Kuka Elisassa urkkii ?

Åbogranne

Kenellä Elisassa on pääsy surffaajan tietoihin?

Rupesin tässä miettimään, että kuka mahtaa olla Elisassa ne henkilöt, joka pystyvät tarkkailemaan, millä sivuilla olen käynyt ja juoruamaan siitä? Kiellettyähän se on tietysti, mutta jos jollakin on mahdollisuus siihen, ilman muutahan joku sitä käyttääkin.

Kysymys johtuu siitä, että Firefox 3.52 antaa mahdollisuuden ”privat modus”, mutta varoittaa samalla että operaattorilla on pääsy surffaustietoihini, kuten ennekin.

Eli, kuka ja tehdäänkö sitä?

Pääseekö esim. lähimyymälän henkilökunta päätteellä katsomaan, kuinka paljon olen netissä ja millä sivuilla käyn?

Pääseekö siellä joku manipuloimaan nimenoman minun nettikäytön, esim. estämällä pääsyn jonnekin? Olen nimittäin ihmettelyt, että johon määrättyihin ”hyi”-sivuihin en pääsee. Nyt vaihdan muutenkin operaattorin, katsotaan, onko Elisalla joku erikoinen tehtävä siveyden valvonnassa.

3

669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • q

Lokitietoihin pääsee osa verkon ylläpitohenkilöstöstä. Ei siis markkinahenkilöstö. Sekin on huomattava ettei kukaan jaksa olla kiinnostunut sinun tekemisistäsi. Voi tietysti olla vaikea myöntää olevansa niin merkityksetön ettei omat touhut kiinnosta ketään. Tällaisia ihmisiä vain on yli 99% kaikista.

Sivuille pääsyn esteenä voi olla montakin syytä.
      - Yleisimmin verkkosivujen serveri on nurin tai yhteydet epäkunnossa.
      - Nimenselvityksessä saattaa olla sotkua.
      - Verkon reititys on jotenkin solmussa ja siksi ei tiettyihin verkkoihin pääse.
      - Operaattoreilla saattaa olla keskinäisiä riitoja ja yhteydet ovat siksi poikki.
      - Verkkosivusto rajoittaa yhteydet vain tietyille alueille.
      - Nettisensuuri. Suomessakin on salainen sensuurilista, jota noudatetaan vaihtelevasti.
      - Palvelu on ruuhkautunut tai serverin ylläpitäjän liikennekiintiö on täynnä.
      - (keksi lisää itse)

• Kytkentäkaapin hoitaja

Lähimyymälöistä siwan kassatytöt saattavat seurata toimintojasi ja naureskelevat sitten kaiken iltaa hölmöydellesi ja kaikille sivustoille, missä olet surffaullut. Joskus jopa laittavat seinille pikkuilmoituksia juuri sinusta, niin että kaikki tuttavasikin tietävätmillainen törkimys oikeasti olet.

• åbobobo

No jos oot turkulainen, niin luultavasti asialla on Perse-Reiska. Tunnetko? Perse-Reiska asui ennen Runosmäessä ja kun se kulki bussissa, niin kyllä väki sai nauraa. Sen verran rääviä juttua jätkältä tuli. Se niitä urkkii ja sunki asias tietää. Ja kailottaa ne bussissa kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6984
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6404
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3494
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2980
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2714
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2408
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2066
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1937
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1797
    Aihe