Morjens, otin 9.4.2009 Telefinlandin Tekstari-paketin (1000 tekstiviestiä kuukaudessa hintaan 7,95€). Toukokuun lopussa minulle tuli lasku, jonka laskutusjakso oli 9.4. - 25.5. ja joka oli suurudeltaan 96,54 euroa. Olin lähettänyt em. aikavälillä 1795 tekstiviestiä sekä puhunut ja siirtänyt dataa vähän. Laskun tekstiviestit-osiossa kuukausimaksuun sisältyi 1000 viestiä, mutta ylimenevistä 795 viestistä laskutettiinkin normaalitaksan mukaisesti, yhteensä 70,36 euroa.
Soitin asiakaspalveluun, palvelija lupasi hyvittää 70 euroa laskusta. Minusta tämä ei kuitenkaan periaatteesta riittänyt, vaan tein asiasta kirjallisen reklamaation. Se käsiteltiin nopeasti, ja kirjallinen vastaus oli, että laskua ei mitätöidä vaan se tulee maksaa kokonaisuudessaan.
Nyt kysynkin, onko tämä aivan palvelulupauksen mukaista, jos kerta kuussa saa sen 1000 tekstiviestiä lähettää hintaan 7,95€? Tiedän kyllä laskutusjaksoista ja niiden poikkeavuuksista kalenterikuukausiin, mutta tämä kuulostaa jo kusetukselta. Miksi asiakaspalvelija puhelimessa lupasi hyvittää 70 euroa, mutta kirjallinen vastaus ei euroakaan?
Tekstaripaketin laskutus väärin perustein?
7
771
Vastaukset
- yritys...
Heh. Tele Finlandin mielestä kuukauden pituus on 50 vrk. Aika ovelaa. Kuulostaa huijaamiselta. Soitappa sinne uudestaan ja kerro, että olet alustavasti jutellut kuluttajaneuvonnan asiamiehen kanssa. Yleensä silloin perääntyvät, ainakin nyt kun kyseessä tuntuu olevan aika selvä huijausyritys.
- luurinen
Näin tehdään!
- hah
luurinen kirjoitti:
Näin tehdään!
Eroa on varmaankin siksi että asiakasta auttamassa töissä oleva asiakaspalvelija on eri asia kuin reklamaatiota yrityksen talouden kannalta käsittelevä lakimies. Lisäksi tekemällä täysin aiheettoman reklamaation aspa menettää oikeutensa puuttua enää asiaan mitenkään. Eli aina kannattaa valittaa vaikka EU:hun asti sen sijaan että antaisi heti korjata tapahtuneen virheen.
- pyytää hyvitys
hah kirjoitti:
Eroa on varmaankin siksi että asiakasta auttamassa töissä oleva asiakaspalvelija on eri asia kuin reklamaatiota yrityksen talouden kannalta käsittelevä lakimies. Lisäksi tekemällä täysin aiheettoman reklamaation aspa menettää oikeutensa puuttua enää asiaan mitenkään. Eli aina kannattaa valittaa vaikka EU:hun asti sen sijaan että antaisi heti korjata tapahtuneen virheen.
kun reklamoidaan niin asiakas saattaa jopa hävitä siinä, kun sillin viilataan pykäliä.
- tf
hah kirjoitti:
Eroa on varmaankin siksi että asiakasta auttamassa töissä oleva asiakaspalvelija on eri asia kuin reklamaatiota yrityksen talouden kannalta käsittelevä lakimies. Lisäksi tekemällä täysin aiheettoman reklamaation aspa menettää oikeutensa puuttua enää asiaan mitenkään. Eli aina kannattaa valittaa vaikka EU:hun asti sen sijaan että antaisi heti korjata tapahtuneen virheen.
reklamaatioita ei käsittele lakimies.
- mää vain
Tavan rivi-aspalainen ei voi hyvittää enää mitään sen jälkeen kun reklaamaatiosta on tullut päätös. Itse olisin tyytynyt 70e hyvitykseen koska käytännössä tuossa ajassa olisi pitänyt olla 2* 7,95 kuukausimaksuja eli hyvitys olisi ollut vähän yli 60e. Mutta tyhmä ku tyhmä.
- 14 vuotta asiakkaana ollut
miksi TeliaSonera ei menesty Suomessa:).
- Venytetään laskutuskausia, jotta saadaan laskuttaa lisähinnalla.
- Ns. asiakaspalvelu haukkuu asiakasta tyhmäksi.
Varmasti alkuperäisen viestin kirjoittanut vaihtaa operaattoria heti kun pystyy, mutta kertoo kyllä kaikille kuinka p... operaattori on.
Tyytyväinen asiakas pysyy ja maksaa vuosia, mutta tyytymättömänä lähtenyt ei tule koskaan vapaaehtoisesti takaisin. Siirsin kaikki liittymäni TeliaSoneralta DNA:lle, pelkät perusmaksut ovat 700 euroa vuodessa. Ennen kehuin TeliaSoneraa tutuille, nykyään haukun ja useampikin tuttavani on myös päätynyt kilpailijoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336484- 355973
- 293324
- 452740
- 342594
- 152268
- 372158
- 161976
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401819En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191747