Kädessäni oli ollut ihottumaa kuten taipeissa jo toista vuotta. Perheeseen hankittu kääpiösnautseri on jossain määrin nuolemisvimmainen, mutta kohdistanut taipumuksensa mm. pentuihinsa jne. Kädessäni oli ollut rasittavaa ihottumaa jo kait kolmatta vuotta (kuten taipeissakin vähemmöän aikaa), ja kun pikkunarttu halusi sitä koko ajan nuolla, niin ihmettelin, että mitä se meinaa ja otin käden pois ja rapsutin koiraa.
Viime viikolla olin jotenkin masentunut ja väsynyt ja ajattelin että nuolkoon koiraa ihottumaa jos haluaa. Välillä rapsutin hurttaa kiitokseksi unissani. Eilen katsoin peukaloani ja huomasin hämmästyksekseni, että useiden neliösenttien ihottuma-alue oli kutistunut minimaaliseksi. 95% ent. ihottuma-alueesta oli tervettä ja enää joku 5x6 mm ihottuma-alue peukalonkynnen lähellä todisti, että ongelmaa oli edes ollut olemassa.
En väitä mitään, enkä esitä mitään, mutta ajatus että evoluutio olisi kehittänyt suden (l. koiran) suuhun joitain parantavia aineita tuntuu loogiselta. Miksi ihmeessä koirat tai kissat nuolisivat haavojaan, jos se olisi haitallisempaa kuin olla nuolematta niitä? Ja kääntäen, jos evoluution kannnalta haavanhoito on tärkeää, niin miksi ihmeessä evoluutio ei olisi suosinut niitä eläimiä, joilla on syljessä parantavia aineita?
En nyt väitä että tällä olisi jotain hirveän suurta merkitystä, mutta jos koira voi nuolla ihottuman pois ja mä pääsen vaivasta eroon, niin se riittää mulle. En aio sitä todeksi lääketieteeellisetsi osoittaa, mutta toisaalta; Haluan kuulla teorian ja tutkimusnäytön jonka mukaan koiran (kissan) syljessä ei ole parantavia ainesosia ja evoluutiobiologisen selityksen miksi haavojen nuoleminen olisi haitallista eikä hyödyllistä.
Ihottuma ja koirako sen paransi?!?
Yllättynyt
0
187
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1644292Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372494- 1552151
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 811308
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311162Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441132Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103935Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115860