Näyttävät olevan aika hinnoissaan mutta niin sairaan hienoja esim. tämän ilmoituksen
" http://www.bibika.ru/card.php?gidcar=1084592&nail="
GAZ 14 "Tshaika" on halvin ja maksais 330 tuhatta ruplaa eli noin 7,5 tuhatta euroa. ilmoituksen mukaan vaihdelaatikko (automaatti) on remontin tarpeessa. Samalla sivustolla seuraavaksi halvin olisi 400 tuhatta ruplaa. Siinä ei ole ikävä kyllä kuvaa mutta onhan se täsmälleen samannäköinen vaikka vuosimalli on1978. Eipä juuri tulis toista samanlaista Suomen maanteillä vastaan. Tietty hyvä, että sen sais museorekisteriin koska siinä on varmaan sikamaiset päästöt ja autovero ja vakuutukset päätä huimaavat
Neuvostolimusiini
6
837
Vastaukset
- ...........
Eivät nuo nyt niin kalliita ole, erittäin pieninä erinä valmistetuista autoista kuitenkin puhutaan.
- aloittaja...
nyt kallista oikeen on, mutta kun samalla rahalla sais samanikäisen Rolls-Roycenkin vaan siinä ei mun mielestä oo samaa prestiisiä. Varsinainen neuvostojohtohan ei noilla Tshaikoilla ajanu vaan niillä oli ZIL:it (Zavod Imeni Lihatshova). Niitä ei myynnissä ole edes venäjänkielisillä sivuilla. Ja muutenkin ZIL ois liian iso henkilöautoksi, elikkä semmoinen missä on kaks takapenkkiä vastakkain.
Vois helposti kuvitella, että ZIL:n viimeinen kirjain viittais Leniniin mutta niin ei oo vaan oo vaan "Lihatshovin mukaan nimetty tehdas." - mobilisti34k...
niitä sentään jokunen tuhat valmistettu, lähinnä vertailukohtana vois olla De Loreanit, joita tehtiin 1981-83 noin 8000 kpl, suurin osa niistä vielä liikenteessä kun ei kai semmoisilla raski ajaa, autoscout24-sivulla oli muistaakseni 4 kpl myytävänä kun viimeksi katoin ja halvin oli 20 t€, Italiassa.
- pois kuleksimasta
ilmeisesti valmistettu vaan reilu tuhat kappaletta, jotka varmaan ovat haluttua keräilykamaa varsinkin lännessä mutta kielimuuri ja epäluottamus estänee enemmät kaupankäynnit. Esim. mobile.de -sivuilla oli tasan yksi ainut kappale myynnissä, bulgarialaisten vip-henkilöiden käytössä ollut valmistusnumero 523, ja hintapyyntö 45 t€ eli reilu kaks miljoonaa ruplaa. Ebayssa ei ollut yhtään ainutta. Nyt äkkiä ostamaan tuo 330 tuhatta ruplaa maksava yksilö vaikka olisikin loota rikki, ei sen korjaaminen edes suomalaisen autokorjamon taksoilla voi maksaa niin paljon kun, mitä siitä vois myytäessä saada? Kuka ehtii ostamaan...
- ...................
ei kannata haaveillakaan kohtuuhinnalla, samalla sivulla oli kaksi semmoista neuvostojohdon limusiinia, ilman kuvia ja Uzbekistanissa nekin. Hintana noin 3 miljoonaa ruplaa eli noin 100 t€ eli kymmenkertainen hinta vaikka Rollssiin verrattuna. Aika hinta luksusladasta. Mutta niitä varmasti ei ole tehty edes tuhatta kappaletta, toisin kuin tshaikkoja GAZ 14.
Mutta semmoiset harvinaisuudet maksaa juuri niin paljon kuin ostajalla on rahaa. - ......
Suomessa on runsas tarjonta vanhoista autoista, joista sais keski-Euroopan markkinoilla paljon enemmän kuin niistä täällä pitää maksaa. Esim. museorekisterissä olevan Volvo 144:n saa täällä noin 2000 eurolla mutta Euroopassa niistä pyydetään kolminkertainen summa. Ja sama pätee muihinkin vanhoihin autoihin. Siellä ajellaan uudemmilla autoilla ja siksi vanhat klassikot on harvassa mutta Suomessa niitä riittää, ainakin vielä, ennen kuin joku hoksaa bisnesmahdollisuuden tässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336544- 356023
- 293324
- 452770
- 342604
- 152288
- 372158
- 161996
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401839En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191757