Asun 1km etäisyydellä merestä, ja olen huomannut sisällä punkkimaisia ötököitä (ei enempää kuin 5), joilla on ruumiinsa pituiset "sakset" samanlaiset kuin esim skorpionilla, ja ötökkä siis oli ehkä 3mm ja sakset n. 3mm. Kissani nukkuu aamuisin sängyssäni, ja sieltä olen yhden tälläisen elävänä löytänyt. Kissa on ulkona vain kun minäkin ja jatkuvan valvonnan alla. Ja.. asun maalla
Toivottavasti joku osaa ehdottaa mikä ötötkkä tuo oikein nyt olisi voinut olla
Punkki?
apuakkkkkkkkkkkkkkkk
2
408
Vastaukset
- KTH.
Meillähän elää hämähäkkieläimiin kuuluvia ns valeskorpioneja. Kuvia varmaankin löytyy hakusanalla. Kuuluisin valeskorpioni on kirjaskorpioni, joka elää vanhojen kirjojen lehtien välissä syöden pölypunkkeja. Hyödyllinen siis.
Kun valeskorpionia härnää, se vetäytyy taaksepäin ja uhkailee sakset koholla hurjan näköisesti. Harmiton otus silti. Osa luonnon monimuotoisuutta.- Komppaaja
Tuntomerkit täsmäävät täydellisesti kirjaskorpioniin. Olen sen bongannut useammastakin asunnostani. Muuttanee mukanani kirjojen välissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337244- 396725
- 293674
- 453160
- 342814
- 162602
- 372208
- 162156
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482007- 341950