Muistakaa matkailijat ottaa selvää jos tarvitsette puutisisaivokuumerokotteen. Itävallassa on kyseistä tautia hyvinkin paljon. Itse en poikennut kuin kerran tieltä n. kaksi metriä metsäpolkua, ja tuloksena oli punkki jalassa. Luojan kiitos ei oltu korkean riskin alueella, mutta kyllä silti pelästytti!
Ei tullut Suomesta lähtiessä mieleenkään kyseinen rokote...
Puutiaisaivokuume
Punkkijalka
2
915
Vastaukset
- Rokotettu
Puutiaisaivokuumeen voi saada kuka vaan eli rokotteen tarvitsevat kaikki. Siksi kaikille itävaltalaisille annetaan se. Aivokuumeeseen ei ole lääkettä, sen sijaan borrelioosiin tehoaa antibiootti.
Punkit ja niiden levittämät taudit eivät rajoitu Itävaltaan. Samat taudit leviävät myös Suomessa, Baltiassa yms.- pieni korjaus
ei puutiaisaivokuumerokotusta anneta "kaikille itävaltalaisille". Sen ottaminen on täysin vapaaehtoista ja sitä paitsi maksullista. Asun itse Itävallassa enkä ole ko. rokotusta ottanut. Punkkeja olen kyllä kaivellut ihosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336764- 376253
- 293454
- 452910
- 342664
- 152348
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481907En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777