Rally250 modularbox

harmittavia pikkuvikoja

Viimekesän hankinta - tieliikenne Rally250 - liian pikkuvikainen.

Ensimmäinen huoli oli se, että jarrut hirttivät parinkymmenen minuutin ajon jälkeen. Tuosta selvittiin jarrusylinterin männän vartta lyhennettiin. Tuohon en olisi itse pystynyt, mutta onneksi kyläsepänhenkeä omaava ystävä kävi kylässä.

Tänä vuonna sitten havaittiin, että pakoputken alkupäästä lähtevä kumiletku ei kestä kuumaa. Syystä tai toisesta pakoputken alkupäähän on tehty pilliliitos, josta klemmarilla liitettynä lähtee kumiletku johonkin sensoriin. Tuo kumiletku ei kestä pakokaasun lämpöä. Siitä, mitä tuo sensori tekee, ei ole tietoa. Mutta kun kumiletku palaa puhki tapahtuu normaali moponviritysefekti - äänet komistuvat ja tehot häviävät.

Kaiken huipuksi modularbox lähettää hyvinkin nopeasti uuden letkun.Puhelun aluksi eivät kerro, mutta antavat ymmärtää, että letkun vaihto vastaavaan ei kannata. Uusikin letku palaa puhki heti. Pitäisi vaihtaa parempaan. Mutta kukaan ei kerro mihin. Mitä putkea tuohon pitäisi laittaa. Ja mitä tapahtuu jos reiän vaan tukkii - mihin tuota pakoakaasua johtuu, ja mitä tapahtuu, jos ei johdukkaan?

Toinen yhtä ihmeellinen viritys on kaasarin ja sylinterin välisessä putkessa - joka on muoviputkea - oleva reikä, josa on pienellä metallipillillä liitetty ohut kumiletku. Kun tuo letku irtoaa - tulee tyhjäkäynnillä ongelmia. Kone sammuu kun ensin on kuulunut "tsup tsup tsup" ääntelyt. (Samoin tuossa ylempänä kerrotussa tilanteessa - kone käy miehekkäillä äänillä, mutta tyhjäkäyntiä ei kestä lainkaan, vaan sammuu). Mut "vika" poistuu kun liittää sen vapaana roikkuvan letkunpään tuohon kaasarin ja pytyn välisen muoviputken yläreunaan.

Koneen manuaali on halvimmalla mahdollisella tavalla monistettu. Olevinaan kuvaa esittävät asiat ovat mustaharmaita läikkiä, joista ei todellakaan saa mitään selvää. Manuaali väittää edessö olevan rumpujarrut ja ohjeistaa niiden säätämisen, mutta koneessa on levyjarrut sekä edessä että takana, ja sekä jarrukava että poljin vaikuttavat samoin, eikä tuolla rumpujarrujen säätöohjeella ole muuta virkaa, kuin että se hämää ihmisetä täysin.

Olisi sittenkin ptänyt ostaa käytetty polaris, yamaha, honda taikka tsusuki, eikä päätyä linhai rally merkittämiinmerkkeihin.

5

3934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rally 250

      Itselläni teki saman tempun, ilmeisesti ryyppyä auki vetäessä tämä kaasuttimen muovi kurkkuun menevä letku pääsi irti, ja tyhjäkäynti hävisi samantien. moottori iski kaasuttimeen päin, ja luulin jo venttiilin palaneen. Kauan pähkäiltiin purettiin sivusuojukset pois , että saatiin kaasutin irti, mutta sieltä ei löytynyt johdolle paikkaa, samoin katsottii sylinterin päältä, ei sielläkään.
      Ryyppy puoli asennossa ajeltiin hieman (kävi vähän paremmin) ja kirottiin että näinkö nopeasti venttiili hajosi, ennekuin löydettiin reikä siitä imusarjasta.
      Mönkiällä ajettu vain 150 km, ja uutena ostettu, jarruissa ei ole ollut vikaa, eikä siinä pakoputken letkussa.
      Vetokyky yllättävän hyvä 250 cc:seksi on vedetty ranka kuormia mökillä peräkärryllä ja pensan kulutus pieni. Akku tuntuu olevan kertakäyttö kamaa kun avasin plus navan liitintä niin jengat meni samantien, hiukan suurepi pelti ruuvi reikään ja taas pelittää.Sillä lyijyssä ei kone ruuvin jenga kestä.

      Kerro jos tulee uusia ongelmia niin ratkotaan yhdessä.

      • aksutus

        Tuo kuvailemasi systeemi on pakokaasun kierrätysjärjestelmä. Jos pakoputkessa on katalysaattori, niinkuin onkin, niin silloin tuo kierrätys on hyvä olla olemassa. Vaikuttaa siihen, että pakokaasu on kuumempaa, niin kattikin lämpeää nopeampaa. Katti menee kuullema tukkoon jos tuota järjestelmää ei ole. Tuo järjestelmä lisää mielestäni karstaa sylinterissä ja pakoputkessa, koska sama pakokaasu pyörii monesti pytyn läpi. Minulla on tuollainen comanche 200cc tieliikenne, heti kun hoksasin tuon systeemin, nii repäsin pois. Eli imukaulasta se ohut letku tukkoon, samoin kuin pakoputksessa oleva paksumpi putki. Käy paremmin tyhjäkäyntiäkin nyt. Olen kuitenkin tuon katin poistanut putkesta turhia ahistelemasta, niin en osaa mennä sanomaan, että meneekö se katalysaattori tukkoon vai ei jos tuota kiertoa ei ole.
        Kahdella kaverilla on noita 250cc rallyja, niin voin niiltä kysäistä, että ovatko ohittaneet tuon systeemin.

        Voitte myös tulla tuonne mönkijä foorumille ratkomaan tulevia ongelmia, autan mielelläni.
        Atvasiaa.foorumit.fi


      • Anonyymi

        Akku kestänny 3 vuotta kesät ajelua talvet auraedes. Ku lataa täyteen joka lumiaurauksen jälkeen ei ongelmaa jos jättää lataamatta jäätyy. Ihan perus asioita.


    • USA500

      500cc mallissa sama systeemi, mutta letku vain menee takaiskuventtiiliin, jonka tarkoitusta en ole keksinyt.
      Minullakin tuo etupään letku possahti riekaleiksi pitemmän ajon aikana. Tulppasin pakoputkesta sen pillin sopivan kokoisella pultilla. Mitään eroa toiminnassa en ole huomannut.

      Jos tuon järjestelmän haluaa säilyttää, niin Dunlop Hiflexiltä tai vastaavista "liitinfirmoista" saa metallipunosvahvisteista teflonletkua, joka kestää suurempia lämpötiloja, mutta joutuu ehkä muuttamaan liitoksia jotenkin, koska se on aika jäykkää materiaalia.

    • Anonyymi

      3 v ollut rally eikä ongelman ongelmaa olllu yhtään . Taitaa olla se sun rally loppuunajettu ja huonostipidetty. Kaikki oli merkkimikä tahansa jos ostetaan netistä se halvin ja romuin niin ongelmat on kaikissa. Osta kalliimpi ni ongelmat loppuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6284
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5763
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3244
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2630
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2564
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2228
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1886
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1779
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe