Hei! mulla on bretagnenbassetti joka on yli vuoden ikäinen. Aina lenkille mennessä koirani ei halua lähteäkkään lenkille vaan haluaa takaisin kotiin vaikka oltaisiin vasta postilaatikolla. Asumme teollisuusalueella, jossa menee paljon autoja ja rekkoja. Uskon että koirani pelkäää hirveästi autoja ja rekkoja ja sen takia ei halua lähteä lenkille. Miten saisin koirani pelon pois vai onko mitään mahdollisuutta. Kiitos jos osaat auttaa :)
Bretagnen bassettin pelko
1
481
Vastaukset
- Helppo sanoa :)
Liikkuuko koira muuten normaalisti esim. metsässä? Ettei vaan ole kipeä/sairas ja sen takia haluton lenkille. Minullakin on bb ja alkuun silläkin oli arkuutta ulkoillessa. Arkuus kuitenkin on nyt hävinnyt lähes kokonaan koiran ollessa 9 kk ikäinen. Vissiin kuului tällä yksilöllä kasvuun, vaikka bassettinhan pitäsi kaikkien määritelmien mukaan olla rohkea ;). Itse toimin koiralle pelottavissa tilanteissa korostetun rauhallisesti, mutta päättäväisesti ja koitin olla huomioimatta pelkoa. Sitten kehuin, kun koira oli taas kontaktissa minuun.
Sinun sijassasi kokeilisin väsyttämistekniikkaa. Eli vaikka istua siinä postilaatikon kohdalla (tai jo vähän ennen kuin koira alkaa pyrkiä kotiin) niin pitkään, että koira alkaa itse kiinnostua ympäristöstä ja pelko vähenee. Samalla se huomaa, etteivät autot ole pahoja. Ota myös mukaan jotain koiran herkkua, koska syöminen rauhoittaa sitä. Pikkuhiljaa se kyllä tottuu, jos kyse on pelosta ja voitte mennä kauemmaksikin. Jos yhtään epäilet, että koira voisi olla kipeä, niin käytä ensin lääkärillä.
Koita myös vahvistaa omaa turvallista johtajuuttasi touhuamalla koirana kanssa paljon omasta aloitteestasi. Leiki ja teetä temppuja ja ole johdonmukainen.
Toivottavasti saat koirasi kuntoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887