Ukulelelelelele?

ukeluke

Niin, ehkä vähän hassu kysymys mutta siis... löytyykö pääkaupunkiseudulta tai ylipäätänsä koko Suomesta ketään, joka antaisi tunteja Ukulelelle/ Ukulele opetusta??

Tajuan kyllä, että kyseessä on kohtuullisen "helppo" soitin ja perusteet voi oppia netistä/ kirjoista...mutta jos haluaisi oikeasti olla HYVÄ. Niin löytyykö niitä opettajia? Mun mielestä mäille voisi tulevaisuudessa olla jopa enemmän kysyntää..

Kiiiiiiiiiiiiiitos teille jotka vastaatte!

6

897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korviasärkee

eivät tiedä ukulelestä muuta kuin että siinä on vähemmän kieliä kuin kitarassa. Tai yhtä paljon kuin bassossa. Tai viulussa. En minäkään tiedä. Sen tiedän kuitenkin, että minkä tahansa soittimen opettelimenen vie aikansa. Jos en väärin muista, sitä tapahtuu aina, niin ukulellelle sävellettiin aikoinaan musiikkia. Soinnutkin pitää ottaa hieman toisin kuin kitaralla. Kuulopuheiden mukaan.

Jos et saa vastausta ttäältä (et saa) - kysy jostain konservatoriosta tai miksi ne näitä klassisten kielien hiplausoppilaitoksia kutsuvatkaan? Kysy sieltä. Jos siellä ei tiedetä, ihmetteölen.

Tietenkin jos otit ukulelen vitsinä, niin, minkä tahansa soittimen opetteleminen ja soittaminen, on vitsi. Siis jos se ei kiinnosta sinua. Harva tosi soittajakaan pitää instrumenttiaan jumalankuvana mitä pitää kumartaa - vaan työkaluna millä saa aikaan - melua? Tai jotain mitä haluaa uudelleen kuulla.,

• lelelelelele

Itse olen opiskellut netistä ja youtubesta löytämieni videonpätkien mukaan. Soinnut tietysti otetaan eri tavalla, kun kerran siinä on vähemmän kieliäkin kuin kitarassa. Sitäpaitsi Ukulelessäkin käytetään erilaisia virityksiä. Katsele aluksi vaikka Jake Shimabukuron soittoa, tai laita youtubeen hauksi ukulele lesson, ukulele strumming, ukulele playing, ukulele picking tms. Sieltäpä löytyy ihan perusopetuksesta lähtien. En tiedä ketään, kuka tätä opettaisi, itsekin olen tosiaan opetellut itse. Kitaran soittotaito auttaa alkuun, koska tekniikka on hyvin lähellä. Sitten on vielä sellainen homma, että itse tykkään käyttää vähän eri tekniikkaa, kuin nuo opetusvideot suosittelevat (siis lähinnä oikean käden tekniikkaa), käytän jonkinverran kitaran fingerpicking tekniikkaa sovellettuna. Sitten vain koittamaan, sillä kun voi soittaa vaikka säkkijärvenpolkkaa jos siltä tuntuu.
      Muutoinkin olen sitä mieltä, että soittamista ei voi opettaa, sitä voi vain oppia. Opettaja voi auttaa sinua oppimaan, jos satut sellaisen löytämään.

• Mikael_Sol
    • Pitkätukka-68

Ite opettelin tän avulla kun en tiennyt mitään ukulelesta (kitaraa kyllä osasin entuudestaan soittaa): http://areena.yle.fi/1-2348644

Tuo on kyllä ruotsiks, mutta kyllä siitä tarvittavan ymmärtää.

• coldschool

Tuossa muuten viritys ehkä harvemmin käytetty D...yleensä taitaa olla ukulelessaC viritys jonka myötä myös soinnut erilaiset,no voihan sitä opetella noinkin

• directionerr

Oon itse opetellut vain koulussa. Mut siis eiköhän jostain löydy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      235
      6704
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4004
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      131
      3145
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2322
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      17
      1853
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1577
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1474
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1451
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1369
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe