Pajerossani vm 2001 DID 3,2 on kummallinen "häiriö", mittaristossa on öljynmäärän merkkivalo joka syttyy ajettuani noin pari kilometriä ja sammuu kun pudotan kierrokset lähelle tyhjäkäyntiä ja painan taas kaasua. Öljyä on tikun ylämerkkiin asti eli ei johdu öljyn vähäisestä määrästä. Ajettelin, että voisiko moinen oire johtua liian pienistä öljynvalumakanavista kannesta alaspäin etenkin kun öljy on "kylmää" ja "jäykkää" eli öljy ei ehtisi valua alas riittävän nopeasti ja anturi reagoisi kuten ei olisi riittävästi öljyä. Kyseinen oire ilmeni aijemmin vain kun moottori ei ollut norm. lämpöinen. Vaihdoin uudet 0-40 täysisynteteettiset öljyt jotka pitäisi olla notkeammat mutta oire ei poistut. Vika ei ole vaarallinen mutta häiritsee. Uusi anturi on kuulema aika arvokas ja varmaankin hankala vaihtaa. Kellähän olis tietoa ja kokemusta moisesta "oireesta". Mitä pitäis tehdä vai ottaa merkkivalon poltin pois? Ei ole ainoa Pajero jossa sama juttu.
Öljyntason määrä
Mitzu Mies
1
238
Vastaukset
- nipponisti
tuohon itse vikaan en osaa miyään vastata, mutta eikös tuollainen varoitusvalo ole aivan turha, varsinkin mitsussa? Joten ota piuha irti tai polttimo pois. Tuo öljy on taatusti tarpeeksi ohutta, mutta voithan kurkata öljyntäyttökorkista jos vaikka paluureikä olisi tukossa ja öljyä tulvisi yläkerrassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337034- 386444
- 293524
- 453060
- 342724
- 152418
- 372198
- 162076
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481957En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191807