Kaverin ladossa seisoo vuoden 60 fargo paloauto, 5 tai 6 ltran v8 koneella ajettu jotain 15 tkm. Pelillä ajettu toissa kesänä viimeeksi. Mitähän moisella voisi tehdä, kunto on aika hyvä moottori varsinkin käy siististi. Pumputkin toimivat vielä viimeeksi kokeiltaessa. Onko kellään ehdotuksia vai unohdetaanko laite latoonruostumaan.
paloauto-60 tai jotain?
8
777
Vastaukset
- vakkasuomi vpk ?
Kastelujärjestelmä kurkkumaalle, tai peruna, sokerijuurikas ? Auton pumppujärjestelmän kytkis vain sadetuslaitteisiin. Vesi vaan avo-ajasta, lampi ym. Ideoita vain kehiin, kyllä käyttö löytyy.
- museoautoharrastaja.
Ei sitä ainakaan kannata romunkerääjälle myydä. Paloautoillakin on omat museoharrastajat, joten sen kyllä saa myytyä. Onhan se mukavampi kun auto on jäänyt tuleville polville ihailtavaksi, kun se että sen tuhoaisi.
Latokin on hyvä säilytyspaikka, jos ei myynti vielä ole ajankohtainen. Riittävästi vaan tilaa, että ilma pääsee kiertämään ja voihan sitä vaikka hieman suojata ruosteeltakin.
Paloautot eivät ole kovinkaan arvokkaita kun niitä alkaa myydä, hintaan vaikuttaa se, ettei niitä voi museorekisteröidä kuorma-autoiksi. Ainahan sitä voi yrittää myydä vaikka tarjousten perusteella ja katsoa paljonko siitä tarjotaan, tekee sitten päätöksen myykö sen vai säilyttää vielä ladossa.- vakkasuomi vpk
Tuossa ehdotuksessanikin homma lähtee juuri siitä, että auto säilyy muuttamattomana. Tiedän yhden kysyjän kanssa suunnilleen samanlaisen entisöinnin tarpeessa olevan paloauton. Muutama viikko sitten näin yhden entisöidyn, josta otin kuvia. Minua oikein raivostutti jo Finjetin purku romuksi.
Entäs nämä VR:n höyryveturimiehet ? Yhteistä toimintaa. Entäpä kun näitä suuria kohteita rakennetaan ja tulityöt on luvanvaraisia, niin niiden vapaaehtoinen vartiointi. Hommaa voisi junailla, vaikkapa vakuutusyhtiöiden kanssa yhdessä. Jospa vakuutusyhtiöt olisivat valmiita vaikka sponsoriksi siinä tapauksessa, elikkä saisi rahaa näiden muiden kunnostamiseen.
- ex.vpk:lainen
jo pari vastausta. Ei romuksi, ei kasteluautomaatiksi, vaan harrastajalle entisöitäväksi. Käyttöarvo noilla on lähellä nollaa tuollaisenaan, bensankulutus hipoo normiajossakin siinä 50-60 litraa sataselle. Hälytysajossa meni 1963 Fargo Power Wagonilla litra kilometrille vauhdin pysyessä kuitenkin samana, silloin vain mentiin kaasu pohjassa koko ajan. Lisäksi tehostamaton ohjaus nestejarruin on melko eksoottinen tämän päivän autoihin tottuneelle.
- unho
Ei se ladossa mitään kuluta ja alkuperäisenä se tulee säilymään.Katsotaan tulevaisuudessa löytyykö sille joku halukas entisöijä tms.
- ex-vpk:lainen
unho kirjoitti:
Ei se ladossa mitään kuluta ja alkuperäisenä se tulee säilymään.Katsotaan tulevaisuudessa löytyykö sille joku halukas entisöijä tms.
Jos vain tila riittää säilömään tuo niin ilman muuta pidä tallessa.
Käyttöarvo ei ajan saatossa edelleenkään tule nousemaan, mutta museoarvo sitäkin enemmän.
- Vihertäjä
Tuossa on paljon hyvää kierrätysmetallia. Tee ekoteko ja toimita se paikalliselle metallinkierrätystä harjoittavalle yritykselle tuhottavaksi.
- punainen kukko
otat vähän ajetun tekniikan talteen sekä sisustan osia tai listoja,jäähdytin jne joita katsot voitavan käyttää johonkin järkevämpään projektiin.paloautolle ei taida moneltakaan ymmärrystä löytyä noin harrastekohteena.saa toki minun puolesta rakentaa siitä vaikka sauna-auton jos niikseen=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337074- 386474
- 293544
- 453100
- 342744
- 162462
- 372198
- 162086
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481957- 341810