Sanokaas viisaat, että miten saan avattua linkin uuteen ikkunaan. Joku minulla mättää, mutta mikä.
windows.location="osoite.fi","new";
Kiitos vastauksista.
Avaus uuteen ikkunaan
12
864
Vastaukset
- jakke...
Siis microsoft mielessä edellisessä.
window.location="osoite.fi","new";- juhakorkeapudas
Mitäs kookle kertoo asiasta? Löytyisikö sitä kautta oikea syntaksi.
- tarkoittanet tätä
#a href="xxxx://www.google.fi" target="_blank"¤valitse#/a¤
tämä hölmö foorumi pakottaa kryptaamaan
xxxx on html
# on vasen väkänen
¤ on oikea väkänen- Väära apina
Väkäset toimii
- Väärä apina
Napsaus
- jakke...
Jostain tuommoisen näppärän scriptin löytänyt, johon voi kirjoittaa "aliaksen" koko pitkää osoiterimpsua kirjoittamatta, mutta tosiaan pitäisi keksiä koodi, jolla sivun saa avattua uuteen ikkunaan tai toiseen raamiin. Yritin kooklettaa, mutta kun kielitaito onneton, niin ainakin toistaiseksi toisten apu olisi paikallaan, jotka sitä paremmin osaa, tai tietää vastauksen entuudestaan.
- jakke....
jakke... kirjoitti:
Jostain tuommoisen näppärän scriptin löytänyt, johon voi kirjoittaa "aliaksen" koko pitkää osoiterimpsua kirjoittamatta, mutta tosiaan pitäisi keksiä koodi, jolla sivun saa avattua uuteen ikkunaan tai toiseen raamiin. Yritin kooklettaa, mutta kun kielitaito onneton, niin ainakin toistaiseksi toisten apu olisi paikallaan, jotka sitä paremmin osaa, tai tietää vastauksen entuudestaan.
Yritin pistää edelliseen esimerkin, mutta scriptit eivät ole näemmä sallittuja. No toivottavasti joku ymmärsi.
Kahden aikaisemman viesti taisi olla html:ää, eikä niistä ollut minulle apua. - vaikee jummartaa
jakke.... kirjoitti:
Yritin pistää edelliseen esimerkin, mutta scriptit eivät ole näemmä sallittuja. No toivottavasti joku ymmärsi.
Kahden aikaisemman viesti taisi olla html:ää, eikä niistä ollut minulle apua."Kahden aikaisemman viesti taisi olla html:ää, eikä niistä ollut minulle apua."
olen aika guru wepinteossa, enkä minäkään ymmärrä ollenkaan
että mitä sinä oikein haluat? - jakke....
vaikee jummartaa kirjoitti:
"Kahden aikaisemman viesti taisi olla html:ää, eikä niistä ollut minulle apua."
olen aika guru wepinteossa, enkä minäkään ymmärrä ollenkaan
että mitä sinä oikein haluat?Elikkä, minulla on java-linkki muotoa:
window.location="www.linkki.fi";
En siis halua, että linkki avautuu samaan ikkunaan vaan uuteen, mutta mikä on parametri, jota tarvitsen. Kokeilin seuraavaa, joka ei tunnu toimivan. Siis
window.location="linkki.fi","new";
En tiedä miten tuon voisi selventää paremmin. Toivottavasti ymmärsit. Huom. Minä olen vasta-alkaja, joten apu olisi poikaa... - jakke.....
jakke.... kirjoitti:
Elikkä, minulla on java-linkki muotoa:
En siis halua, että linkki avautuu samaan ikkunaan vaan uuteen, mutta mikä on parametri, jota tarvitsen. Kokeilin seuraavaa, joka ei tunnu toimivan. Siis
En tiedä miten tuon voisi selventää paremmin. Toivottavasti ymmärsit. Huom. Minä olen vasta-alkaja, joten apu olisi poikaa...where = prompt("Jeps");
switch (where)
{
case "eka" :
window.location="www.eka_linkki.fi";
break;
case "toka" :
window.location="www.toka_linkki.fi";
break;
default :
window.location="switch.html";
}
Toivottavasti esimerkki tulee mukana (yllä).
Nuo linkit avautuvat nyt samaan ikkunaan, mutta niin kuin aiemmin mainitsin, haluaisin linkkien avautuvan uuteen ikkunaan (HTML = target="_new"), mutta kuinka tuo target tehdään javana?
Kuten aikaisemmin yritin selventää, että window.location="www.eka_linkki.fi","new"; ei toimi, eikä sen enempää "_new". Eli tuohon kaipaisin apua... - vaikee jummartaa
jakke.... kirjoitti:
Elikkä, minulla on java-linkki muotoa:
En tiedä miten tuon voisi selventää paremmin. Toivottavasti ymmärsit. Huom. Minä olen vasta-alkaja, joten apu olisi poikaa...miksi vasta-alkaja tekee tällaista java-scriptilla?
No, ohjehia tässä
http://www.internetix.fi/atk-tuki/opinnot/javascript/js3.htm - jakke.....
vaikee jummartaa kirjoitti:
miksi vasta-alkaja tekee tällaista java-scriptilla?
No, ohjehia tässä
http://www.internetix.fi/atk-tuki/opinnot/javascript/js3.htmTämmöinen näytti toimivan:
window.open("www.linkki.fi","new");
Olin siis aika lähellä, mutta silti kaukana.
Kiitti vaivannäöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738