Ostin 2.1.2009 Samsungin matkapuhelimen U700 silver hinta 139€ tuolloin vielä Lappeenrannassa toimineesta Markantalosta.
Toukokuun lopulla otettaessa puhelinta normaalisti latauksesta laturin pää jäi kiinni puhelimeen.
Toimitimme puhelimen latauslaitteen huoltoon Lappeenrannan Giganttiin 6.6.2009 (Markantalon lopetettua toimintansa Lappeenrannassa).
Laturin vastaanottanut myyjäkin totesi, että kyse on valmistusvirheestä koska laturin päässä ollut liimaussauma oli selvästi pettänyt. Hän myös totesi, että vastaavat viat kuuluvat joskus takuun piiriin, joskus eivät.
Laturi oli noin 2,5 viikkoa huollossa, jonka jälkeen huoltoliikkeestä (SCR-huolto Tampere) todettiin että kyseinen mekaaninen vika ei kuulu takuun piiriin. Tilalle tarjottiin uutta laturia hintaan 15€.
Mielestäni kyseinen vika tulisi kuitenkin korvata, koska kyse on mielestäni valmistusviasta, eikä kyseistä tulisi ilmentyä normaalikäytössä. Ollessani yhteydessä kuluttaja-asiamieheen asian tiimoilta 29.6.2009 hän totesi, että kyseinen vika kuuluu myyjän/valmistajan virhevastuun piiriin.
Koska itse puhelin on käyttökelvoton laturin toimimattomuuden takia, on minulle aiheutunut tapauksesta suurta haittaa. Olen tottunut kestäviin ja toimiviin tuotteisiin matkapuhelimia hankkiessani, mutta kokeillessani Samsung merkkistä matkaviestintä jouduin kokemaan pettymyksen tuotteen laadun ja vian korvaamisen osalta.
Olisin odottanut tällaisen hintaluokan käyttötavaran kestävän normaaleissa käyttöolosuhteissa hieman pidempään. Toivoisin puhelimen hintaan kuuluvan mahdollisuus käyttää kyseistä laitetta ainakin sen takuuajan loppuun asti.
Mitä voin tehdä samsung vaatii että pitäisi englannin kielellä laittaa heille vaade ja niin kuluttaja asiamies tekikin mutta mitään ei samsungilta kuulu..
Mitä minun kannattaisi tehdä??
Onhan se 15e pieni hinta uudesta laturista mutta periaatteesta en sitä maksa koska minulle kuuluisi uusi ilman mitään venkoilua koska kyse on valmistusvirheestä..
Puhelimen laturin rikkoutuminen
3
1747
Vastaukset
- on...
kuluttaja-asiamies itse alkanut sinun matkapuhelimesi takuuasioita hoitelemaan?
- VIIMEINEN SAMSUNG
Minulla meni U600 puhelimen latausliitin rikki ja SCF-huolta Tampere totesi että latauskaapelin liitin on laitettu väärinpäin puhelimeen. Mutta kun sitä ei saa laitettua väärinpäin siihen!!!!
VIIMEINEN SAMSUNG. EN OSTA AINUTTAKAAN LAITETTA SILLÄ MERKILLÄ ENKÄ SUOSITTELE MUILLEKAAN.
VASTAUS MAAHANTUOJALTAKIN OLI ETTÄ OTTAKAA YHTEYTTÄ KULUTTAJANEUVOJAAN!!!
" Mikäli että ole tyytyväisiä päätökseen, ottakaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan"
HEH, HEH
KORJAUS OLIS MAKSANUT 83 euroa.Niin se vain menee
Selvähän tuo on että valmistaja on vastuussa, mutta haastapas joku iso firma kuten samsung jonkun laturi vian takia. Se kuluttaa aikaa ja tod.näköisesti myös rahaa.
Helpompi takuuasiat on hoitaa yrityksenkanssa mistä on hankkinut tuotteen, joka tässä tapauksessa ei ole edes mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2636346Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne562912Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä552766- 1562272
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161789Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1651455- 821444
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o261366Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351311Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091027