mietin vaan että tilasin tossa eibachin madallusjouset autooni -30/-35mm.
No ne asennettiin samalla kun vaihdettiin uudet kiekot alle ja nyt hieman pohdituttaa:
Menikö asennus p*seelleen koska äijät oli laittanu -35 jouset eteen ja -30 jouset taa, joten tullaan vähän niinkuin perä alhaalla?
Eikös sen kuuluisi mennä niin että keula on alempana?
Madallus.. hmm..
11
2920
Vastaukset
- robottiroskaposti
1. jousia ei voi laittaa vääriin päihin - kun ovat erilaiset
2. nuo on juurikin madaltaneet edestä enemmän
3. jos perä on alempana kuin keula -> vähennä tavaraa kontista
4. taidat olla trolli- tollvana
joo siis juuri toisin päi, eli -35 taa ja -30 eteen... Miksei niitä muka voi laittaa väärin päin?
Ja mikä v. trolli?
TAKAKONTTI ON TYHJÄ! - robottiroskaposti
tollvana kirjoitti:
joo siis juuri toisin päi, eli -35 taa ja -30 eteen... Miksei niitä muka voi laittaa väärin päin?
Ja mikä v. trolli?
TAKAKONTTI ON TYHJÄ!http://www.tocar.fi/lowtec-madallusjouset-3020mm-pi-513.html?osCsid=90de89ec9fada15aa55f6c033e6e3704
kuvasta selvinnee miksi niitä ei voi yleensä laittaa väärin - koska ovat täysin erilaiset edessä ja takana - 123454
robottiroskaposti kirjoitti:
http://www.tocar.fi/lowtec-madallusjouset-3020mm-pi-513.html?osCsid=90de89ec9fada15aa55f6c033e6e3704
kuvasta selvinnee miksi niitä ei voi yleensä laittaa väärin - koska ovat täysin erilaiset edessä ja takanaja kiitos
- ???
Onko ne varmasti kyseiseen automalliin tarkoitetut jouset? Esim. jos laitat farkkuun sedanin jouset, niin perä todennäköisesti putoaa enemmän.
Itselläni kävi edellisen auton kanssa päin vastoin - Perä oli jopa ylempänä, kuin alkuperäisillä jousilla..- x40fin.com
Moro! Monesti näyttää, että keula olisi ylempänä, vaikka näin ei olisi.. Kannattaa mitata. Kylkilinja on joissain autoissa muotoiltu niin, että se näyttää "suoralta" kun auto on normaaliasennossa (yleensä keula hieman alempana) Kun jouset laitetaan, niin auto voi näyttää keulivan.
Laitoit jouset vakioiskareille, joten uusien varaosa -iskareiden laittaminen taakse varmasti korottaa perää ja suoristaa autoa. Yleensä on paras ostaa "lyhennetyt iskarit" kun laittaa madallusjouset, mutta käytännössä niitä ei tarvi kun vasta silloin jos madallus on yli 40mm. Kun on madallusjouset vakioiskarit, niin vakioiskarit on kovilla, ja niiden käyttöikä lyhenee huomattavasti. Mutta itsekkin 3 omaan autooni olen vain jouset laittanut, en koko alustasarjaa. Katso Biltemasta tai Motonetistä tms uudet iskarit itsellesi taakse, niin varmasti alkaa näyttämään paremmalta. Iskarit on vuosien saatossa kuoleentuneet varmasti monta senttiä :) - Miten?
x40fin.com kirjoitti:
Moro! Monesti näyttää, että keula olisi ylempänä, vaikka näin ei olisi.. Kannattaa mitata. Kylkilinja on joissain autoissa muotoiltu niin, että se näyttää "suoralta" kun auto on normaaliasennossa (yleensä keula hieman alempana) Kun jouset laitetaan, niin auto voi näyttää keulivan.
Laitoit jouset vakioiskareille, joten uusien varaosa -iskareiden laittaminen taakse varmasti korottaa perää ja suoristaa autoa. Yleensä on paras ostaa "lyhennetyt iskarit" kun laittaa madallusjouset, mutta käytännössä niitä ei tarvi kun vasta silloin jos madallus on yli 40mm. Kun on madallusjouset vakioiskarit, niin vakioiskarit on kovilla, ja niiden käyttöikä lyhenee huomattavasti. Mutta itsekkin 3 omaan autooni olen vain jouset laittanut, en koko alustasarjaa. Katso Biltemasta tai Motonetistä tms uudet iskarit itsellesi taakse, niin varmasti alkaa näyttämään paremmalta. Iskarit on vuosien saatossa kuoleentuneet varmasti monta senttiä :)Kerroppa nyt tyhmälle, miten ne iskarit vaikuttaa auton perän korkeuteen? Työntäähän nuo kaasuiskarit männän ulos, kun niitä ei ole autoon asennettu. Voima joka siitä syntyy, on kuitenkin niin pieni, ettei se nosta autoa kuin jotakin millin osia...
Tavalliset iskarit taas eivät nähdäkseni voi edes teoriassa vaikuttaa auton korkeuteen. Kun iskarin männän painaa pohjaan, se pysyy siellä vaikka maailman tappiin, ellei iskaria vedä takaisin pitkäksi. - bgngfhmhj,jh,
Miten? kirjoitti:
Kerroppa nyt tyhmälle, miten ne iskarit vaikuttaa auton perän korkeuteen? Työntäähän nuo kaasuiskarit männän ulos, kun niitä ei ole autoon asennettu. Voima joka siitä syntyy, on kuitenkin niin pieni, ettei se nosta autoa kuin jotakin millin osia...
Tavalliset iskarit taas eivät nähdäkseni voi edes teoriassa vaikuttaa auton korkeuteen. Kun iskarin männän painaa pohjaan, se pysyy siellä vaikka maailman tappiin, ellei iskaria vedä takaisin pitkäksi.iän myötä iskari kuoleentuu ja painuu kasaan muutaman sentin. monesti ryhti paranee kun vanhojen kuolleiden iskareiden tilalle vaihtaa uudet!
- miten?
bgngfhmhj,jh, kirjoitti:
iän myötä iskari kuoleentuu ja painuu kasaan muutaman sentin. monesti ryhti paranee kun vanhojen kuolleiden iskareiden tilalle vaihtaa uudet!
Jouset kuoleentuu ja painuu kasaan, iskarit menettää vaimennustehoaan. Ei iskarin minimi ja maksimipituus mihinkään muutu niiden ikääntyessä. Miten ihmeessä iskareiden kunto voisi vaikuttaa auton korkeuteen, kun ne eivät kanna kuormaa? Tuollainen tavallinen kaasuiskari painuu pohjaan jo kun sen päälle laitetaan kilon tai kahden kuorma.
Auton ajettavuuteen iskareilla on toki suuri vaikutus, yleensä selvästi suurempi kuin jousilla. Jos madalluksella tavoitellaan jotakin muutakin kuin menevämpää ulkonäköä, on iskareiden vaihto erittäin suositeltavaa.
- Ajatus
Eikö iskunvaimentimen liukuputken pituus vaikuta jousen esijännitykseen (=teholliseen korkeuteen) ja sitä kautta alustan korkeuteen? Eli jos uudessa iskarissa olisi jostain syystä erimittainen liukuputki, niin korkeus voi muuttua sitä kautta?
- ehkä syy
Monella keula on jäänyt pystyyn puslien takia, eivät anna periksi riittävästi, takana ei yleensä ole vastaavaa ongelmaa. Tämä ongelma ratkaistaan yleeensä vaihtamalla eteen polyuretaanista tehdyt puslat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316099- 345573
- 293144
- 342514
- 442427
- 152168
- 372138
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391726- 121721
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191697