Vasta aloittelen php:n käyttöä www-sivuilla ja yritin tuossa Googlata tietoa, voidaanko jollain keinolla määrittää mitä/mikä osa liitettävästä (include) tiedostosta (txt tai html) liitetään www-sivulle?
Itselläni liitettävät tiedostot ovat nyt tekstitiedostoja (*.txt) ja homma sujuu niillä ihan ok. Mutta jos käytän esim. kokonaisia html-sivuja, saanko jollain konstilla meta-tiedot ymv. jätettyä pois niin, etteivät tulostu www-sivun htmlään?
Voiko määrittää mitä liitettävästä tiedostosta liitetään?
3
291
Vastaukset
- jmt_
Täatä viestistä tulisi luultavasti aikasta pitkän sorttinen, mutta yritän ilmaista itseni hiukka lyhyemmin. Siis käyttämällä jotakin sopivaa siivousfunktiota voisi koittaa siivota noita tietoja pois, mutta miksi pitäisi? Include ei ole kuitenkaan paras välinen liittämään tietoa sivulle, koska sen tehtävä suorittaa sivulla jokin tiedosto. Parempi vaihtoehto olisi käyttää jotakin sivupohjaa, jossa jokainen sivun osa tulisi automaattisesti oman käsittelijän kautta.
Ideana on siis saada sivuille yhtenäinen osio, joka tekee sivulle navigoinni ja muut staattiset elementit, ja lopuksi sisällön.
Itse ongelmasi ratkeaa luultavasti alla olevalla säännöllisellä lausekkeella.- -Mimmi-
Varmasti löytyy fiksumpiakin tyylejä tehdä sivuja, mutta tuo include on helppo aloittelijalle. Varsinaista sivupohjaa minulla ei ole, mutta olen koostanut sivun includella: yläosa, navigaatio, alaosa jne.
Mutta vielä alkuperäiseen kysymykseen.
Jos muuttuvaa sisältöä (tekstiä, kuvia...) sisältävät, liitettävät tiedostot ovat .html muodossa ja haluaisin liittämisen yhteydessä poistaa niistä seuraavat tagit: . Miten teen koodin ihan käytännössä (liittää tiedoston ja poistaa em. tagit). - -Mimmi-
-Mimmi- kirjoitti:
Varmasti löytyy fiksumpiakin tyylejä tehdä sivuja, mutta tuo include on helppo aloittelijalle. Varsinaista sivupohjaa minulla ei ole, mutta olen koostanut sivun includella: yläosa, navigaatio, alaosa jne.
Mutta vielä alkuperäiseen kysymykseen.
Jos muuttuvaa sisältöä (tekstiä, kuvia...) sisältävät, liitettävät tiedostot ovat .html muodossa ja haluaisin liittämisen yhteydessä poistaa niistä seuraavat tagit: . Miten teen koodin ihan käytännössä (liittää tiedoston ja poistaa em. tagit).... seuraavat tagit: (html), (/html), (body), (/body)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2166032Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492705- 1562262
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne412102Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161779- 821414
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621397Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241321Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351281Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091007