Ulkomaiset

Alkosta ostetut

Saako ulkomaisista viskeistä, Alkosta ostetuista pulloista tyhjinä pantin, vai pitääkö ne viedä lasinkierrätykseen? Kysyy nimimerkki Talo täynnä tyhjiä pulloja ja nekku punasena.

6

1369

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kierrättäjä1

Ulkomaalaisista pulloista ei saa panttia Suomessa. On sitten kyse alkon pulloista tai limsapullosta. Juomatölkit olisi hyvä viedä kauppaan takaisin, koska niistä tehdään uusia tölkkejä. Mutta ulkomaalaiset muovipullot muovinkeräykseen ja lasipullot lasinkeräykseen ovat oikeat paikat.

• palautusautomaatille

Kaikista Alkosta ostetuista pulloista saa pantin ja muovia ei enää kerätä kustannussyistä erikseen vaan se menee polttokelpoisen jätteen joukkoon eli energiajätteeksi. Käytännössä itse ulkomailta tuoduista pulloista ei saa panttia, mutta joskus kone niistäkin hyvittää. Myös tavallisesta kaupasta ostetusta ulkolaisesta olutpullosta saa useinmiten panttin, mutta vain alkon palautusautomaatilla, joskus käy kuitenkin niin, että koneeseen ei olla syötetty aivan kaikkien pullojen tietoja , ja silloin pantti jää saamatta.
      Lidlin omat olutpullot ja limsapullot hyvitetään vain heillä, mutta tavalliset olutpullot ja tölkit missä tahansa palautuspisteessä.
      Eli kannattaa viedä Alkon palautusautomaatille, kyllä kone sitten kertoo mistä panttia ei saa. Kone kyllä ottaa pantittomatkin pullot tai jos ei ota, niin vieressä on useinmiten lasinkeräyspiste.

• Kierrättäjä1

Ulkomaalaisista pulloista ei edelleenkään makseta panttia suomessa.

• saa pantin
        Kierrättäjä1 kirjoitti:

Ulkomaalaisista pulloista ei edelleenkään makseta panttia suomessa.

Kyllä minä olen saanut. Alkohan joutuisi maksamaan aikamoiset haittaverot jos heidän pullonsa ei kelpaisi pantilliseen kierrätykseen.

• Kierrättäjä1

• uudelleen
        Kierrättäjä1 kirjoitti:

Katsoppa tämä linkki:

http://alko.fi/fi/7BC6FBFCFD4BD333C22572BA002A04B9?opendocument&src=7,3&expand=7

Et ilmeisesti ole sisälukutaitoinen, linkissä sanottiin ulkomailta ostetuista pulloista ei saa panttia, enkä ole sitä väittänytkään, vaan jos ostan Alkosta esim. sampanjapullon tai esim. rommipullon, jotka eivät ole suomalaisten pullottamaa, niin näistä pulloista saa taatusti pantin Alkon automaatilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6099
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5573
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3144
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2427
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2168
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2138
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1726
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1697
    Aihe