Käymme usein Ikeassa syömässä

vaimon

kanssa. Ostamme family etu-hintaan 15kpl lihapullia alle seitsemällä eurolla, annokseen kuuluu myös kastiketta, ranskalaisia perunoita ja puolukkahilloa. Vesi kuuluu hintaan ja kortti etuna saamme vielä kupposellisen kahvia. Halpaa ja hyvää on ja täyttävääkin.

36

1079

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuukuus kunniaan

kuitenkin, että alle seitsemällä eurolla saa melkein puolitoista kiloa jauhelihaa, joista voi itse valmistaa aika monta lihapyörykkää.
      Ranskalaisia - jos joku niitä nyt haluaa syödä - saa kaupasta pakasteena varsin edullisesti. Parhaat ranskikset saa tietysti itse valmistamalla. Ja puolukkahillo ei maksa mitään, jos on itse poiminut puolukat.
      Hinta- ja laatutietoinen tekee itse lihapulla-ateriansa.

• 10+14

Lueppa itse kommettisi uudestaan:"kuitenkin, että alle seitsemällä eurolla saa melkein puolitoista kiloa jauhelihaa, joista voi itse valmistaa aika monta lihapyörykkää.
        Ranskalaisia - jos joku niitä nyt haluaa syödä - saa kaupasta pakasteena varsin edullisesti. Parhaat ranskikset saa tietysti itse valmistamalla. Ja puolukkahillo ei maksa mitään, jos on itse poiminut puolukat.
        Hinta- ja laatutietoinen tekee itse lihapulla-ateriansa. "

Ehkä ap. ajoi takaa hieman eri asiaa. En ole ap. mutta käsitin että hän ei siellä joka päivä käy syömässä. Mielestäni hänen vinkkinsä oli hyvä, koska ko. paikka voisi olla sellainen jossa voisin itsekin ehkä kerran kuusta käydä. Jatkuva kotona istuminen nyt vaan on apaattista. Nii tiedän että luonnossakin voi liikkua mutta lasken sen kotona oleskeluun.

• Tuulettuminen
        10+14 kirjoitti:

Lueppa itse kommettisi uudestaan:"kuitenkin, että alle seitsemällä eurolla saa melkein puolitoista kiloa jauhelihaa, joista voi itse valmistaa aika monta lihapyörykkää.
        Hinta- ja laatutietoinen tekee itse lihapulla-ateriansa. "

Ehkä ap. ajoi takaa hieman eri asiaa. En ole ap. mutta käsitin että hän ei siellä joka päivä käy syömässä. Mielestäni hänen vinkkinsä oli hyvä, koska ko. paikka voisi olla sellainen jossa voisin itsekin ehkä kerran kuusta käydä. Jatkuva kotona istuminen nyt vaan on apaattista. Nii tiedän että luonnossakin voi liikkua mutta lasken sen kotona oleskeluun.

Jos joskus haluaa mennä ulos syömään, niin mistäpä ravintolasta muualta saa ruokaa mainituilla IKEAn hinnoilla. Huoltoasemillakin annokset ovat kalliimpia, puhumattakaan muista ravintoloista.

• 12e lämmitys

kyllä lihapullia saa paketin 1 eurolla,ranksiksia paketin 70sentillä...uuniin ja paistumaan.
      Eli se siitä ikean edullisuudesta.
      jää hyvä tekopalkka vaikka ostaisi kaksi pakettia lihapullia kahdelle henkilölle!

• mietin vain

ei ole ihan samanlainen...euroshopperin kamarasta tehdyt pyörykät vs. oikeasta lihasta tehdyt...

• nuukuus kunniaan
        mietin vain kirjoitti:

ei ole ihan samanlainen...euroshopperin kamarasta tehdyt pyörykät vs. oikeasta lihasta tehdyt...

ne Ikean pyörykät on tehty?
        Oikeasta lihasta hygienisesti valmistettuja ja tuoreita saa varmimmin ja edullisimmin itse tehden.

• kotoa pois
        nuukuus kunniaan kirjoitti:

ne Ikean pyörykät on tehty?
        Oikeasta lihasta hygienisesti valmistettuja ja tuoreita saa varmimmin ja edullisimmin itse tehden.

Justiin joo noita viisastelijoita aina sitten löytyy ja mikäs ihme se on kun persläpi.Se mikä että kannattaa on monelta kantilta katsottuna monimuotoinen.Heh heh juu ei kannata joidenkin mielestä liikkua missään vaan valmistella itse jotain lihapullia.Ei kaikki tällä köyhyyspalstalla ole nyt ihan rutiköyhiä.
        Menen itse kanssa tällä viikolla Ikeaan syömään kun Tampereella aukes.

Ja sinä puolukoiden kerääjä kun niin helvesti poimit niitä niin voin ostaa sulta syksyllä 30centtiä kilo.Painu vittuun saatanan köyhä persläpi

• nuukuus kunniaan
        kotoa pois kirjoitti:

Justiin joo noita viisastelijoita aina sitten löytyy ja mikäs ihme se on kun persläpi.Se mikä että kannattaa on monelta kantilta katsottuna monimuotoinen.Heh heh juu ei kannata joidenkin mielestä liikkua missään vaan valmistella itse jotain lihapullia.Ei kaikki tällä köyhyyspalstalla ole nyt ihan rutiköyhiä.
        Menen itse kanssa tällä viikolla Ikeaan syömään kun Tampereella aukes.

Ja sinä puolukoiden kerääjä kun niin helvesti poimit niitä niin voin ostaa sulta syksyllä 30centtiä kilo.Painu vittuun saatanan köyhä persläpi

suutahdit. Varo verenpainettasi.
        Minun puolestani voit liikkua missä hyvänsä. Itse en arvosta suurestikaan teollisten lihapullien syömistä Ikean kuppilassa, mutta makujahan on monia. Jo kirjoitustyylistäsi huomaa, että meillä taitaa olla melko erilaiset arvot.
        Puolukka kukkii parhaillaan vaaleanpunaisena mattona ja lupailee hyvää puolukkasyksyä. Mustikka on jo kukkinut ja vadelma vasta nupulla.
        Viikonloppuna tein ison satsin lihapullia ensiluokkaisesta jauhelihasta, josta maksoin alle 5 euroa. Lisäaineina vain korppujauhot, maito, kananmuna, suola ja maustepippuri. Tein myös alusta asti perunamuusin. Viisi aikuista söi vatsansa täyteen, ja vielä riitti evääksikin.

• elliivo

Minun puolestani voit liikkua missä hyvänsä. Itse en arvosta suurestikaan teollisten lihapullien syömistä Ikean kuppilassa, mutta makujahan on monia. Jo kirjoitustyylistäsi huomaa, että meillä taitaa olla melko erilaiset arvot.
        Puolukka kukkii parhaillaan vaaleanpunaisena mattona ja lupailee hyvää puolukkasyksyä. Mustikka on jo kukkinut ja vadelma vasta nupulla.
        Viikonloppuna tein ison satsin lihapullia ensiluokkaisesta jauhelihasta, josta maksoin alle 5 euroa. Lisäaineina vain korppujauhot, maito, kananmuna, suola ja maustepippuri. Tein myös alusta asti perunamuusin. Viisi aikuista söi vatsansa täyteen, ja vielä riitti evääksikin.

Olen samoilla linjoilla kanssasi. Omatekemästä tietää mitä se sisältää ja saa monikertaisesti halvemmalla. Kummallista tuo joidenkin suhtautuminen asioihin. Otetaan nettikirjoittelusta hirveitä pultteja ja nimitellään ja haistatellaan. Paljon mukavampi on köyhänäkin elää kun yrittää joka asiassa nähdä valoisankin puolen eikä turhista kiivaile.
        Nyt kun olen eläkeläinen olen tietoisesti alkanut välttää kaikkea epämiellyttävää elämässäni. Sorvaan tätä olemistani jatkuvasti mukavimpaan mahdolliseen muotoon. Teen lähinnä vain sellaisia asioita joista nautin. Jokaisen elämään mahtuu ikäviäkin jutuja ihan hakematta. Siksi kannattaa hakemalla hakea niitä mukavia asioita.
        Jos joku nauttii Ikean lihapullista niin ihan vapaasti. Hän itse sen parhaiten tietää. Minä koen että se on liian kallis huvitus minulle. Siispä nautin omatekemästä hyvillä mielin.
        Omatekemäänkin on usein varaa vain siten että tarpeet saa - 50% hintaan.

• Itara-Impi

Nuukuus ja saituus eivät ole syynomineja, tämä nuukuuskunniaan nimimerkki on saituuden ylistys, elämän ilon ja sosiaalisen elämän Harakiri.

• Synonyymit
        Itara-Impi kirjoitti:

Nuukuus ja saituus eivät ole syynomineja, tämä nuukuuskunniaan nimimerkki on saituuden ylistys, elämän ilon ja sosiaalisen elämän Harakiri.

Jos nuukuus ja saituus eivät ole synonyymejä, niin miten nuukuus on saituuden ylistys.
        Nuuka käyttää rahaa niitä vähiänsäkin ja auttaa vaikka toisia ihmisiä.
        Saita ei salli mitään, joten se pihistää joka sentin elämän ilon ja ihmissuhteiden kustannuksella.

• nuukuus kunniaan
        Itara-Impi kirjoitti:

nähdä asian noin. Saanen puolustautua sen verran, että koska tällä palstalla rahattomat kyselevät usein, kuinka ruoassa voisi säästää, yritän vastailla heille parhaani mukaan. Saituus ja köyhyys eivät ole synonyymejä, vaikka saattavatkin ilmentyä samalla lailla.
        Ettet kantaisi turhaan huolta sosiaalisesta elämästäni, totean, että viimeksi tänään istuin ystäväni kanssa kuppilassa, en tosin Ikean kuppilassa enkä lihapullia syöden. Osa sosiaalisesta elämästäni tapahtuu kotini ruokapöydän ääressä, jonne kokoontuu vähintään kerran viikossa joukko läheisiäni nauttimaan itse edullisesti valmistamistani ruoista. Uskoisin, että minulla olisi varaa syöttää heidät Ikeassakin, ja heilläkin olisi varaa syödä siellä, mutta saamani palautteen perusteella he arvostavat enemmän kotitekoista ruokaa.
        Elämän iloa löydän muun muassa marjametsästä. Toivoisin ehtiväni lähipäivinä korvasienimetsäänkin, mutta työkiireet taitavat estää sen.
        Jokainen saakoon käyttää rahansa ja aikansa niin kuin itse haluaa, minäkin.
        Tähän aikaan vuodesta alkaa kunnon muusiperunoiden saaminen olla vaikeaa. Varmimmin niitä löytää torikauppiaalta. Pian uudet perunat halpenevat ja alkaa se aika vuodesta, jolloin ateriaksi riittää uudet perunat, voi-, kananmuna- tai ruohosipulikastike sekä mahdollisesti kala, mieluiten itse pyydetty. Ja nokkos- tai korvasienimuhennos. Kurkun ja tomaatin hinta kohtuullistuu koko ajan. Jälkiruoaksi raparperikiisseli tai marjakiisseli pakastimen tyhjennyksen kunniaksi, mikseipä piirakkakin.

• haaveita on

nähdä asian noin. Saanen puolustautua sen verran, että koska tällä palstalla rahattomat kyselevät usein, kuinka ruoassa voisi säästää, yritän vastailla heille parhaani mukaan. Saituus ja köyhyys eivät ole synonyymejä, vaikka saattavatkin ilmentyä samalla lailla.
        Ettet kantaisi turhaan huolta sosiaalisesta elämästäni, totean, että viimeksi tänään istuin ystäväni kanssa kuppilassa, en tosin Ikean kuppilassa enkä lihapullia syöden. Osa sosiaalisesta elämästäni tapahtuu kotini ruokapöydän ääressä, jonne kokoontuu vähintään kerran viikossa joukko läheisiäni nauttimaan itse edullisesti valmistamistani ruoista. Uskoisin, että minulla olisi varaa syöttää heidät Ikeassakin, ja heilläkin olisi varaa syödä siellä, mutta saamani palautteen perusteella he arvostavat enemmän kotitekoista ruokaa.
        Elämän iloa löydän muun muassa marjametsästä. Toivoisin ehtiväni lähipäivinä korvasienimetsäänkin, mutta työkiireet taitavat estää sen.
        Jokainen saakoon käyttää rahansa ja aikansa niin kuin itse haluaa, minäkin.
        Tähän aikaan vuodesta alkaa kunnon muusiperunoiden saaminen olla vaikeaa. Varmimmin niitä löytää torikauppiaalta. Pian uudet perunat halpenevat ja alkaa se aika vuodesta, jolloin ateriaksi riittää uudet perunat, voi-, kananmuna- tai ruohosipulikastike sekä mahdollisesti kala, mieluiten itse pyydetty. Ja nokkos- tai korvasienimuhennos. Kurkun ja tomaatin hinta kohtuullistuu koko ajan. Jälkiruoaksi raparperikiisseli tai marjakiisseli pakastimen tyhjennyksen kunniaksi, mikseipä piirakkakin.

Monelle ihmiselle täytyy vääntää rautalangasta asiat kun eivät ymmärrä.Kyllä tuollainen vaikka Ikeassa käynti syömässä lihapullia on ihan hyvä vaihtoehto sille että saamari vaan kotona nyhjöttää ja valmistelee lihapullia ANEEMISTA.
        Voi että mitä tekstiä aiemmssa kirjoituksessa kun oli että minulla olisi ehkä varaa syöttää ystävät myös Ikeassa huh huh jos tuollainen asenne on niin ei luulisi olevan ystäviä niinkuin ei varmaankaan ole.
        Hah hah taitaa ottaa päähän kun muut pystyvät käymään ulkona myös syömässä.Istuu kuppilassa siis häh joiko kahvia täh,oletko joku saakelin puupää mikä ei tajua no huh huh.
        Taidat olla sellainen haaveilija joistakin asioista ja kirjoitat niinkuin se olisi totta.

• nuukuus kunniaan
        haaveita on kirjoitti:

Monelle ihmiselle täytyy vääntää rautalangasta asiat kun eivät ymmärrä.Kyllä tuollainen vaikka Ikeassa käynti syömässä lihapullia on ihan hyvä vaihtoehto sille että saamari vaan kotona nyhjöttää ja valmistelee lihapullia ANEEMISTA.
        Voi että mitä tekstiä aiemmssa kirjoituksessa kun oli että minulla olisi ehkä varaa syöttää ystävät myös Ikeassa huh huh jos tuollainen asenne on niin ei luulisi olevan ystäviä niinkuin ei varmaankaan ole.
        Hah hah taitaa ottaa päähän kun muut pystyvät käymään ulkona myös syömässä.Istuu kuppilassa siis häh joiko kahvia täh,oletko joku saakelin puupää mikä ei tajua no huh huh.
        Taidat olla sellainen haaveilija joistakin asioista ja kirjoitat niinkuin se olisi totta.

olen samaa mieltä kanssasi.
        Itse asiassa kotiruoan valmistaminen on minulle vaihtelua, jopa eräänlaista ylellisyyttä. Lisäksi lähipiirini arvostaa tekemiäni ruokia enemmän kuin ravintolaruokia, varsinkaan Ikean kuppilan tasoisten ruokapaikkojen tarjontaa.Sellaisiakin ihmisiä on, usko tai älä.
        Joskus kun on oikein kiire, vien ystävät syömään "ulos", mutta aika harvoin verrattuna siihen, kuinka usein syömme meillä kotona.
        Sinun on aivan turha arvailla minusta mitään. Et osu oikeaan.
        Mitäpä jos kokeilisit itsekin kutsua ystäväsi syömään kunnon kotiruokaa? Vertaisit sitten heiltä saamaasi palautetta käyttämääsi rahamäärään. Itse olen todennut kotiruoan hinta-laatusuhteen hyväksi.

• lounastaja

Tuohon hintaan saa jo lounasaikaan noutopöydästä: salaatti, lämminruoka ja jälkiruoka ruokajuoma, leipä ja voi. Ja valinnanvaraa on !!!!!!

• Ihanata

Meidän lähellä on huoltoasema, jonka ruokalasta saa ihanaa ruokaa kohtuuhintaan. Esim. todella iso pihvi kastikkeen kera perunat omat valinnan mukaan monista vaihtoehdoista leipä levitteineen itse valittu määrä vesi ja useita salaattivaihtoehtoja. Jälkiruoksi saa vielä kahvia. Hintaa annoksella on n. 10 euroa.
        Lounasaikaan on seisova pöytä, josta saa itse valita haluamansa määrän sekä usein on jälkiruokana esim. jäätelöä tai lettuja.

• muualla kuin kotona
        Ihanata kirjoitti:

Meidän lähellä on huoltoasema, jonka ruokalasta saa ihanaa ruokaa kohtuuhintaan. Esim. todella iso pihvi kastikkeen kera perunat omat valinnan mukaan monista vaihtoehdoista leipä levitteineen itse valittu määrä vesi ja useita salaattivaihtoehtoja. Jälkiruoksi saa vielä kahvia. Hintaa annoksella on n. 10 euroa.
        Lounasaikaan on seisova pöytä, josta saa itse valita haluamansa määrän sekä usein on jälkiruokana esim. jäätelöä tai lettuja.

On moniakin juttuja mitä tulee tehtyä vaihtoehtoisesti ja tämä viestiketjuhan alkoi siitä kun henkilö oli käynyt Ikeassa syömässä lihapulla annoksen mikä on ihan ok sillon tällön.Samahan se on vaikka pizzan valmistamisen suhteen kotona niin tulee muuten huima ero ostettuun pizzaan pizzeriasta.Antaa ihmisten käydä ulkona syömässä jos siltä tuntuu.

• nuukuus kunniaan
        muualla kuin kotona kirjoitti:

On moniakin juttuja mitä tulee tehtyä vaihtoehtoisesti ja tämä viestiketjuhan alkoi siitä kun henkilö oli käynyt Ikeassa syömässä lihapulla annoksen mikä on ihan ok sillon tällön.Samahan se on vaikka pizzan valmistamisen suhteen kotona niin tulee muuten huima ero ostettuun pizzaan pizzeriasta.Antaa ihmisten käydä ulkona syömässä jos siltä tuntuu.

Jokainen syököön missä ja mitä haluaa. Joskus tosin esimerkiksi tällä palstalla kysellään neuvoja syömisen suhteen, ja silloinhan niitä sopii antaa.
        Aloitus haiskahtaa Ikean kuppilan mainokselta.

• Anonyymi

Jokainen syököön missä ja mitä haluaa. Joskus tosin esimerkiksi tällä palstalla kysellään neuvoja syömisen suhteen, ja silloinhan niitä sopii antaa.
        Aloitus haiskahtaa Ikean kuppilan mainokselta.

Ikeassa kyllä on hyvät safkat jos lähellä asuu ettei matkakustannuksia niin kannattaa ilman muuta välillä käydä aterialla.

• Anonyymi

Eineslihapullia 0,99€ pussi tai rasia,perunapussi 0,99€ ja punajuuripurkki Lidl tai s kaupan Xtra maksaa 0,75€. Näistä saa perheelle aterian tai sinkku saa monta ateriaa!

• Anonyymi

Hullu tupauuno johan sinä teit aloituksen punaisesta langastasi. Pitääkö suurta neronleimausta lisää toitottaa...

• Anonyymi

Halvemmaksi tulee 0,99€ lihapullat!

• Anonyymi

Aloitus 15 vuoden takaa ja jo silloin maksanut Ikean lounas jotain vähän alle 7 euroa familyjäsenelle. Hirmu kallista silloin . Nykyisin maksaa 7,99€ ilman familyjäsenyyttä, tosin pyöryköiden lukumäärä puolittunut ja ranskalaisten sijaan tarjotaan muusia.
      Ajatelkaapa kuinka paljon palkat ja tuet ovat nousseet näinä 15:a vuotena.

• Anonyymi

Eihän persaukiset missään käy heti kun joku ehdottaa jotain ruokailua Ikeassa sillon tällön heti asenne mää teen itte ettei vaan tarvi mennä ihmisten ilmoille.Viimeistä euroa euroa myöten ostaa kaljaa sitten jugoliste kun kaikki on kallista.

• Anonyymi

Ruoka ei ole perustarve
        Veikkaus,tupakka ja kalja on.🐷

• Anonyymi

Niimpä heh ihmiset tuhlaa rahansa syömisiin kun kalja ja tupakka ne tärkeimmät.

• Anonyymi

Minä en osta kaljaa enkä tupakkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en osta kaljaa enkä tupakkaa.

Kuka helevetti enää tupakkia polttaa 2025 tobaaks röögaaa

• Anonyymi

Piipahdin lounastamassa Biltemassa. Lihapullat ja muusi oli todella halpaa.

• Anonyymi

Oliskin täällä lähellä niin söisin.

• Anonyymi

Missä biltemassa voi käydä lounastamassa täällä päin ei ainakaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku truck-cafe versio näytti olevan ei varmaan sama valikoima kuin kivijalkamyymälöissä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku truck-cafe versio näytti olevan ei varmaan sama valikoima kuin kivijalkamyymälöissä

Ainakin hinnastossa oli 4,50 Lihapullat ja muusi
        3,90 Täytetty ruisleipä
        www.biltema.fi/tietoja-biltemasta/biltema-cafe/suolaiset/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lappeenrannassa oli muutama halpa pikku lounas Biltemassa tarjolla.

• Anonyymi

On noi sillon tällön käydä jossain muualla syömässä kuin kotona niin ajatus että jossain käy,joillakin paikkakunnilla työttömien ruokailuja pikku rahalla.Pizza sitten toisaalta taas asia erikseen verrattuna siihen käympä pizzalla joka viikko niin tulee maksaan.Tehdä itse pizza.

• Anonyymi

Toisen tekemä annos maistuu aina paremmalle kun omateko.
      Minäkin vetelen keittoo harvase päivä.

jaa että missä..?

..no Savossa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6099
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5573
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3144
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2427
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2168
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2138
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1726
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1697
    Aihe