Te jotka tiedätte Funchalista vähän enemmän, kenties asutte siellä, niin mistä kannattaa katsoa Funchalin säätiedotus? Nyt olen katsonut weather.com :sta, ja se lupaa joka päivälle 10 pvää eteenpäin 18-19 astetta, mutta oletan, että on olemassa joku tarkempikin paikallinen sivusto?
Mistä säätiedotus?
3
496
Vastaukset
- luotettavasti tk
Asun talvet madeiralla ja olen seurannut sääennusteiden paikkansa pitävyyttä useita vuosia. Yleensä on sanottava, että sään ennustaminen on täällä vaikeaa, sää vaihtelee nopeasti ja myös paikallisesti on isoja eroja. Kun Funchallissa paistaa, vuorilla sataa ja päinvastoin. Säätä ennustetaan täällä monessa palvelussa, mannermaalta ja paikallisesti. Täällä on oma meteorologinen asema, joka lyhyellä aikavälillä on tarkka, mutta pidemmän ajan ennusteissa on vaikeuksia. Niinhän säässä aina. Sellainen ennuste, joka on tarkennettu paikallisilla tiedoilla, on tarkin. Kun olen seurannut eri ennusteita, pidän alla olevassa osoitteessa olevaa yhtenä parhaimmista:
http://ultimahora.jornaldamadeira.pt/index.php?/component/option,com_eweather/Itemid,31/
Mutta eipä tämäkään ole erehtymätön. Kun madeiralla katsoo ikkunasta ulos ja toteaa, että aurinko paistaa, niin muutaman minuutin kuluttua voi olla pilvi päällä ja sadetta. Sen olen kokenut, että mikäli sääennuste lupaa kuurosadetta, kannattaa aina sateenvarjo ottaa mukaan kävelylle.18-19 C:n lukemat (maksimipäivälämpötila) ovat lähellä pitkän ajan (30 v) keskiarvoja (19,5-19,6 C) maalis-huhtikuussa Funchalissa. Paikallinen ennuste on luotettavin.
- pari päivää
Tulin juuri Madeiralta pari päivää sitten. Mikään sääennuste ei pitänyt paikkaansa kovin hyvin, katselin monta eri ennustetta ja kaikki muuttui saman päivän aikana aivan päinvastaiseksi. Siellä voi paistaa aurinko ja hetken kuluttua sataa jokin kuuro. Aurinkonotto lomaa kun hakee ei kannata Madeiralle mennä muuten suosittelen, lämmin ilma, ystävälliset ihmiset, liikenne rauhallista ym...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1624143Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372463- 1552141
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 801292
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241250Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311139Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441102Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.100918Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115840