Moi,
Mulla olisi pari ongelmaa: (kyseessä on ennätyslista.
1. Minulla on tekstitiedosto, jossa on aina riveittäin nimi ja aika. Eli näin:
Matti | 192
Pertti | 639
Erkki | 449 jnejne
Miten saisin valittua ja tulostettua kymmenen parasta järjestyksessä, esim. näin:
1. Matti: 192
2. Erkki: 449
3. Pertti: 639
2. Jos minulla on tiedostossa lukujono (ei pvm), esim. 4587221, niin miten saisin tulostettua sen näin:
45:87:221?
Pari kysymystä
4
336
Vastaukset
- jmt_
Moi!
Kohta 1:
Lue tekstitiedosto muistiin file(string fileName) funktiolla, joka palauttaa tiedoston taulukkona. Seuraavaksi luet jokaisen rivin taulukkoon, jonka järjestelet sopivalla sorrttausfunktiolla halauamaasi järjestykseen. Lopuksi vain tulostat 10 viimeistä / ensimmäistä arvoa riippuen kumpaan järjestykseen taulukon järjestelet.
Kohta 2:
Lue muuttujasta 2 ensimmäistä merkkiä muistiin, jotka sijoitat uuteen muuttujaan. Seuraavaksi sijoitat haluamasi erottelumerkin (:) ja luet taas kaksi seuraavaa merkkiä ja sijoitat erottelumerkin. Lopuksi sijoitat loput kolme merkkiä muuttujaan.
Kuten huomaat en anna valmista koodia, koska tehtävät tulisi ratkoa itse. Mikäli tämä ei ole koulutehtävä / vastaava, niin sen voisi tuoda esille avauksessa, joskaan silloinkaan tuskin antaisin valmista koodia. Nämä ovat kuitenkin melkoisen triviaaleja ongelmia.- tyhmäkysyjä
Joo, ei tämä mikään kouluhomma ole. Kyllä tämä tästä jotenkin lähtee, mutta nyt ilmeni tämmönen ongelma.
Eli kun olen saanut sortattua kymmenen parasta ja tulostettua ne, niin se tulostaa ne kerran, mutta sen jälkeen kaikki tiedot häviävät tiedostosta. mistä voisi johtua. koodi on tämmönen:
(toi tulostus on tosiaan vielä vaiheessa, muotoilen myöhemmin)
Miten luen muuttujasta 2 ekaa merkkiä muistiin?
nimim. aloitteleva ohjelmoija - esimerkiksi
tyhmäkysyjä kirjoitti:
Joo, ei tämä mikään kouluhomma ole. Kyllä tämä tästä jotenkin lähtee, mutta nyt ilmeni tämmönen ongelma.
Eli kun olen saanut sortattua kymmenen parasta ja tulostettua ne, niin se tulostaa ne kerran, mutta sen jälkeen kaikki tiedot häviävät tiedostosta. mistä voisi johtua. koodi on tämmönen:
nimim. aloitteleva ohjelmoija"Miten luen muuttujasta 2 ekaa merkkiä muistiin?"
Tarkoitatko tällaista
$merkit = substr ( $muuttuja , 0 , 2 );
PHP:n merkkijonofunktioita
http://fi2.php.net/manual/en/ref.strings.php - armotonta menoa
tyhmäkysyjä kirjoitti:
nimim. aloitteleva ohjelmoija"Lue muuttujasta 2 ensimmäistä merkkiä muistiin, jotka sijoitat uuteen muuttujaan. Seuraavaksi sijoitat haluamasi erottelumerkin (:) ja luet taas kaksi seuraavaa merkkiä ja sijoitat erottelumerkin. Lopuksi sijoitat loput kolme merkkiä muuttujaan."
Jos tuon kirjoittaa yhdelle riville niin tulos on näin vauhdikas
$vastaus = substr ( $muuttuja , 0 , 2 ) . ':' . substr ( $muuttuja , 2 , 2 ) . ':' . substr ( $muuttuja , 4 , 3 );
Tässä ei kuitenkaan mitenkään varauduta siihen että $muuttuja ei ehkä sisälläkään noin paljon merkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336594- 356043
- 293334
- 452790
- 342614
- 152308
- 372158
- 162006
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401849En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191767