Onko tää muka mahollista että toinen vanhempani on ottanut koulukuvia minun ollessa alaikäinen, jolloin minulla ei ollut minkäänlaista käsitystä mihin ko. koulukuvat voivat minut johtaa. Nyt kun olen täyttänyt 18v niin minulta peritään kuvista rahaa josta minulla ei ole tietoakaan. En tiedä kuinka monen vuoden takaa tämä juttu oikein on mutta KUVA AHTI niminen firma on päättänyt saada vähän ekstraa näin lama-aikana, luonnollisesti korkojen kerä. Että voi vi***taa...
Boikottiin kaikki koulukuvat, ottakaa mielummin digikameralla koulukuvat opettajan kanssa, tulee varmasti halvemmaksi.
Alaikäisenä saatujen koulukuvien maksun perintä täysi-ikäisenä?
5
1705
Vastaukset
- Eräs äiti
Vai toimivatko nämä kuvausfirmat niin, että lähettelevät maksamatta jääneistä tarhakuvista laskuja lapsille heidän täytettyään 18?
Todella naurettavaa toimintaa. Digikameraa kannatan minäkin - eräs äiti vielä
Tässä tietoa:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvoja/
Jos laskussa on jo kuluja ja korkoja, sinun on täytynyt saada aiheesta useampi karhulasku. Ilmeisesti et ole saanut?
Ota mahdollisimman pian yhteyttä kuluttajaneuvojaan.- Petetty
En ole useampaa laskua saanut, eikä laskussa edes kerrota mihin vuoteen kuvat (tai mistä lasku nyt ikinä on tullutkaan) sijoittuvat tai mistä korot tulevat, laskussa on vain summa joka minun tulisi muka maksaa. Periaatteessa en edes tiedä mistä maksan, KUVA AHTI alkoi vainoamaan minua sen jälkeen kun äitini pääsi velkasaneeraukseen. Kai se pitää ottaa yhteyttä tuohon kuluttajaneuvojaan.
- kysy viranomaisilta
Ollessasi lapsi olet ollut oikeustoimikelvoton, joten mitään tikkukaramellia isompia kauppoja et ole voinut tehdä. Kauppa olisi pitänyt purkaa laittomana, jos olet sen itse mennyt lapsena tekemään. Jos vanhempasi ovat allekirjoituksellaan tilauksen vahvistaneet, kuuluu lasku heidän hoitaa. Muussa tapauksessa kauppa täytyy purkaa, koska alaikäinen ei voi tehdä tuollaisia oikeustoimia, jossa on kyse isommista summista kuin vaikka karkkipussi.
Ota yhteyttä sinne kuluttajaviranomaisiin, jotta saat itsellesi oikeuta. Itse en maksaisi tuollaista laskua, jota en olisi tehnyt tai jos sen hetkellä olisin ollut alaikäinen.Ja jos ei muu auta vaadi saada nähdä originaali kuvat tai onko edes niitä vielä olemassa, jos niitäkään ei enää olisi voit hyvin vedota, että ne eivät ole ko. firman kuvaamia ja heillä ei täten ole oikeutta kuviin. Älytöntä kaikenkaikkiaan koko touhu.
Itse en maksaisi senttiäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1625355Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1551264Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne21917