Mieheni saa kengistä allergisia reaktioita, välillä pahojakin (jalat kuumottaa ja turvoksissa, paljon läikkiä) ja välillä "pelkkää" kutinaa. Vanhat Adidaksen lenkkarit suurinpiirtein ainoat kesäkengät jotka käyvät.
Aluksi ajateltiin, että johtuu varmaan kromiparkituista nahoista tms, ja hankittiin El Naturalistat jotka on kasvisparkittu mutta oireita on edelleen. Epäilemme nyt, että allergia johtuu nykyään niin moniin kenkiin lisättävistä antibakteerisista aineista.
Onko kellään vastaavia kokemuksia, kun edes kasvisparkitut ja muuten "ekologiset" kengät ei käyneetkään?
Tietääkö joku kenkiä johon ei lisättäisi _mitään_ ja olisivat lisäksi kasvisparkitut? Tuntuu aika mahdottomalle, ja pienellä ongelmalle vaikka jonkin verran kromiparkitulle herkistyneistä ollaan onnistuttu löytämään tietoa ja lääkärikin siitä puhui.
kengistä allergiaa :( antibakt.aineet?
1
689
Vastaukset
- selvitystä hakemaan..
Sun miehes kannattaisi varata aika allergiakokeisiin, että selviää mikä allergia on kyseessä.
Itselläni on kumiallergia, ja mulle luonnonkumi saa aikaan kutinaa, näppylää, ihottumaa, polttelua, turvotusta, vesikelloja lähinnä kasvoihin, ja käsiin. Välttelenkin esim. kumisia kenkiä, sekä siivouskäsineitä.
Allergiatesteissä olen käynyt, prick-testi näytti että ei ole mitään allergioita(vaikka tiedän olevani myös pölylle allerginen), selkään tehtävä lapputesti reagoi kuminäytteisiin niin pahasti, että lääkäri otti arkistoon kuvia, kun ei ollut ennen nähnyt niin pahoja reaktioita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728