Lämpöä Passatiin?

Paleleleleleva

Passat 2004, 2-litrainen bensa. Ei oikein lämpee eikä oikein pysy ikkunat kuivina. Mitään vuotoja tai muuta näkyvää vikaa ei ole havaittu. Hiukan kun on pakkasta niin täytyy pitää lämpö melkein täysillä ja puhallus kolmosella. Pojalla on Variant 2002, siinä riittää samalla kelillä kun lämppärisäädin osoittaa klo 11 paikkeille ja puhallus on kakkosella.

13

1502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - minä vain .

      Vanha konsti: hyppynaru hanskakoteloon, niin riittää lämpoä... ;)

      Asiallisesti ottaen, taitaa olla moottorin termostaatti rikki (jumittunut auki). En tunne tuon moottorin rakennetta (ja miten ahtaasti se konehuone on rakennettu), mutta tuskin on paha remontti...

    • P.Assat

      Onhan siinä moottorin lämpömittari. Siitä näkee nouseeko koneen lämpö normaalisti. Hytin kosteus taas voi johtua vaikkapa raitisilmasuodattimen tukkeutumisesta tai, että ilma kiertää vaan sisällä. Ja jos neste vajuu vähänkin, voi pikku vuoto olla lämppärin kennossa. Jos koneen lämpö alhaalla, niin termarihan se yleensä vaihdetaan.

      • Paleleleleleva

        Moottorin lämpö nousee normaalisti. Raitisilmasuodatin ei ole tukossa. Neste ei vajene.


      • sitten
        Paleleleleleva kirjoitti:

        Moottorin lämpö nousee normaalisti. Raitisilmasuodatin ei ole tukossa. Neste ei vajene.

        ei jää paljoa vaihtoehtoja, vesi ei jostain syystä kierrä kennon kautta. Ilmalukko jossain kohtaa tai kenno tukossa, tuskin tukossa tuon ikäisessä autossa, ellei joku ole joskus paikannut jäähdytysjärjestelmää paikkausaineella.

        Ilmalukosta, kokeiles ajaa kone lämpimäksi, purista kennolle menevä letku tukkoon siitä kohtaa mihin asti se on lämmennyt, apumies polkee kaasua ja samalla löysäät otteen. Voi tehdä yksinkin jos autossa on vaijerikaasu. Toistat saman niin monesti että paluuletkukin on lämmin. Näin joutui ilmaamaan kennon eräässä seatissa. Useimmissa autoissa lähtee kiertämään kennossakin itsestään vaikka nesteet ois käyttänyt pihalla.

        Ikkunoitten huurustumiseen voi vaikuttaa mm märät lattiamatot. Ne eristeet ei kuiva pitkänkään ajon aikana. Jos litimärät, nopein keino leikata raakasti teräaseella märkineet irti ja viedä sisälle jonnekkin lämpöiseen paikkaan, esim saunaan kuuman kiukaan läheisyyteen.


      • PP.Assat
        sitten kirjoitti:

        ei jää paljoa vaihtoehtoja, vesi ei jostain syystä kierrä kennon kautta. Ilmalukko jossain kohtaa tai kenno tukossa, tuskin tukossa tuon ikäisessä autossa, ellei joku ole joskus paikannut jäähdytysjärjestelmää paikkausaineella.

        Ilmalukosta, kokeiles ajaa kone lämpimäksi, purista kennolle menevä letku tukkoon siitä kohtaa mihin asti se on lämmennyt, apumies polkee kaasua ja samalla löysäät otteen. Voi tehdä yksinkin jos autossa on vaijerikaasu. Toistat saman niin monesti että paluuletkukin on lämmin. Näin joutui ilmaamaan kennon eräässä seatissa. Useimmissa autoissa lähtee kiertämään kennossakin itsestään vaikka nesteet ois käyttänyt pihalla.

        Ikkunoitten huurustumiseen voi vaikuttaa mm märät lattiamatot. Ne eristeet ei kuiva pitkänkään ajon aikana. Jos litimärät, nopein keino leikata raakasti teräaseella märkineet irti ja viedä sisälle jonnekkin lämpöiseen paikkaan, esim saunaan kuuman kiukaan läheisyyteen.

        Muistelen, että 80-Audissa oli ilmaus ruuvikin siinä kennolle menevässä putkessa joten lienee Passatissakin


      • PA.Ssat
        PP.Assat kirjoitti:

        Muistelen, että 80-Audissa oli ilmaus ruuvikin siinä kennolle menevässä putkessa joten lienee Passatissakin

        Ja ilmausruuvi on yhdyssana:)


    • Eskoo

      Passatista en tiedä, mutta yleensä autossa on vesiventtiili, joka ohjaa vettä tarpeen mukaan lämmittimelle. Niillä on tapana jumiutua.

      • - minä vain -

        Tuolta työkonepuolelta on kokemusta tuosta vesiventtiilistä, kun se rikkoutuu eikä pysy enää kiinni - ei tule kesähelteellä vilu, kun lämmityslaitekin pukkaa täysillä kuumaa...


    • xxxvv

      Vesipumppu hajalla(siivet).

    • ....

      On alle max-5 tai siitä lämpimämpää, laita ac päälle, tulee kuivempaa ilmaa ja ikkunat pysyy auki.
      Kyllä kai -04 passatissa jo ilmastointi on?

      • Paleleleleleva

        Onhan siinä AC ja kyllä se auttaakin, mutta ei sen sitä pitäisi vaatia ja joka tapauksessa -15 on sitten edelleen ongelma.


      • kaik on koettu
        Paleleleleleva kirjoitti:

        Onhan siinä AC ja kyllä se auttaakin, mutta ei sen sitä pitäisi vaatia ja joka tapauksessa -15 on sitten edelleen ongelma.

        Passat Variant Diesel v.2006 uutena ostettu ja koko ajan on ollut talvella kylmä. Koneen lämmitystä varten on Webasto, joka käynnistyy automaattisesti, kun virta kytketään avaimesta.Näillä keleillä on ajettava n. 20 km ennenkuin moottori saavuttaa normaalilämmön. Kajuutassa on kylmä koko ajan. Tänään hävisi jarrut. jarrutehostin lakkasi toimimasta ja säikäytti aika lailla, kun hampaat irvessä piti painaa poljinta ettei törmännyt mihinkään. Sellainen talviauto Suomen oloihin tämä Hitlerin kosto. Tämä on 3. uutena hankittu ja joka kerta uusi on ollut edellistä surkeampi.Moottorin tehokin on edellistä heikompi.


      • osssss
        kaik on koettu kirjoitti:

        Passat Variant Diesel v.2006 uutena ostettu ja koko ajan on ollut talvella kylmä. Koneen lämmitystä varten on Webasto, joka käynnistyy automaattisesti, kun virta kytketään avaimesta.Näillä keleillä on ajettava n. 20 km ennenkuin moottori saavuttaa normaalilämmön. Kajuutassa on kylmä koko ajan. Tänään hävisi jarrut. jarrutehostin lakkasi toimimasta ja säikäytti aika lailla, kun hampaat irvessä piti painaa poljinta ettei törmännyt mihinkään. Sellainen talviauto Suomen oloihin tämä Hitlerin kosto. Tämä on 3. uutena hankittu ja joka kerta uusi on ollut edellistä surkeampi.Moottorin tehokin on edellistä heikompi.

        Onhan tdi tunnetusti kylmä.
        Nyt myös TSI.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5840
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5343
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3034
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2088
    7. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      38
      2043
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1691
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1656
    Aihe