Kellään kokemusta Sarekista vaellus ja/tai kalastus käytössä. Tarkoitus olis ostaa kestävät ja ei liian kalliit takki ja housut. Miten lienee Sarakin veden sieto, en tarkoita mitään kaatosadetta, mutta normi sateessa imeeköhän tuo pahasti vettä. Mulle ei sano mitään tuo käytetty G-1000-kangas.
http://www.scandinavianoutdoorstore.com/miesten-vaatteet/retkeilytakit/sarek-jacket/
http://www.scandinavianoutdoorstore.com/miesten-vaatteet/retkeilyhousut/sarek-housut/
Fjällräven Sarek
3
1957
Vastaukset
- 9+6
Sarekista itsestään ei ole kokemusta, mutta G-1000 kankaasta on.
G-1000 on vanha kangas, mutta parempaa kompromissia ei mun mielestä vieläkään ole kehitetty perinteiseen, eli kalvottomaan retkeilyasuun. Kangas sisältää 65% polyesteriä ja 35% puuvillaa, joten käytännössä vain tuo puuvillaosuus imee sateella vettä.
Kankaan kovin valtti on nopea kuivuminen ja kestävyys. Huonona puolena on se, että joskus istuessa polven päällee pingoittuneen kankaan läpi pääsee hyttynen pistämään, mutta ei noissa sun katselemissa housuissa, sillä niissä on tuplakangas polvissa ja perseessä. - Läni McDonald
Icelandiin olen tyytyväinen, sama materiaali, kuivuu nopeasti, kestävä. Kovassa käytössä hankaus kuitenkin kuluttaa muttei kai kulumatonta materiaalia olekaan.
Sain housut ja takin eri kokoa eli on minulle sopiva. Taskut sun muut asiat on ilmeisesti kokeiltu käytännössä kun ei minun mielestäni puutu mitään, enkä pidä vetoketju hirvityksistä.
En ole käyttänyt suoja-aineita pukuun tai kenkiinkään, käyttöä vartenhan ne on.
Jonkin samankaltaisen hankin seuraavankin. - Fjälluja
Ostin kuukausi sitten Sarek-housut. Tuntuvat tosi hyviltä. Lahkeensuissa hyvät säädöt, ei mitään kumihanhaa vaan kunnolliset nepparit. Lyhyelle miehelle tärkeä ominaisuus, koska kaikkien housujen lahkeet ovat yleensä liian pitkät. Vyötärö tuntui aluksi hieman matalalta, mutta hyvin istuu. Joustavat osat parantavat istuvuutta.
Tositoimissa en ole vielä testannut, mutta reilun viikon päästä olen lähdössä Lappiin. Vahasin housut GreenlandWaxilla, sen pitäisi lisätä vedenpitävyyttä.
Kaikenkaikkiaan hyvältä ostokselta vaikuttaa: laadukkaat ja hyvän tuntuiset housut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336364- 355863
- 293284
- 452690
- 342594
- 152258
- 372148
- 161956
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401799En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191747