firefox hidastaa koko koneen

kohta entinen firefox-käyttäjä

Ei voi muuta kuin todeta että firefoxin versiot 3.xxx ovat täysin käyttökelvottomia eikä niitä voi suositella kenellekkään. Ne jumittavat koko koneen toiminnan.

Itse käytin pitkään jotain 2.xxx versioita kunnes muutama kuukausi sitten päivitin johonkin 3.xxx versioon. Kyseistä päivitystä ennen kaikki toimi nätisti ja nopeasti. Päivityksen jälkeen taas mikään ei toiminut enää hyvin. Ensinnäkin Firefoxin käynnistys kesti noin minuutin: kone ei lataillut eikä raksutellut mitään, se vain ei tehnyt mitään. Sitten noin minuutin kuluttua se firefoxin ikkuna yhtäkkiä latautuu täydellä tohinalla ruudulle (yleensä niitä latautui kerralla useampikin kun olin epäluulossa tuplaklikannut kuvaketta jo useamman kerran). Lisäksi kun firefox oli auki, lopetti se joskus toimintansa siten että se ei suostunut lataamaan mitään sivuja. Silloin kuitenkin muilla selaimilla netti toimi normaalisti. Yritin käynnistää firefoxin uudestaan, mutta silloin pompsahtaakin ilmoitus että "firefox is already running... bla bla bla", ja en saanut firefoxia uudestaan auki ennen kuin käynnistin koneen uudestaan. Ja tämä ei itseasiassa ollut vielä pahin asia mitä tapahtui. Sen firefoxin asentamisen jälkeen mikään ei enää latautunut nopeasti koneessani. Esimerkiksi My Computer -kuvakkeen painamisen jälkeen seurasi se sama minuutin tyhjä aika, jonka jälkeen ikkuna vasta avautui. Melkein kaikki toiminnot mitä tietokoneellani tein vaativat välillä se minuutin odottelun ennenkuin mitään edes alkoi tapahtumaan.

Eilen tein käyttöjärjestelmän täydellisen uudelleenasennuksen (formatoin levyn, eli ihan tyjästä lähdin), ja kaikki toimi hyvin aina siihen asti kun asensi firefoxin. Firefoxin versio on nyt uusin (3.5.3) eikä mikään muuttunut. Sama jumittelu alkoi, ja samalla varmistui että firefox todellakin on syypää kaikkiin edellä mainittuihin ongelmiin.

Käyttöjärjestelmänä on Win XP Pro, jossa service pack 3. Koneeni on jo joitakin vuosia vanha P4 3400MHz HT jossa on 2560 Mt keskusmuistia jne. Internetyhteys on Elisan nettitikku (2Mbps) ja kyseinen pöytäkone on langattoman verkon välityksellä yhteydessä kannettavaani (ja toisinpäin).

15

1095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trolliiiii

vuodatus

• Minä vain..

Melkein uskoin.

• kohta entinen firefox-käyttäjä

Ai et usko vai? Tottakai minä kirjoitin kirjoitukseni provokatiiviseen tyyliin koska minua vitutti (olin juuri tehnyt uudelleenasennuksen ja samat ongelmat ilmenivät uudestaan). Kirjoitukseni on kuitenkin täysin totta. Olen käyttänyt yksinomaan firefoxia ja se on mielestäni ollut erinomainen selain, mutta näissä uusimmissa versioissa on jotain mätää. Ainakin minun kokoonpanossani. Eikä pelkästään vain minulla, sillä esimerkiski hakusanat "firefox is already running" googleen tuottaa satojatuhansia hakutuloksia, mutta ei toimivaa ratkaisua ongelmaan.

• Tux Raider

Vikana on WinXP niminen virus joka jumittaa konetta. Poista se ja vaihda koneeseen moderni, Firefox-yhteensopiva virusvapaa Ubuntu Linux 9.10. Et voi uskoa kuinka nopeasti pelaa sen jälkeen.

• fasdb

Painu sinä nussimaan sitä Linuxiasi persevakoon.

• FF___Nearly Sucks

Sama juttu täällä,ikuisena FF ystävänä olen tässä odotellut milloin tulee fixattu versio.3:sta
      Ei ole ikinä ennen näin paljon kettu kiukutellu, oletko huomannut että esim joissain tietyissä google hauissa palkki napsahtaa loppuun asti mutta sitten 20-30 sek odotus palkitsee ja sivu avautuu.

• "Ei voi muuta kuin todeta että firefoxin versiot 3.xxx ovat täysin käyttökelvottomia eikä niitä voi suositella kenellekkään. Ne jumittavat koko koneen toiminnan."

Ei jumita. Vika on muualla ohjelmistoissasi. Hyvin on toiminut neitseellisillä asennuksilla ellei sitä ole sössitty millään lisäosilla tai koneen ohjelmistoja jollain virusturvilla ja muulla skeidalla.

"Itse käytin pitkään jotain 2.xxx versioita kunnes muutama kuukausi sitten päivitin johonkin 3.xxx versioon."

Päivitit sillon jo liian myöhään. Firefox 2:n tuki Windowsille loppui joulun tietämissä.

"Eilen tein käyttöjärjestelmän täydellisen uudelleenasennuksen (formatoin levyn, eli ihan tyjästä lähdin), ja kaikki toimi hyvin aina siihen asti kun asensi firefoxin. Firefoxin versio on nyt uusin (3.5.3) eikä mikään muuttunut. Sama jumittelu alkoi, ja samalla varmistui että firefox todellakin on syypää kaikkiin edellä mainittuihin ongelmiin."

Sinulla on koneessa Windows, lisäksi Firefoxiin jos asentaa Flash Playerin (että esimerkiksi Youtube näkyy), ja jotain lisäosia niin nekin vaikuttavat asiaan. Et myöskään mainninnut mitä muita ohjelmia olet asentanut Windowsin päälle kun ne todellakin voivat vaikuttaa Firefoxiin.

Itselläni on P4 2.8GHz ja Firefox 3:a kokeilin jo viime vuoden huhtikuussa virtuaalikoneessa ja viime vuoden kesänä otin pääkäyttikseksi. Ubuntu 8.04:n missä Firefox 3 oletusselaimena. Mitään ihme häikkää mistä puhut ei ole ollut vaikka rauta on hitaampaa. Tällä menen vielä ensi kesään saakka ja sitten vaihdan kerralla varmaan Firefox 3.7:n kun päivitän Ubuntu 10.04.1:n. Hienosti Firefox 3 kyllä vähentänyt muistin kulutusta verrattuna Firefox 2:n, että eteenpäin kyllä menivät.

• kohta entinen firefox-käyttäjä

"Et myöskään mainninnut mitä muita ohjelmia olet asentanut Windowsin päälle kun ne todellakin voivat vaikuttaa Firefoxiin."

Windowsiin olin asentanut ainoastaan service pack 3:n, emolevyn piirisarjan ajurit, näytönohjaimen ajurit (ja directx:n), ZoneAlarm-palomuurin ja Avast-virustorjunnan. Olin lisäksi säätänyt lähiverkon asetukset kuntoon. Sitten laitoin nettitikun sisään, ajurit asentuivat, ja internet toimi hyvin IE6:lla. Mutta kun asensin firefoxin alkoi se surullinen jumittaminen. Eli aika selvä peli.

Nämä tekstit kirjoitan muuten ubuntun kautta, jossa firefox 3.0.14, ja kaikki kyllä toimii täällä helvetin hyvin ja nopeasti. Eli hyvä näin, mutta kun suurimman osa ajasta joudun kuitenkin käyttämään windowsia niin ei tämä paljon lohduta. Windowsissa tuo uusi firefox tuntuu olevan paska.

• kohta entinen firefox-käyttäjä kirjoitti:

"Et myöskään mainninnut mitä muita ohjelmia olet asentanut Windowsin päälle kun ne todellakin voivat vaikuttaa Firefoxiin."

Windowsiin olin asentanut ainoastaan service pack 3:n, emolevyn piirisarjan ajurit, näytönohjaimen ajurit (ja directx:n), ZoneAlarm-palomuurin ja Avast-virustorjunnan. Olin lisäksi säätänyt lähiverkon asetukset kuntoon. Sitten laitoin nettitikun sisään, ajurit asentuivat, ja internet toimi hyvin IE6:lla. Mutta kun asensin firefoxin alkoi se surullinen jumittaminen. Eli aika selvä peli.

Nämä tekstit kirjoitan muuten ubuntun kautta, jossa firefox 3.0.14, ja kaikki kyllä toimii täällä helvetin hyvin ja nopeasti. Eli hyvä näin, mutta kun suurimman osa ajasta joudun kuitenkin käyttämään windowsia niin ei tämä paljon lohduta. Windowsissa tuo uusi firefox tuntuu olevan paska.

"Windowsiin olin asentanut ainoastaan service pack 3:n, emolevyn piirisarjan ajurit, näytönohjaimen ajurit (ja directx:n), ZoneAlarm-palomuurin ja Avast-virustorjunnan. Olin lisäksi säätänyt lähiverkon asetukset kuntoon. Sitten laitoin nettitikun sisään, ajurit asentuivat, ja internet toimi hyvin IE6:lla. Mutta kun asensin firefoxin alkoi se surullinen jumittaminen. Eli aika selvä peli."

No ei yhtään. Minä olen asentanut Firefox 3:n myös neitseelliseen Windows XP SP3:n eikä ole ollut ongelmia. Eli asenna neitseellinen asennus Windows XP:llä niin, että ensin Windows XP, sitten Windows Update, sitten SP3, sitten IE8, sitten loput päivitykset ja sitten se Firefox 3.5.3. Jätä Avastit ja muut härpäkkeet pois. Asenna se nettitikkukin Firefoxin jälkeen niin on varmasti sekin pois laskuista.

Uskoisin asian olevan niin, että joko virustorjunta koittaa tehdä jotain hassa integroitumista selaimen kanssa ja se sitten on rikki, tai joku muu ohjelma on ylikirjoittanut jonkun saman kirjastotiedoston mitä molemmat käyttävät ja tämä on särkenyt Firefoxin tai jotain vastaavaa.

Noin yleisesti, Windowsiin pitäisi asentaa mahdollisimman vähän lisäohjelmia. Firefox tai joku muu selain on kyllä aika tarpeellinen Windows XP:ssä ja Windows 2000:ssa.

Ainahan sitten voi laittaa Windowsiin vaikka Operan tai Chromen.

• M-Kar kirjoitti:

"Windowsiin olin asentanut ainoastaan service pack 3:n, emolevyn piirisarjan ajurit, näytönohjaimen ajurit (ja directx:n), ZoneAlarm-palomuurin ja Avast-virustorjunnan. Olin lisäksi säätänyt lähiverkon asetukset kuntoon. Sitten laitoin nettitikun sisään, ajurit asentuivat, ja internet toimi hyvin IE6:lla. Mutta kun asensin firefoxin alkoi se surullinen jumittaminen. Eli aika selvä peli."

No ei yhtään. Minä olen asentanut Firefox 3:n myös neitseelliseen Windows XP SP3:n eikä ole ollut ongelmia. Eli asenna neitseellinen asennus Windows XP:llä niin, että ensin Windows XP, sitten Windows Update, sitten SP3, sitten IE8, sitten loput päivitykset ja sitten se Firefox 3.5.3. Jätä Avastit ja muut härpäkkeet pois. Asenna se nettitikkukin Firefoxin jälkeen niin on varmasti sekin pois laskuista.

Uskoisin asian olevan niin, että joko virustorjunta koittaa tehdä jotain hassa integroitumista selaimen kanssa ja se sitten on rikki, tai joku muu ohjelma on ylikirjoittanut jonkun saman kirjastotiedoston mitä molemmat käyttävät ja tämä on särkenyt Firefoxin tai jotain vastaavaa.

Noin yleisesti, Windowsiin pitäisi asentaa mahdollisimman vähän lisäohjelmia. Firefox tai joku muu selain on kyllä aika tarpeellinen Windows XP:ssä ja Windows 2000:ssa.

Ainahan sitten voi laittaa Windowsiin vaikka Operan tai Chromen.

Samoja vikoja vähän itsellä ensin syyllistin firefoxin. Mutta tätä nykyä pidän syynä liian vanhaa konetta, mikä ei yksinkertaisesti pyöritä flashia sivuilla jne.

http://www.adobe.com/products/flashplayer/systemreqs/

Kun katsoo noita video vaatimuksia niin huomasin itsellä, että alkaa vaatimukset nousemaan. Ei ihme että joku youtube on niin hemmetin raskas koneelle.

• sfinski80 kirjoitti:

Samoja vikoja vähän itsellä ensin syyllistin firefoxin. Mutta tätä nykyä pidän syynä liian vanhaa konetta, mikä ei yksinkertaisesti pyöritä flashia sivuilla jne.

http://www.adobe.com/products/flashplayer/systemreqs/

Kun katsoo noita video vaatimuksia niin huomasin itsellä, että alkaa vaatimukset nousemaan. Ei ihme että joku youtube on niin hemmetin raskas koneelle.

Perjaatteessa toimii suhteellisen pienessä koneessa, mutta suositukset ovatkin sitten jotain ihan omaa luokkaansa.

• palomuuriton

kaksi palomuuria (ZoneAlarm-palomuurin ja Avast-virustorjunnan) päällä. Ja veikkaisin zonealarm olevan syypää. se ei oikein tule ff kans toimeen. Kokeile ottaa jompikumpi pois päältä ja kokeile toimiiko.

Ja kokeile vikasietotilaa, siel pystyy korjailee lisä osia

• Elooo

Joo eli koneessani toimii muuten hyvin kaikki äänet ja jne mutta explorerilla tai Firefoxilla ei kuulu netistä äänet, MUTTA kun käynnistää uudelleen niin sitten kuuluu. eli mitä minunn pitäisi tehdä ?? asetuksissa on päällä se että äänet jne toimii ja kuuluu.. pitääkö minun asentaa foxi uudelleen??

• Kantapään kautta.

Poista se Firefox, siitä ei ole kenellekkään mitään iloa. Olen kokeillut!!

• Firefox 3

Olen sillointällöin ladannut ja kokeillut Firefoxia. Olen aina joutunut poistamaan. Kone tullut todella hitaaksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      235
      6604
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      64
      3636
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      125
      3091
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2302
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      17
      1843
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1557
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1464
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1413
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1359
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1051
    Aihe