Omistan Passat 2.0FSI automaatin -05 (3C) jossa jakopääremontti ohjekirjan mukaan on suoritettava 180tkm välein. Olen kuullut hyvin ristiriitaista tietoa asiasta, jopa kahdelta tutulta jotka työskentelevät ammatikseen kyseisen merkin parissa. Väitetään että on USEITA tapauksia jossa jakopäänhihna on katkennut ennen aikojaan ja Saksasta annetaan asiaan aina punaista valoa, eli jos ei takuu voimassa niin asiakas maksaa. Tämän takia maahantuoja suosittelee vaihtoa 120tkm välein. Onko kyseessä täysin markkinakikka vai onko jollain kokemuksia/kuullut että ongelmia tosiaan ilmenee. Kyseistä remonttia ei halua huvikseen maksaa, mutta jos huhuissa on perää niin mielummin pitää auton ehjänä. Eriasia on mitä kuluttajasuojaviranomainen asiaa sanoo. Vaikka takuu onkin mennyt umpeen niin kohtuullisessa ajassa tuotteen ei pitäisi hajota. Se mitä tuo kohtuullinen aika on se onkin tapaus erikseen. Kiitos jo etukäteen!
Passat 3c jakopäähihna!!!
6
4202
Vastaukset
- Väenö.
suomen oloissa,jossa on kylmempiä kylmäkäynnistyksiä,on vaihtoväli lyhempi,koska hihna on kovemmalla rasituksella,120 tuhatta,tai 6 vuotta.Hihnan vaihto maksaa noin 500 merkkiliikkeessä,mikä on huomattavasti halvempaa kuin koneremontti.Sanoisin,että ei kannata ylittää monta kymmentä tuhatta näistä ohjeista.
Hyvää joulua.- huomaa hyöty
Kilsat on jo liki paikallaan jos nyt kuitenkin vielä vähän tingittäisiin. 100 tuhatta tai kolme vuotta. Ja samalla hihnapyörät ja vesipumppu kerta ovat valmiiksi käsillä. Turha vaihtaa pelkkä hihna ja huomenna vesipumppu.
Kuluttajansuoja ei ota asiaan kantaa koska kyseessä on normaali kulutusosa.
Noi valmistajien suositukset menee välillä vähän metsään. Miten sama remmi toisessa autossa kestäisi 60tkm ja toisessa 120tkm. Varmuus vara parempi.
Samassa hötäkässä kun vaihtaa jäädyttäjän nesteet, termostaatin ja jarrunesteet niin hommahan näyttää ihan hyvältä.
Siinä tulee monta kärpästä yhdellä pellin avauksella.
Sano 30 vuotta vähän isomman laitoksen autoja huoltanut. - Elvis oli kala
huomaa hyöty kirjoitti:
Kilsat on jo liki paikallaan jos nyt kuitenkin vielä vähän tingittäisiin. 100 tuhatta tai kolme vuotta. Ja samalla hihnapyörät ja vesipumppu kerta ovat valmiiksi käsillä. Turha vaihtaa pelkkä hihna ja huomenna vesipumppu.
Kuluttajansuoja ei ota asiaan kantaa koska kyseessä on normaali kulutusosa.
Noi valmistajien suositukset menee välillä vähän metsään. Miten sama remmi toisessa autossa kestäisi 60tkm ja toisessa 120tkm. Varmuus vara parempi.
Samassa hötäkässä kun vaihtaa jäädyttäjän nesteet, termostaatin ja jarrunesteet niin hommahan näyttää ihan hyvältä.
Siinä tulee monta kärpästä yhdellä pellin avauksella.
Sano 30 vuotta vähän isomman laitoksen autoja huoltanut.Uudessa 1,6TDI Polossa on jakohihnan vaihtoväli 300 000km / ei aikarajaa.
- Pasa12354
Mikähän mahtaa olla jakohihnan vaihtoväli 1.9 tdi pumppusuutinmallissa (77kW), auto siis mallia -08?
- vwpassat2.0
Passat 3c 2.0Fsi 2006 maual , 150 000km ja remmi poikki 120km/h , ei tietoa menikö myös kansi . kallis moottori korjauttaa , mutta vaihto koneitahan saa edullisesti. >>>Suosittelen vaihtoväliksi vaikka 90000km , eipä ole huolia.
- kovaaajoa
Takuu korvaa jos ja kun posahtaa kone paskaksi, ennen suositus rajjaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod315939- 345433
- 293074
- 342454
- 442287
- 372118
- 152108
- 121701
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391686