Kissat repivät

Kisulit0

Hei, osaisiko joku neuvoa mitä voi tehdä kun kissat repivät tapetteja, kissojen karkottavaa ainetta olen koittanut seiniin suihkia mutta ei. Ja miten nuo revityt kohdat saisi helposti siistiksi? Tauluja on vähän vaikea laittaa joka kohtaan :)

6

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2009a

raapimispuu, ja tapetoi seinä uudelleen.

• mikamikamika

Jos itsellä ei kantti riitä niin eläinlääkäri auttaa piikin kanssa....kuollut kissa ei tapetteja riko

• kintut verillä

Naputtele raapimiskohteisiin nuppineuloja ja katkaise nuppi pois niin että neulaa jää näkyviin n. 15mm jopa loppuu siitä kohti raapiminen.

• kissaihminen--
        kintut verillä kirjoitti:

Naputtele raapimiskohteisiin nuppineuloja ja katkaise nuppi pois niin että neulaa jää näkyviin n. 15mm jopa loppuu siitä kohti raapiminen.

Voisit yrittää kevyesti etikalla kostutetulla rätillä pyyhkäistä tapettia, ei siis märäksi vaan niin, että hajua jäisi, tai vaihdoehtoisesti sitruunaa.. Jälkiä ei saa korjattua mitenkään.. Kokemusta on, neljän kissan tekosista :) Meillä ei koskaan revitä tapettia muuta kuin nurkista.. Kannattaisi harkita tapettien poistoa kokonaan, uudelleen ei kannata ruveta tapetoimaan- lopputulos on kuitenkin taas sama.

• Hullukissatäti

Kuten joku mainitsikin, raapimapuu ja lisää virikkeitä kissoille. Myös apteekista saatava FeliWay suihke voi auttaa jos tietyt kohdat ovat aina raapimisen kohteina.

Hyvä idea voisi olla vaikka kiipeily "hyllyt" kissoille, sellaiset mitä saa myös raapia ja joita pitkin voi kiipeillä ja mistä voi tähystellä asuntoon. Revittyihin kohtiin ei auta oikein muu kuin uusi tapetti.

Kissahan raapii jättääkseen paikkaan oman hajumerkkinsä eli feromonia. Silloin kannattaa suihkuttaa juuri tota FeliWaytä. Kyse voi olla myös tekemisen puutteesta, eli kaikenlaista kissan "sallittua" tekemistä pitäisi rohkaista esim kissanmintun avulla.

• kissojen voittama

Mulla ei toimi mikään suihke eikä Feliwaykään ainakaan merkittävästi. Päätin siis antaa kattien raapia seinää (onnkeks repivät vaan yhdestä kohdasta) ja korjata vuokrasopimuksen loputtua. Nykyisessä asunnossa on seinät pelkässä maalissa.

Nuo ovat olleet satunnaisia raapijoita, onneksi pysyvät yleensä raapimapuussa tai tietyssä räsymatossa. Mä olen käyttänyt mandariinin-, sitruunan- ym sitruksien kuoria karkotteena, toimivat päivän - pari. Tuo on tietysti helpompaa sohvalla kuin seinässä.

Yleensä olen kuitenkin alistunut ja sallinut raapimisen, tehnyt vanhoista farkuista suoja runkopatjan päähän, sohvan selustalle viltti jota saavat raapia jne. Tuo on lopulta helpointa.

Eli: olisko sulla mahdollisuutta tehdä siihen seinään "raapimapuu"? Vaneriin farkkua/juuttikangasta tai jotain, vähän hierot siihen kissanminttua ja seinälle sille korkeudelle, mitä raapivat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      164
      4202
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2484
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2141
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1302
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1261
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1152
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1112
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      102
      928
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      840
    Aihe