TV:ssä vain 1 HDMI liitäntä

Jani pihalla taas

En todellakaan ole tekniikan ihmelapsi, joten kysyn apua viisaammilta. Tilanne on se, että telkkarista löytyy vain yksi HDMI liitäntä, mutta miten ihmeessä saan HDMI-digiboxin ja HDMI-kotiteatterilaitteiston kytkettyä? Tietysti voin viritellä kotiteatterin perinteisellä tyylillä RGB-piuhoilla telkkariin, mutta haluaisin käyttää kuitenkin HDMI-liitäntää.

Onko olemassa jonkin sortin jakolaitetta johon voi kytkeä sekä kotiteatterin että digiboxin HDMI-kaapelit ja sitten tämän jakolaitteen telkkarin HDMI-liitäntään? Jos joku voisi linkittää tähän ketjuun ratkaisumalleja (tai ihan vain kirjoittaa miten kannattaa tehdä), niin olisin kiitollinen!

8

1838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • the switch

Tässä olisi, eli siis etsimäsi tuote on hdmi-kytkin. Halvin näytti olevan reilu 20e mutta niinkuin vanha sanonta kuuluu, niin... No kyllä varmaan tiedät. Valinta tuollaisilla halvemmilla pitää tehdä aina käsin, noiden mainitsemiesi laitteiden välillä.

http://www.mediaplazashop.com/

.

• ttppii

No eikös siinä "kotiteatteri"laitteessa ole HDMI-tuloja yhtään?
      Yksi mahdollisuus on, että laitat sen romun oven stoppariksi, johon sellainen jotenkuten ehkä kelpaa, ja ostat oikean vahvistimen ja oikeat kaiuttimet.

• mä vaan

Joo eli mulla on sony bravia 40kdl3400 telkku jossa kaks hdmi sisäänmenoa sekä harman kardon avr 260 vahvari.Telkussa on itsessään digipoksi ja kun ei ole hdmi ulostuloja niin kertokaa ihmeessä mulle miten mä saan kuvan ulos vahvarin kautta?vahvarissa skaalain joten en tiedä vaikuttaako jotenkin..olen harkinnut hdmi digiboksin hankkimista mutta en oo uskaltanut koska en ole varma hyödyttääkö se loppuen lopuks mitään...siinä ainakin olis ne ulos tulot..Kaipaisin kipeästi apua tähän ongelmaan??

• Kokeillaanpas näin

Siis mihin tarvitset hdmi-ulostuloa, jos tv:ssäsi on digiviritin? Miksi ihmeessä tv:n virittimen kuva pitäisi saada vahvarille?

• plugins
        Kokeillaanpas näin kirjoitti:

Siis mihin tarvitset hdmi-ulostuloa, jos tv:ssäsi on digiviritin? Miksi ihmeessä tv:n virittimen kuva pitäisi saada vahvarille?

Siis aloittajahan kertoi selkeästi että hän haluaisi kokeilla että josko tuo vahvistin osaisi skaalata tv-kuvan paremmin kuin tuo itse tv. Tähän voin todeta että ero on niin marginaalisen pieni ja oli suhde miten päin tahansa niin 99%:lla varmuudella hän ei eroa huomaa ollenkaan. Joten tuon voi unohtaa.

• plugins
        plugins kirjoitti:

Siis aloittajahan kertoi selkeästi että hän haluaisi kokeilla että josko tuo vahvistin osaisi skaalata tv-kuvan paremmin kuin tuo itse tv. Tähän voin todeta että ero on niin marginaalisen pieni ja oli suhde miten päin tahansa niin 99%:lla varmuudella hän ei eroa huomaa ollenkaan. Joten tuon voi unohtaa.

Siis ei "aloittaja" mutta kuitenkin...

• MAIJA -80
    • lisaahdmiliittimia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6624
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6063
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3344
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2810
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2624
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2308
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2006
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1863
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1767
    Aihe