Kyseessä siis diesel (D5) tuontiauto josta puuttu tuo (Ardic?) lisälämmitin. Kysymys kuuluu; pärjääkö miten hyvin ilman tuota lisälämmitintä? Tietääkseni lisälämmitin puuttu useimmista tuontiautoista. Riittääkö tehot esim jos ulkona on -15 astetta?
Pärjääkö ilman lisälämmitintä
7
1315
Vastaukset
- Tuleva D5 omistaja2
ja paljonko maksaisi lisälämmittimen asennus suunnilleen?
- tuonti se kannattaa
Tuo alkuperäinen Ardic lämmitin on täysi susi jota pitää vuosittain kalliilla huoltaa merkkjliikkeessä eikä vanhemmiten toimi sittenkään luotettavasti. Uusissa on tiettävästi joku toinen lämmitin.
- eraser-08
lämmöt noilla pakkasilla! Itse todennut että n.-12c niin pitää webaston olla autom asennossa niin hytissä tarkenee muuten ei! Hinnan heitän lonkalta n.1600e asennuksineen, ei ehkä riitä?
- On
eraser-08 kirjoitti:
lämmöt noilla pakkasilla! Itse todennut että n.-12c niin pitää webaston olla autom asennossa niin hytissä tarkenee muuten ei! Hinnan heitän lonkalta n.1600e asennuksineen, ei ehkä riitä?
Pärjännyt kylmemmälläkin kelillä jos termostaatti kunnossa ja tietysti kaupungissa ei ihan niin nopiaan lämpene normaaliksi.Webasto on tosiaan aika lähelle tuo 1600eu töineen ja hilppeineen Ardicci tuntuu olevan murheenkryyni.
- Lisäksi
On kirjoitti:
Pärjännyt kylmemmälläkin kelillä jos termostaatti kunnossa ja tietysti kaupungissa ei ihan niin nopiaan lämpene normaaliksi.Webasto on tosiaan aika lähelle tuo 1600eu töineen ja hilppeineen Ardicci tuntuu olevan murheenkryyni.
Ei ole kuin sätelylämmitin mutta letkulämmitin olisi yksi vaihto ehto mutta silloin täytyy se vesitila saada hyvin ilmattua ettei jää ilmakuplia muuten kärähtää lämppäri yksikkö.
- jppg
Lisäksi kirjoitti:
Ei ole kuin sätelylämmitin mutta letkulämmitin olisi yksi vaihto ehto mutta silloin täytyy se vesitila saada hyvin ilmattua ettei jää ilmakuplia muuten kärähtää lämppäri yksikkö.
Itselläni lämpö riittää matka-ajossa hyvin tuonne 15-20"C ainakin ilman lisälämmittimen käyttöä. (Ardic, joka on toiminut toistaiseksi hyvin kaksi vuotta). Sellaisen olen huomannut, ettei kannata pitää puhallinnopeutta automaatilla vaan käsisäädöllä aluksi ykkösellä ja sitten koneen lämmettyä kakkosella ja kolmosella. Tällä tavalla lämpö on riittänyt. Jotenkin tuntuu automaatilla puhaltavan niin kovilla virtausnopeuksilla, että moottori alkaa jäähtymään. Lämpö karkaa ilmanvaihdon kautta ulos. Pienemmillä puhallinnopeuksilla lämpö pysyy moottorissa kohillaan ja kabiinikin on riittävän lämmin, eikä lasit kuitenkaan huurru.
- jppg
jppg kirjoitti:
Itselläni lämpö riittää matka-ajossa hyvin tuonne 15-20"C ainakin ilman lisälämmittimen käyttöä. (Ardic, joka on toiminut toistaiseksi hyvin kaksi vuotta). Sellaisen olen huomannut, ettei kannata pitää puhallinnopeutta automaatilla vaan käsisäädöllä aluksi ykkösellä ja sitten koneen lämmettyä kakkosella ja kolmosella. Tällä tavalla lämpö on riittänyt. Jotenkin tuntuu automaatilla puhaltavan niin kovilla virtausnopeuksilla, että moottori alkaa jäähtymään. Lämpö karkaa ilmanvaihdon kautta ulos. Pienemmillä puhallinnopeuksilla lämpö pysyy moottorissa kohillaan ja kabiinikin on riittävän lämmin, eikä lasit kuitenkaan huurru.
Edellisen viestin lämpötila on tietenkin -15 ... -20, korjaus ennen kuin viisastelijat pääsee ihmettelemään ; ).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336764- 376253
- 293454
- 452910
- 342664
- 152348
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481907En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777