Nenä kipeä

hämmentynytt

Terve,

Tuota.. Minulla on melko omalaatuinen ongelma, jonka olen melko varmasti aiheuttanut aivan itse.
Minulla on aina ollut hieman "pyöreä" sanoisinko perunanenä. Muutamia kuukausia sitten, kun olin suihkussa katsosin peiliin ja päätin hieman painella nenääni, ihan muuten vain, huomasin sen jäävän hieman pienemmäksi, ainakin vähäksi aikaa. Joten tästä tuli tapa, jonka toistin päivittäin. Aluksi nenä ei tuntunut kipeältä painelun jälkeen, mutta mitä pidempään painelua jatkoin nenä meni vaikeammin pienemmäksi. Ja nyt kuukausien jälkeen on sellainen tilanne, että nenänpää näyttää vieläkin leveämmältä ja turvonneelta, rusto isommalta ja vasemmalla puolella nenänpäässä tuntuisi ruston olevan hieman ylempänä ja se sattuu ja jomottaa, vaikka en tekisi sille mitään. Tätä on nyt jatkunut muutamia viikkoja. Joten haluaisin kuulla muilta ihmisiltä neuvoja mikä on tilanne ja mitä tehdä asialle. Eniten murehdituttaa vasemman puolen "vinous" jos voisi sanoa ja luultavasti siitä johtuva inhottava jomotus.

Pyytäisin pikaisia vastauksia, toivon ettei leikkauksia tarvittaisi...
Vai olenko tulossa vain vainoharhaiseksi :/

3

3376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nenänenä

Minulla on ollut aivan sama tapa itselläkin ja jossain vaiheessa aloin miettiä, että onkohan se aivan hyvästä nenälle. Itsekin painelin nenänpäätä sivuilta, ikään kuin lyttyyn. Nenä mielestäni näytti kyllä pienenevän, mutta todennäköisesti näin ei tapahtunut. Tai kuten sanoit, niin vaikutus ei ollut kovin pitkä. Tai toisaalta samalla kun puristelin nenää lyttyyn niin nenästä poistui myös talia, joka saattoi tehdä vaikutelman että nenä olisi pienentynyt. Itsekkin lopetin puristelun kun tuntui että nenä alkoikin turvota pienenemisen sijaan. Puristelusta on jo muutama vuosi aikaa ja nykyisin olen aika sinut nenäni kanssa, vaikka se ei ole miksikään muuttunut. Mutta pakko myöntää että näinäkin päivinä silloin tällöin tulee mietittyä että voi kun se olisi hieman pienempi..

• leikkauksessa käynyt

Nenää ei tosiaan kannata painella, rusto muokkautuu ajan myötä mutta eiköhän se suunta ole vain huonompaan. Nenä alkaa rustoittua ja arpikudosta voi kasvaa. Yhtään ei kannata enää nenään koskea vaan antaa sen olla rauhassa. Kipeä ja turvoksissa se voi olla pitkäänkin tuollaisen painelun jälkeen ilman, että siinä mitään erityistä on tapahtunut. Mutta kannattaa yrittää keskittyä ajattelemaan niitä omia hyviä ja kauniita puolia eikä rumia! Jokaisella on joitain kohtia kasvoissa ja vartalossa joihin ei ole tyytyväinen. Ja ylipäänsä ulkonäön pohdiskelun sijaan kannattaa tietoisesti tehdä ja miettiä jotain muuta!

Ja aina voi käydä plastiikkakirurgin (neniin) erikoistuneen, jos asia kovasti vaivaa. Kokemuksesta tiedän, että sitten se nenä vasta ongelmaksi voikin muotoutua, jos käy leikkauksessa. Paras on vain yrittää hyväksyä ulkonäkö sellaisena kuin on ja keskittyä niihin muihin elämän asioihin.

• Anonyymi

Minulla turposi ja meni kipeäksi vasenpuoli niistämisestä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      296
      7271
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      69
      5294
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      146
      3367
    4. Kylillä nainen puhutaan

Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?
      Ikävä
      111
      2726
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      162
      2469
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1920
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      183
      1736
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      31
      1578
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1554
    10. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      31
      1510
    Aihe