"allergisoimattomuus"

Väiski-vaavi :)

Se joka vielä väittää että westiet eivät aiheuta allergiaa, erehtyvät todella! Oma tyttäreni (11v) oli lukenut netistä westieistä ja niiden "allergisoimattomuudesta". Tietenkin hän innoissaan kertoi minulle, allerginen kun on ja aina halunnut koiran, että tämmöinen koira nyt olisi toiveissa. Tietysti itsekin innostuin kun aina olen ollut koirarakas, ja niin sitä sitten etsittiin hyvää kenneliä.

Miten ihminen voikaan olla tyhmä! En käynyt edes testauttamassa tytärtä ennen westien ottoa. Kyseisessä kennelissä hän ei oireillut, joten en epäillyt mitään. Mutta kun pentu tuli kotiin, oli jo viikon kuluttua tytöllä käynnissä kauhea pärskintä ja niiskutus. Silmät turposivat ja henki ei tahtonut kulkea. Siinä sitten nappasi allergialääkkeen ja Väiski sai nukkua loppuyön kirjastohuoneessa, mahdollisimman kaukana tytön huoneesta. Aamulla heti pirautin kasvattajalle, ja hän lupasi etsiä Väiskille uuden kodin.

Kun jätimme yhdeksänviikkoisen Väiskin kasvattajan luokse odottamaan uutta kotia, tuntui siltä kuin katuisi koko loppuelämänsä että oli edes harkinnut koiran ottoa allergikkoperheeseen...

Tässä taas todiste siitä, että westiekin aiheuttaa allergiaa vaikka toisin usein mainostetaankin. Enemmän siitä kärsii jos ottaa koiran kuin on ottamatta. Tämä on surullista mutta totta.

2

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kappadokia

Kaikki on totta, mikä lukee netissä, niinkö???
      Jos on allerginen KOIRILLE, niin kaikki KOIRAT aiheuttavat allergiaa! Suurin osa koira- ja muista eläinallergioista on herkistymistä eläimen epiteelille, siis iholle - se, että koirasta ei irtoa karvaa, ei ole mikään allergisoimattomuuden merkki.

Anteeksi, närkästyin, mutta minua niin pistää vihaksi tuo usein toistettu asiantuntematon väite, että kaikki koirat eivät aiheuttaisi allergiaa - milloin se, milloin tämä rotu. Todennäköisesti luulo lähtee siitä, että allergiseksi todettu ihminen sattumalta sietääkin jotain koirayksilöä, ja siitä päätellään, että MIKÄÄN sen rodun edustaja ei aiheuta allergiaa. Tai jos ei lähde karvaa, ei voi aiheuttaa allergiaa? Et varmasti ole ainoa, joka saa murhetta näiden typerien väitteiden takia!

Olen itse vähän samassa jamassa, lapsi allerginen, mutta itse elänyt enemmän vähemmän koirien kanssa 20 vuotta. Aluksi lapsella oli niin paha allergia, että se sai iho-, silmä- ja hengitysoireita jopa ihmisestä, jolla oli kotona koira. Todella vaikeaa oli löytää esim. hoitopaikka - päiväkodissa aina jollakin oli koira/kissa kotona ja vaatteissa allergeeneja, perhepäivähoitajilla kotona kissoja ja koiria. Onneksi löytyi kunnasta YKSI perhepäivähoitaja, jolla oli vain punakorvakilpikonna!

Jouduttiin antamaan koirat pois lapsen takia, ja suru oli suuri... nyttemmin lapsi on kai siedättynyt; siskolla, jonka luona käymme yökylässä muutaman kerran vuodessa, on koira; lasten leikkikaverien kotona on koiria, ja oireet on pikkuhiljaa vähentyneet. Kissa aiheuttaa edelleen punakirjavan ihon ja kauhean kutkan, ja olen huomannut, että koiran nuoleskelu tekee myös iho-oireita, mutta muuten lapsi on ookoo koirienkin seurassa.

Ehkä teilläkin siedätys voisi toimia? Mahdollisesti lääkärin seurannassa? Koira kuitenkin antaa niin paljon lapselle, ja tietysti aikusellekin, ja 11-vuotias olisi jo ikänsä puolesta varmaan vastuullinenkin omistaja.

• rakkaudesta koiriin

Jotkut allergiset eivät välttämättä allergisoi lainkaan koiriin, vaikka muihin eläimiin allergisoisivatkin.
      Hyvänä esimerkkinä se, että meille otettiin viime kesänä jackrusseli, eikä mitään oireita ole ollut kahdella allergisella perheenjäsenellä. Kannattaa aina testata erilaisilla kokeilla lääkärissä, aiheuttaako koira allergiaa. ELI RIIPPUU HYVIN PALJON IHMISESTÄ,TULEEKO ALLERGIAA. Joillekkin tulee, joillekkin ei. En menisi yleistämään tapauksesi perusteella, että näin kävisi aina, koska "onnellisiakin" tarinoita löytyy, kuten tämä meidän (=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      203
      5958
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      49
      2695
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2252
    4. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      41
      1972
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1769
    6. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1404
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1387
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1311
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      34
      1262
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      997
    Aihe