Kestääkö Lapin kullan brändi?

13+6

13

567

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T

siis nimikin on lapinkulta vai muuttaaako sekin nimee lahenkulta. kyl lahest pittää lopettaa ennemmin kun lapista!!

• Laukkuryssä

Meinaan toi Lapin kullan juominen, on siinä valmistuksessa käytetyn Torniojoen veden alkulähteet osittain tuntureilta lähtöisin. Ettei se ihan huuhaata ole toi tunturipurojen luoma imago Lapin kullalle. Itse en kyllä juo Lapin kullan olutta, kun en juo olutta muutenkaan..

• nimi:M.Erkki

en kyllä paljon ole juonut k.o. tuotetta (niinkuin en muitakaan oluita) mutta tuon tempun jälkeen loppuu se vähäkin.

• Kaanaan häät

Olvi on enää oikea olut ja kaikki tietää, että se on Iisalmesta.

• Muistoja pohjoisesta

Aikanaan kun asuin Torniossa, opin siellä kaksi Lapin kultaan liittyvää asiaa:
      Ensimmäinen oli että aina Lapin kullan tehtaan kohdalla piti tehdä kunniaa :D
      Toinen, että Tornion kaupunkilaisille tuleva Tornionjoen vesi puhdistettiin vain kerran, mutta Lapin kultaa varten kolmesti. Oluessa ei saanut olla sivumakuja. Liekö sitten pitänyt paikkaansa..

Surullista kuulla että yksi Tornion maamerkeistä poistuu. Surullista siksikin, että on hieno kaupunki ja ihmiset ihania. Paras paikka missä olen asunut!

• Humalikas

Lapin Kullassa on todellakin ollut sitä tunturipurojen raikkautta. Liiaksikin.

Useimmat muut oluenvalmistajat tietävät, että oluen tekoon tarvitaan myös maltaita ja humalia.

• zipappa

Siis tämän; "Lapin Kullassa on todellakin ollut sitä tunturipurojen raikkautta. Liiaksikin."

Toki oluen tekoon tarvitaan muutakin raaka-aineita kuin vesi, sehän on selvä.... Senhän tietävät muutkin kuin oluen valmistajat, varsinkin olutta juovat ihmiset....

• olutta joskus

on tulossa nyt Lapin kullan kohdalle, kuin vuosia sitten lopetettiin Karjala oluen teko Lappeenrannassa. Ilmeisesti keskittämällä oluen teko luulevat panimot, että ihmiset jatkavat oman merkkinsä ostamista edelleen, vaikka tuote tehdäänkin jossain aivan muualla harhaanjohtavalla nimellä, kuten on nyt käymässä Lapin kulta oluelle. Onneksi on vaihtoehtoisia olutmerkkejä joita voi myös ostaa ja nauttia ja samalla voi poikotoida ko. merkkejä ja panimoa samalla, että vaihtaa toisen panimon tuotteisiin.

• Rams

En ole ko.olutta juonut, kun se ei suussa ole maistunut, että lopetettakoon koko tuotanto.. Se lappalainen mitä ruuhkasuomessa on myyty on sitten jo vuosia tehty lahdessa...

• Rams kirjoitti:

En ole ko.olutta juonut, kun se ei suussa ole maistunut, että lopetettakoon koko tuotanto.. Se lappalainen mitä ruuhkasuomessa on myyty on sitten jo vuosia tehty lahdessa...

On se tämä kapitalistien maailma. Tunturipurojen raikkautta on slogan. Mitäs se siel lahden paskakasojen joukkoon sopii? Asuin 3 vuotta ko tehdasta vastapäätä ja mikään ole sen parempaa ko herää maltaan tuoksuun... Se on nyt loppu Lapin Kullan ostaminen.....

• Norkonomi

Brändi on aina pelkkää satua. Lapin Kultaan liittyvä satu tunturipurojen raikkaudesta on vuosikausien mittaan maksanut valmistajalle satoja miljoonia euroja. Tornionjoki on kuitenkin Tornion kohdalla edelleen samanlainen avoviemäri kuin jo vuosikymmeniä sitten.
      Koska Lapin Kulta on tuotteena ihan samanlaista ruunan kusta kuin muutkin suomalaiset oluet, satuilua on nyt vain muutettava, ellei suorastaan aloitettava alusta.
      Heineken ei varmastikaan ole vaivautunut ajattelemaan Tornion yksikön alasajosta päättäessän, että se saattaa joutua mitätöimään brändinrakenteluun tähän mennessä sijoitetut investoinnit ja maksamaan vielä kenties yhtä kovan hinnan uuden lorun rakentamisesta.
      Mahtaako olla kannattavaa, jos parin vuoden kuluttua on sitten lakkautettava koko Lapin Kullan tuotemerkki?

• Itse päätin vaihtaa merkkiä.. Hetkisen Lahdessa asuneena en todellakaan tahdo juoda lahtelaista Lapparia :D

• Silläselvä

Brändiä ei voi syödä tai juoda. Oli se sitten kuinka hyvä. Täytyy sen oluenkin joltain maistua. Muutenkin kuin saunakaljana kovaan janoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1558
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1549
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1353
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1008
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      971
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe