Ukulelelelelele?

ukeluke

Niin, ehkä vähän hassu kysymys mutta siis... löytyykö pääkaupunkiseudulta tai ylipäätänsä koko Suomesta ketään, joka antaisi tunteja Ukulelelle/ Ukulele opetusta??

Tajuan kyllä, että kyseessä on kohtuullisen "helppo" soitin ja perusteet voi oppia netistä/ kirjoista...mutta jos haluaisi oikeasti olla HYVÄ. Niin löytyykö niitä opettajia? Mun mielestä mäille voisi tulevaisuudessa olla jopa enemmän kysyntää..

Kiiiiiiiiiiiiiitos teille jotka vastaatte!

6

880

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korviasärkee

eivät tiedä ukulelestä muuta kuin että siinä on vähemmän kieliä kuin kitarassa. Tai yhtä paljon kuin bassossa. Tai viulussa. En minäkään tiedä. Sen tiedän kuitenkin, että minkä tahansa soittimen opettelimenen vie aikansa. Jos en väärin muista, sitä tapahtuu aina, niin ukulellelle sävellettiin aikoinaan musiikkia. Soinnutkin pitää ottaa hieman toisin kuin kitaralla. Kuulopuheiden mukaan.

Jos et saa vastausta ttäältä (et saa) - kysy jostain konservatoriosta tai miksi ne näitä klassisten kielien hiplausoppilaitoksia kutsuvatkaan? Kysy sieltä. Jos siellä ei tiedetä, ihmetteölen.

Tietenkin jos otit ukulelen vitsinä, niin, minkä tahansa soittimen opetteleminen ja soittaminen, on vitsi. Siis jos se ei kiinnosta sinua. Harva tosi soittajakaan pitää instrumenttiaan jumalankuvana mitä pitää kumartaa - vaan työkaluna millä saa aikaan - melua? Tai jotain mitä haluaa uudelleen kuulla.,

• lelelelelele

Itse olen opiskellut netistä ja youtubesta löytämieni videonpätkien mukaan. Soinnut tietysti otetaan eri tavalla, kun kerran siinä on vähemmän kieliäkin kuin kitarassa. Sitäpaitsi Ukulelessäkin käytetään erilaisia virityksiä. Katsele aluksi vaikka Jake Shimabukuron soittoa, tai laita youtubeen hauksi ukulele lesson, ukulele strumming, ukulele playing, ukulele picking tms. Sieltäpä löytyy ihan perusopetuksesta lähtien. En tiedä ketään, kuka tätä opettaisi, itsekin olen tosiaan opetellut itse. Kitaran soittotaito auttaa alkuun, koska tekniikka on hyvin lähellä. Sitten on vielä sellainen homma, että itse tykkään käyttää vähän eri tekniikkaa, kuin nuo opetusvideot suosittelevat (siis lähinnä oikean käden tekniikkaa), käytän jonkinverran kitaran fingerpicking tekniikkaa sovellettuna. Sitten vain koittamaan, sillä kun voi soittaa vaikka säkkijärvenpolkkaa jos siltä tuntuu.
      Muutoinkin olen sitä mieltä, että soittamista ei voi opettaa, sitä voi vain oppia. Opettaja voi auttaa sinua oppimaan, jos satut sellaisen löytämään.

• Mikael_Sol
    • Pitkätukka-68

Ite opettelin tän avulla kun en tiennyt mitään ukulelesta (kitaraa kyllä osasin entuudestaan soittaa): http://areena.yle.fi/1-2348644

Tuo on kyllä ruotsiks, mutta kyllä siitä tarvittavan ymmärtää.

• coldschool

Tuossa muuten viritys ehkä harvemmin käytetty D...yleensä taitaa olla ukulelessaC viritys jonka myötä myös soinnut erilaiset,no voihan sitä opetella noinkin

• directionerr

Oon itse opetellut vain koulussa. Mut siis eiköhän jostain löydy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4875
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      498
      1541
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe