kannattaako poiketa porolle?

7

1873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neitihoitajatar

Kyllähän paikassa kannattaa jo ihan ilman käristystäkin poiketa ja kiivetä katsomaan useita askelmia pitkin karhunpesää.

Ainakin taannoin siellä myös näki paljon turisteja muista maista ( lähinnä Saksasta ja Japanista).

• poronkäristys

ollaan käyty kerran syömässä kyseisessä paikassa kun katsottiin kuinka halpa hinta oli. maussa ei ollut mitään vikaa, mutta itse ruoka annoksen määrä oli erittäinkin pieni suorastaan jopa niin pieni että ei sillä lähtenyt tälläiseltä korskealta lapin vaeltajalta edes nälkä.

muusia oli ehkä noin 100 grammaa lautasella ja poronliha ei ollut mitenkää erityistä ja siinä oli jänteitä ja mitään paistia se ei ollut.

jos menee karhunpesäkivelle syömään niin pää tarkoitus ei olekkaan se poronkäristys vaan kaikki muu eli leivät,salaatit,kahvit ja jälkiruoka.

itse käristys jää todellakin varjoon.

• kalakiisseli
        poronkäristys kirjoitti:

ollaan käyty kerran syömässä kyseisessä paikassa kun katsottiin kuinka halpa hinta oli. maussa ei ollut mitään vikaa, mutta itse ruoka annoksen määrä oli erittäinkin pieni suorastaan jopa niin pieni että ei sillä lähtenyt tälläiseltä korskealta lapin vaeltajalta edes nälkä.

muusia oli ehkä noin 100 grammaa lautasella ja poronliha ei ollut mitenkää erityistä ja siinä oli jänteitä ja mitään paistia se ei ollut.

jos menee karhunpesäkivelle syömään niin pää tarkoitus ei olekkaan se poronkäristys vaan kaikki muu eli leivät,salaatit,kahvit ja jälkiruoka.

itse käristys jää todellakin varjoon.

kyllä siellä syödä saa 6 eurolla poronkäristyksen, mutta annkosen koko on myös hinnan ansiota.

jos haluat kunnon poronkäristyksen niin kannattaa piipahtaa syömässä kaamasenkievarissa. hyvää poronkäristystä saa myös siidasta ja pub inarin lakesta.

• JariS
        kalakiisseli kirjoitti:

kyllä siellä syödä saa 6 eurolla poronkäristyksen, mutta annkosen koko on myös hinnan ansiota.

jos haluat kunnon poronkäristyksen niin kannattaa piipahtaa syömässä kaamasenkievarissa. hyvää poronkäristystä saa myös siidasta ja pub inarin lakesta.

Käytiin maistamassa 6 euron käristys aika pian aamupalan jälkeen ja siihen hetkeen se oli sopivan kokoinen. Pienihän se on ja vähän tosiaankin toisarvoisesta poronlihasta tehty,muttei ihan huono siihen hintaan. Kokeilkaapa Muotkan Ruotkun ( käristys ja keitto !!!) ja Karigasniemen Eräkievarin käristystä- herkkuja !

• karavaanarii

Hyvän käristyksen siellä saa! hyvä koko ja vieläpä kahvit päälle!
      ja komean,tumman kokin kanssa oli vielä kiva rupatella kesästä :)

kivi itsessäänkin on todella hieno ja kannattaa käydä katsomassa.

• ylläs

Kyllä kaikkein maittavin ja suurin poronkäristys löytyy Ylläkseltä Äkäslompolosta, Julliksesta.
        Onko joku muu samaa mieltä?

• Hannes-11
        ylläs kirjoitti:

Kyllä kaikkein maittavin ja suurin poronkäristys löytyy Ylläkseltä Äkäslompolosta, Julliksesta.
        Onko joku muu samaa mieltä?

Luoston Kerttuli - perhekäristys on hyvä ja runsas, ei lopu kesken

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6764
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      37
      6253
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3454
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2910
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2664
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2348
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2046
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1907
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1777
    Aihe