Puulava Nissan 4x4 pick upiin...

19+6

Olen ostamassa sopivasti mätää -89 nissanin pickuppia.
Onkohan olemassa mitään juridista estettä rakentaa puulavaa vanhan ruosteisen laatikon tilalle?
Tykkään joskus jopa sellaisen nähneeni....

Toinen juttu, tietääkö kukaan sattumoisin, onko lava vain pultattu runkoon kiinni? Mahtaako perään menevä johtosarja olla juuri sen lavan syövereissä? Muita mahdollisia propleemia irroituksessa?

7

2775

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puulavailija

Aikanaan tein uuden lavan Suzuki Carry avolavaan. Rautarunko, vaneripohja ja puulaidat. Ei mitään juridisia ongelmia. Tuohon johtosarjakysymykseen osaa vastata...

Petri

• PekkaHoloppa

...kunhan auton ulkomitat eivät muutu.

• Draivari

Parhaiten ja varmemmin saat oikeata tietoa katsastustoimistosta. Ei ainakaan tule tehtyä turhaa työtä.
      Itse olen eri asioita kysellyt ja aina saanut asiallisia ohjeita

• 4x4

Itse oon isuzu pickupista justiinsa heivannut lavan mäelle ja metallirunko vaneripohja/laitainen lava on tilalla. Pitkähytti isuzussa ainakin lava kiinni neljällä pultilla, lyhythyttisessä taitaa olla peräti kahdeksan.
        Takavalot ovat osa lavarakennetta, mutta niiden johtosarja kulkee todennäköisimin lavan alapinnassa.
        Eli takavalot irti ja johtosarjan kannakkeet, niin lavan voi heivata mäkeen. Jotkut yleismalliset työkonevalot tms. jonnekin uuden lavan alle niin a vot!

• aikas hyvä
        4x4 kirjoitti:

Itse oon isuzu pickupista justiinsa heivannut lavan mäelle ja metallirunko vaneripohja/laitainen lava on tilalla. Pitkähytti isuzussa ainakin lava kiinni neljällä pultilla, lyhythyttisessä taitaa olla peräti kahdeksan.
        Takavalot ovat osa lavarakennetta, mutta niiden johtosarja kulkee todennäköisimin lavan alapinnassa.
        Eli takavalot irti ja johtosarjan kannakkeet, niin lavan voi heivata mäkeen. Jotkut yleismalliset työkonevalot tms. jonnekin uuden lavan alle niin a vot!

tässä Kone-Id: 792684 tämän näköinen teos.

• Avaaja
        aikas hyvä kirjoitti:

tässä Kone-Id: 792684 tämän näköinen teos.

Nimittäin tuo 792684, ja vielä kippiki.

Onko tuo lava leveämpi, ku nissanin alkuperäinen? Voipi olla näköharhaki.

• Stedi87

Itsellä hallissa juuri kyseinen -98 vuotinen kulkupeli (samaan runkoon tehty) hallissa lava irroitettuna... Lava on kiinni neljällä pultilla ja kahdella mutterilla. Johtosarja on hivenen vittumainen irroittaa mutta onnistuu kyllä tunnissa... ;) katsastus konttorilla sanottiin ettei tarvi olla muuta kuin valot ja kurasuojat paikallaan, mutta jos jonkun lavan meinaa tehdä niin mitat ei saa muuttua ja teräviä kulmia ei saisi olla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7074
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6474
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3544
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3100
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2744
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2462
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1957
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1810
    Aihe