Pärjääkö ilman lisälämmitintä

Tuleva D5 omistaja

Kyseessä siis diesel (D5) tuontiauto josta puuttu tuo (Ardic?) lisälämmitin. Kysymys kuuluu; pärjääkö miten hyvin ilman tuota lisälämmitintä? Tietääkseni lisälämmitin puuttu useimmista tuontiautoista. Riittääkö tehot esim jos ulkona on -15 astetta?

7

1315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleva D5 omistaja2

ja paljonko maksaisi lisälämmittimen asennus suunnilleen?

• tuonti se kannattaa

Tuo alkuperäinen Ardic lämmitin on täysi susi jota pitää vuosittain kalliilla huoltaa merkkjliikkeessä eikä vanhemmiten toimi sittenkään luotettavasti. Uusissa on tiettävästi joku toinen lämmitin.

• eraser-08

lämmöt noilla pakkasilla! Itse todennut että n.-12c niin pitää webaston olla autom asennossa niin hytissä tarkenee muuten ei! Hinnan heitän lonkalta n.1600e asennuksineen, ei ehkä riitä?

• On
        eraser-08 kirjoitti:

lämmöt noilla pakkasilla! Itse todennut että n.-12c niin pitää webaston olla autom asennossa niin hytissä tarkenee muuten ei! Hinnan heitän lonkalta n.1600e asennuksineen, ei ehkä riitä?

Pärjännyt kylmemmälläkin kelillä jos termostaatti kunnossa ja tietysti kaupungissa ei ihan niin nopiaan lämpene normaaliksi.Webasto on tosiaan aika lähelle tuo 1600eu töineen ja hilppeineen Ardicci tuntuu olevan murheenkryyni.

• Lisäksi
        On kirjoitti:

Pärjännyt kylmemmälläkin kelillä jos termostaatti kunnossa ja tietysti kaupungissa ei ihan niin nopiaan lämpene normaaliksi.Webasto on tosiaan aika lähelle tuo 1600eu töineen ja hilppeineen Ardicci tuntuu olevan murheenkryyni.

Ei ole kuin sätelylämmitin mutta letkulämmitin olisi yksi vaihto ehto mutta silloin täytyy se vesitila saada hyvin ilmattua ettei jää ilmakuplia muuten kärähtää lämppäri yksikkö.

• jppg
        Lisäksi kirjoitti:

Ei ole kuin sätelylämmitin mutta letkulämmitin olisi yksi vaihto ehto mutta silloin täytyy se vesitila saada hyvin ilmattua ettei jää ilmakuplia muuten kärähtää lämppäri yksikkö.

Itselläni lämpö riittää matka-ajossa hyvin tuonne 15-20"C ainakin ilman lisälämmittimen käyttöä. (Ardic, joka on toiminut toistaiseksi hyvin kaksi vuotta). Sellaisen olen huomannut, ettei kannata pitää puhallinnopeutta automaatilla vaan käsisäädöllä aluksi ykkösellä ja sitten koneen lämmettyä kakkosella ja kolmosella. Tällä tavalla lämpö on riittänyt. Jotenkin tuntuu automaatilla puhaltavan niin kovilla virtausnopeuksilla, että moottori alkaa jäähtymään. Lämpö karkaa ilmanvaihdon kautta ulos. Pienemmillä puhallinnopeuksilla lämpö pysyy moottorissa kohillaan ja kabiinikin on riittävän lämmin, eikä lasit kuitenkaan huurru.

• jppg
        jppg kirjoitti:

Itselläni lämpö riittää matka-ajossa hyvin tuonne 15-20"C ainakin ilman lisälämmittimen käyttöä. (Ardic, joka on toiminut toistaiseksi hyvin kaksi vuotta). Sellaisen olen huomannut, ettei kannata pitää puhallinnopeutta automaatilla vaan käsisäädöllä aluksi ykkösellä ja sitten koneen lämmettyä kakkosella ja kolmosella. Tällä tavalla lämpö on riittänyt. Jotenkin tuntuu automaatilla puhaltavan niin kovilla virtausnopeuksilla, että moottori alkaa jäähtymään. Lämpö karkaa ilmanvaihdon kautta ulos. Pienemmillä puhallinnopeuksilla lämpö pysyy moottorissa kohillaan ja kabiinikin on riittävän lämmin, eikä lasit kuitenkaan huurru.

Edellisen viestin lämpötila on tietenkin -15 ... -20, korjaus ennen kuin viisastelijat pääsee ihmettelemään ; ).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6764
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      37
      6253
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3454
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2910
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2664
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2348
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2046
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1907
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1777
    Aihe