Minkäikäiselle voi antaa pullosta kraanavettä, siis ilman keittämistä? Lapseni on nyt 7,5kk ja olen tähän asti keittänyt vedenkeittimellä veden. Toinen pohdituttanut asia on, että milloin voisin antaa korvikemaitoa huoneenlämpöisenä/jääkaappikylmänä? Kolmas asia mitä olen miettinyt koskee ruokaa: milloin lapselle voi antaa riisiä/makaronia tms.? Olemme syöneet kasvis-liha ja -kala soseita 5kk alkaen. Voinko tehdä itse jo puuroja? Olemme syöneet kaupan puuroja...
Kiitos vastauksistanne:)
Vesi ja maito
2
589
Vastaukset
- Äeti82
Keittää ei tarvitse enää, kun on siirrytty kiinteisiin. Riisiä ja makaronia voi antaa siinä missä perunaakin, jos on viljatuotteita jo muutenkin ruokavaliossa. Tuossa vaiheessa lienee lapsesi kannalta makuasia, pitääkö kylmästä maidosta, huoneenlämpöistä voi hyvin antaa. Ja totta kai voit tehdä itse puuroja, varsinkin jos ruuassa on jo hieman rakeisuutta. Hiutaleetkin voi toki pieniä ennen keittämistä.
- --
voit antaa huoneenlämpöistä tai kylmää korvikemaitoa, itsekin olen antanut nyt kuumalla ilmalla, kun tuntuu,että juo niin paremmin.
Riisiä ja makaronia voi myös antaa, kun on tottunut viljatuotteisiin.
Puurot olen tehnyt aina itse ja laittanut sekaan hedelmäsosetta sekä maitoa. Alussa hienonsin hiutaleet tehosekoittimessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2506267Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492745Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne552732- 1562272
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161789Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1651445- 821434
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o251351Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351311Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091017